-
Svarta vred istället för lila. Och så en liten "spak" som snabbt justerar trådspänningen i tjockare tyger (så som jag förstått det). Men det är också den enda skillnaden på maskinerna.ursulae skrev 2010-02-24 11:19:17 följande:Någon som vet skillnaden mellan gamla Janome Coverpro 1000 CP och den nya 1000 CPX? Inga försämringar får man väl hoppas?? Funderar på att slå till på den senare varianten. MYCKET tacksam för tips och svar!
-
Jny tycker jag är relativt billiga i frakt, de har ett enhetspris medan många andra tar för verklig vikt vilket brukar bli betydligt mer, i alla fall när jag handlar.
Bästa interlocken är helt klart Hilcos. Billigaste vet jag inte. -
Hihi, visst har tråden ett dåligt inflytande på en?Fiffa5 skrev 2010-02-24 11:53:14 följande:Jag börjar bli sugen på att köpa en OL och en CoverPro. Är Janomes maskiner bra? Ngt särskilt man ska tänka på att maskiner bör ha??
-
Tycker du ja! Jag är jäkligt fattig pga. tråden...Jalapeno skrev 2010-02-24 12:05:21 följande:näääää bra!!!!!!
-
Vad skulle man göra utan FL?Preppy skrev 2010-02-24 14:10:55 följande:78Misan: Ohhh jag är dig evigt tacksam. Jag vågade äntligen skruva på undertrådsspolhållaren! Det funkar!!!! Nu kan jag sy med tvillingnål. Hurra.
-
Haha, tur att man bara är hemma hela dagarna då..Stratus skrev 2010-02-24 14:22:58 följande:Förmodligen jobba mycket effektivare.
-
Funderar på att sy gubben några t-shirts i födelsedagspresent. Hittade ett turkosrandigt tyg som jag tyckte var jättefint men det blir bannemig ingen billig t-shirt för det kostade 230 kr/metern. Hur mycket går åt till en tröja i stor storlek M förresten?
-
Tänkte ta en av gubbens gamla favorit t-shirts och slakta för att få ett bra mönster (mohaha). Gubben är visserligen inte så petig vad gäller tyger, de kan gärna vara mintgröna och lila.... Så det kanske går att hitta något billigt tyg. Kollade jofotex och de hade lite randigt som kanske skulle funka.
-
Även här är det problem med att köpe-tröjor är för korta. Undrar om de är designade för minifolk eller om det ska vara magtröjor kanske?! Haha.
-
Det var Lokatt!madebyinferno skrev 2010-02-24 19:34:16 följande:vem var det som hade fått tag på regnbågsfärgad tråd??? det är ovanligt så lite hjälp hade varit tacksamtSe inlägg 2946 & 2983