Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Infinite; Jag tyckte minevi var fint!

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:47:03 följande:
    hmm... men det gillar jag inte lika mkt som minevi.... attans vad svårt. Hur kom ni andra fram till vilket namn ni skulle ha?
    Även om du inte får in minstingen så tycker jag att du ska gå på känsla! 
    Mitt namn har följt mig sen jag var liten på sätt och vis, jag har helt enkelt för dålig fantasi för att komma på något annat. Det får duga så länge.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 22:11:14 följande:
    fina kläder och bra namn!
    Tack. Önskar jag tog för vana att lägga in att nysytt men så blir det ju aldrig...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    browniieee skrev 2010-02-24 23:58:25 följande:
    Någon som vet vart jag kan hitta ett sånt "band" som finns längst ner på klänningen? linuslotta.com/productInfo.asp?qProductId=995... Vill alltså gärna ha det "vågigt" och färdigt att sy på bara. Jag har sett att bibbi har men hennes mönster passade inte riktigt in på det tyg jag använder som är detta, www.stoffochstil.se/ImageRoot/5/5/0/550000/55...
    Stoff och stil har också några sådana band; 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Apropå CP, för att få en snygg söm på baksidan har jag behövt dra upp trådspänningen på gripartråden ända till 7an. {#lang_emotions_surprised} Tycker det känns lite mycket, hur har ni andra ställt in trådspänningen?

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Nä, här blir det inga fordon... gillar dem inte alls. {#lang_emotions_undecided}

Däremot de nya trädmotivet funderar jag på... kanske borde sy upp de tyger jag har först, haha.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Shit vad ni skriver... här har man varit på ikea och köpt ett till bord och nått stort åbäke med massa bra lådor till mitt syrum. Nu vet jag inte hur grejerna ska få plats...

Frida; Jag har omlottbodyn, men vette fåglarna om det går att scanna och maila? Kan testa imorgon om du vill. Jag har sytt en sådan body i strl 62, finns nog någon bild i min blogg om du vill se;
    Infinite Joy; Klart du ska sy din egen brudklänning, vilken DRÖM! 
    Här verkar vi inte komma längre än till förlovning, jag har inte ens någon ring länge...fingrarna råkade tjocka på sig under graviditeten och blev ej desamma igen. Kanske ska sy en klänning bara för att få gubben att fatta...haha
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Infinite Joy skrev 2010-02-27 18:33:15 följande:
    Vi hoppade över förlovningen, men ska ändå använda ringarna som förlovningsringar fram till vigseln. Som tur är korrigerar guldsmeden storleken upptill 1 år efter inköp utan extra kostnad. Tur det för jag var ju gravid för bara 5 veckor sedan.
    Åh, har du en sån liten? Vad bebissjuk man blir...
    Tur att guldsmeden fixar storleken, de kanske vet hur det brukar vara?
    Här har jag krävt ny ring sen lilleman föddes....för 2,5 år sedan. Gubben tycker tydligen att man ska skynda långsamt...
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd