Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Sytråden spinner vidare - röd tråd

emptythorn skrev 2010-02-22 11:20:54 följande:
    Men om jag känner någon i England som kan beställa maskinerna till sig, och sedan skicka de vidare till mig, det borde väl funka? Men vad finns det för risker med att göra så?
    Smart skulle jag säga!!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Hej Pipen! Kul att se dig här...

Jag måste erkänna, jag har köpt ytterligare en maskin. {#lang_emotions_sealed} Prylgalen....
    Om jag skulle råda dig idag så skulle jag säga att köp ingen kombimaskin. Behåll din OL och köp en ren covermaskin. 
    Jag köpte ju en ny OL, med automatisk trådspänning (I lööööööv it!) men att byta till coversömmarna, aldrig i livet. Det hade jag inte tålamod till så det blev en Coverpro också. Haha.
    kram pårej!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Infinite Joy skrev 2010-02-22 13:09:50 följande:
    Jag har en babylock evolve som ju är en kombimaskin. Den är enkel att trä om. Fast den saknar top cover sömmen, men det är den enda tror jag. Jag har inte haft ngn annan ol, men tycker att den är bra.
    Ja, topcover-sömmen har inte jag heller, det är väl bara ett fåtal maskiner som har den ännu. 
    Visst, min är inte speciellt svårt att byta från OL till täcksöm men jag tycker bara att det är tradigt att trä om och hålla på 3-4 gånger under ett och samma plagg. Eller så är det jag som har väldigt taskigt tålamod.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Bara för att jag skulle lägga en beställning på lite mudd från SoS så finns inte den svarta och bruna. {#lang_emotions_yell} Och de skulle inte komma in förrän i maj igen. Någon som kan tipsa om något annat ställe som har bra mudd?

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Infinite Joy skrev 2010-02-22 13:40:30 följande:
    Äsch, lite jobbigt är det väl ändå.... jag ger mig ;) Är lite sugen på en cover pro just för att få top cover sömmen..... nu när det var så bra pris på den också. Eller har jag blandat ihop den med ngn annan? För jag hade för mig att den jag tänker på gick för 10 000.
    Coverpron har inte heller topcover-sömmen! Tror att Jonome 1200D (eller något sånt) har den, men det är en kombimaskin. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Mimmi 71 skrev 2010-02-22 13:43:50 följande:
    Tur att man inte är behov av just detta för tillfället då. Maj är ju jättlångt bort i tid.
    Eller hur! De borde ha lite bättre framförhållning...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Infinite Joy skrev 2010-02-22 13:58:01 följande:
    Ja just ja, så hette den jag tänkte på. Skönt på ett sätt för då kan jag sluta tänka på cover pro. Säljs den i Sverige, 1200 D? Men som sagt, lite dyrt för endast 1 söm!!!
    Gick in och kollade på prisjakt.nu, där var en butik som hade den för 15990 kr.  
    Men har hört att den går att få för runt 10. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Stratus skrev 2010-02-22 14:10:34 följande:
    Detta är sannerligen en materialsport.
    Verkligen! Och aldrig blir man riktigt nöjd, mycket vill ha mer...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Ingen som kan rekommendera någon bra svart och brun mudd nu när jag inte får tag på den hos SoS? Är jofotex bra?

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Ullerull skrev 2010-02-22 14:24:07 följande:
    jofotex har bra mudd..
    Vet du om deras bruna är mörkbrun? Färgen såg inte rå rolig ut på hemsidan nämligen...
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd