FinastE2010 skrev 2010-02-18 00:02:12 följande:
Jag har köpt en belly bandit. Började använda den ungefär en halv dag efter förlossningen i söndags. Köpte den i stl small. Fick knappt igen den först men nu 3 dagar senare så har jag kunnat dra ihop den så mycket att den snart är för stor istället! Magen har krympt ihop en hel del, men nu skulle jag snarare behöva en i xsmall då magen gick tillbaka så snabbt men fortfarande inte platt så.. men det kan man ju knappast förvänta sig.
Nej, det är ju så att magen går tillbaka en hel del av sig själv första dagarna men det har man ju svårt att förvänta sig. Jag förväntade mig inte att min mage skulle gå tillbaka så snabbt även om det var andra barnet för min del. Kunde bara använda min Belly Bandit i 3 veckor, sedan gjorde den ingen nytta alls så en X-small hade definitivt räckt för det är ju inte första dagarna man behöver den extra hjälpen gördeln ger.
---
Uppdatering från mig då. Jo, jag använde som sagt bara min BB i 3 veckor men har därefter fortsatt med statiska magövningar. 5 veckor efter förlossningen är nu delningen av bukmuskeln nere på normala knappa 2 fingrar. Det tog alltså bara 1 vecka mer än efter första barnet. Däremot har jag en del skrynkligt skinn eftersom jag fick en del bristningar denna gång. Men det syns ju inte med kläder på så det får tiden ordna.
Bäst är ändå att ha stödet och kraften i magen tillbaka.