Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Fiffa5 skrev 2010-02-27 18:51:49 följande:
    Tack, men nu beställde jag tidningen. Har länge suktat efter att ha ett mönster så ny gjorde jag äntligen slag i saken!
    Gött!
    Vet du hur lång tid det brukar ta för ottobre-tidningarna att hitta brevlådan?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Shadow: JUST det där med tryggheten om något händer är varför jag vill gifta mig nu, helt igår. Speciellt när man har barn tillsammans också. Samboavtal i all ära men giftermål är det absolut bästa avtalet! 

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Weho, vann ett par minibyxor hos Benglan idag. Jag har ju inte ens någon bebis att stoppa dom i.... är det en anledning att skaffa en till tro? {#lang_emotions_dreamer}

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Pejgan skrev 2010-02-28 16:52:30 följande:
    Skulle kunna vara en orsak för oss att bli bästisar och jag skaffar en ny bebis annars
    Haha, ja det var också en idé!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Pejgan skrev 2010-02-28 17:35:45 följande:
    Visst var det
    Kanske lika bra att det är någon annan som skaffar barn, det är tydligen inte min grej. Haha. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Efter ett ikeabesök igår har jag idag färdigställt mitt syvrå. Vad glad man blir när man går in i rummet och det är ordning och reda! Nu ska jag bara försöka sy också, men jag har verkligen ingen inspiration i det här vädret...

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    ak74 skrev 2010-02-28 20:29:11 följande:
    Hehe, jahaaaa, är det så man motiverar nya tyginköp?! Smällkall vinter och vi behöver isolera... Det ska jag testa på gubben imorrn!
    Förr i tiden sa jag att jag aaaaaaldrig i hela mitt liv skulle ha barn. Och så fick jag Simon, och då skulle jag absoluuuuuut inte ha en till. Men nog fan börjar man bli lite sugen igen alltså... {#lang_emotions_dreamer} 
    Jo, lite krävande är han. Eller nej, rätt mycket krävande. Så jag har egentligen så att det räcker och blir över, haha.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    ak74 skrev 2010-02-28 21:03:02 följande:
    För mig har suget kommit efter 2-3 år "alla" gångerna. Har ju 3 vildar hemma. När 3:an var året ungefär kände jag att det nog får räcka med 3. Han var mer aktiv än de andra 2 ihop + att det var och är fortfarande mycket problem med den störste i skolan. Det tog musten ur mig.   Nu när jag är arbetslös kommer tankarna att det hade passat med en liten till nu innan jag blir för gammal (har redan hunnit bli 35 hur det nu gått till?) Men det får nog vara bra nu Jag vet inte så mycket om autism men har en kusin som fick en dotter förra året som saknar stora hjärnan. Det är ett under att hon lever överhuvud taget.  Man älskar sina barn förutsättningslöst oavsett hur de är eller vad de gör (fast ibland har man lust att bara låsa in sig i garderoben en stund ) 
    Visst är det så, man vill ju inte byta ut dem för allt i världen oavsett fel eller ej. 
    Det är inte pga. simons funktionshinder jag tvekar, jag tvekar nog mer för att jag inte vet om jag orkar för det är så krävande som det är. Nu blev jag av med jobbet för ett tag sedan och har väl tänkt lite som du att det egentligen skulle passa rätt bra nu med en till liten. Den som lever får se, man ska ju ta sig igenom en hemsk graviditet innan barnet kommer också...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

ursulae skrev 2010-03-01 07:14:11 följande:
    Nu har jag fått hem min Cover Pro och känner att jag har mycket att lära! Så genast en fråga till tråden!:Om jag vill ha synliga sömmar, syr jag då först ihop med OL:en och sen stickar ned sömsmånen fast så att säga på fel sida? Är det det som kallas topcoversöm? Tar tacksamt emot alla möjliga tips om roligheter med CP:n!!

Infinite Joy skrev 2010-03-01 11:03:34 följande:
    Fast det blir väl "fusk-topcoversöm"? Var ngn som sa att den bara fanns på 1200D.... suktar efter den sömmen så rätta mig gärna om jag har fel. 1200D är för dyr för endast en söm som sagt....
    Precis, det är ingen riktig topcover-söm på CPn. Man får använda avigan...
    Finns några maskiner till som har den... en elna, någon pfaff och så var det någon mer men kommer inte ihåg.  
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Alltså, nu har jag testsytt en tröja på CPn. Stickade ner sömmarna vid raglanskärningen, men blir inte riktigt klok på det. 

Vilka inställningar har ni på maskinen för att sömmen ska bli bra? Och hur börjar ni och avslutar en söm?
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd