Anonym (Ledsen) skrev 2009-11-03 18:43:10 följande:
Hej! Behöver få skriva av mig lite. Min katt dog igår. Förloppet var ganska hastigt och jag var inte alls förberedd på det. Han blev bara drygt nio år gammal. Känns så tomt, så tomt. Vet inte riktigt vad jag ska göra av min sorg. Är singel, utan barn och han var min bästa vän, som jag nu förlorat i förtid. Jag har inte längre någon som kommer och möter mig i dörren när jag kommer hem, eller som ligger och spinner på min mage på kvällarna. Ingen att "prata" med längre när jag sitter här i min ensamhet. Jag försöker tänka att han har det nog bättre där han är, men saknaden efter honom är så stor att det känns som att en bit av mitt hjärta försvunnit. Kanske jag kan hitta någon ny vän så småningom, men han går aldrig att ersätta. "gråter"
Förstår precis hur du känner dig!
Sambons katt sen 18 år somna in för nästan 2 månader sen. Va otroligt svårt att ta det beslutet även fast vi vet att det va för hans eget bästa. Hade varit otroligt själviskt att låta honom lida bara för att man inte vill ta ett svårt beslut. Det kom väldigt hastigt för oss också då han en kväll inte kom hem som han alltid gjort i 18 år. Han va bort i 2 dygn innan vi hittade honom ryckande och dreglande. Antagligen hade han fått ett epileptiskt anfall och inte hittat hem. Veterinären kunde inte riktigt säga vad exakt som va fel på honom men att han helt klart mådde väldigt väldigt dåligt, och det såg ju vi också.
Grät fruktansvärt mycket efteråt, men tror det är viktigt att göra det också. Efteråt och även delvis idag så känner jag precis som du beskriver en stor tomhet. Ingen som snackar med en eller möter en i dörren när man kommer hem till sambons föräldrar.
Men det blir bättre, jag lovar! Men det är jobbigt! Riktigt jobbigt!
Massor av kramar till dig och vill du prata mer så får du gärna inboxa mig. Tror det är viktigt att få prata om vad som hänt också!