• Anonym (Ledsen)

Min katt dog igår

Hej!

Behöver få skriva av mig lite. Min katt dog igår. Förloppet var ganska hastigt och jag var inte alls förberedd på det. Han blev bara drygt nio år gammal.

Känns så tomt, så tomt. Vet inte riktigt vad jag ska göra av min sorg. Är singel, utan barn och han var min bästa vän, som jag nu förlorat i förtid. Jag har inte längre någon som kommer och möter mig i dörren när jag kommer hem, eller som ligger och spinner på min mage på kvällarna. Ingen att "prata" med längre när jag sitter här i min ensamhet.

Jag försöker tänka att han har det nog bättre där han är, men saknaden efter honom är så stor att det känns som att en bit av mitt hjärta försvunnit.

Kanske jag kan hitta någon ny vän så småningom, men han går aldrig att ersätta.

"gråter"

• Svar på tråden Min katt dog igår
  • Anonym

Jag beklagar sorgen ts. Jag vet precis hur jobbigt det är att förlora ett djur. Ta den tid du behöver och sörj och sen en dag kanske du är redo igen att söka upp ett katthem och ge en hemlös katt ett värdigt liv med mycket kärlek.

• Anonym (Ledsen)

Tack för de fina orden! Jag hoppas låten kan ge nån fler tröst. Har lyssnat på den flera gånger idag.

• Undret Gilan

Skickar massor av tröst och styrkekramar till dej!
    Fick avliva min häst för ett antal år edan och bara tänka på den dagen får mej att gråta.
    Har inte uttit på en hästygg sen dess men har nu 2 hundar istället och den dagen någon av de går bort kommer mitt liv att rasa.

De blir familjemedlemmar och de mår de bäst av att få vara, men desto hårdare blir det för oss när de försvinner. Men det är det nog värt för tänk på alla fina minnen du kommer att bära med dej.
    Och snart förhoppningvis kommer du kanske må bättre då kan du åka till ett katthem och kanke hitta en katt som precis som du förlorat sin familj och behöver kärlek. Då har du någon som vet vad du går igenom samtidigt som du kommer att ha någon om behöver all din kärlek och tid.

Take care!

~~¤*Förlovad*¤~~
  • Anonym (Ledsen)

Tack! Det är otroligt hur man fäster sig vid de kära husdjuren. Hittade en fin dikt för våra vänner som har gått bort.

So this is where we part, My Friend,
    and you'll run on, around the bend,
    gone from sight, but not from mind,
    new pleasures there you'll surely find.

I will go on, I'll find the strength,
    life measures quality, not its length.
    One long embrace before you leave,
    share one last look, before I grieve.

There are others, that much is true,
    but they be they, and they aren't you.
    And I, fair, impartial, or so I thought,
    will remember well all you've taught.

Your place I'll hold, you will be missed,
    the fur I stroked, the nose I kissed.
    And as you journey to your final rest,
    take with you this...I loved you best.

• Trubbsla

Men fy, beklagar sorgen *krama om*

• YOUnMe

Anonym (Ledsen) skrev 2009-11-07 14:35:11 följande:

Tack! Det är otroligt hur man fäster sig vid de kära husdjuren. Hittade en fin dikt för våra vänner som har gått bort. So this is where we part, My Friend, and you'll run on, around the bend, gone from sight, but not from mind, new pleasures there you'll surely find. I will go on, I'll find the strength, life measures quality, not its length. One long embrace before you leave, share one last look, before I grieve. There are others, that much is true, but they be they, and they aren't you. And I, fair, impartial, or so I thought, will remember well all you've taught. Your place I'll hold, you will be missed, the fur I stroked, the nose I kissed. And as you journey to your final rest, take with you this...I loved you best.
    Usch... klumpade sig i halsen och blev tårögd av att läsa den där dikten. Men den stämmer ju så bra!
  • Anonym

Beklagar så jättemycket. Vet hur jobbigt du har det. Hade en hund för några år sen och att mista sin kamrat är något av det svåraste som finns. Är man dessutom ensam i familjen blir det säkert ännu värre. Jag hade ju man och barn som fanns där med mig.
    Kram :)

• Anonym (Ledsen)
    Trubbsla skrev 2009-11-07 14:36:25 följande:
    Men fy, beklagar sorgen *krama om*
    Anonym skrev 2009-11-07 17:38:50 följande:
    Beklagar så jättemycket. Vet hur jobbigt du har det. Hade en hund för några år sen och att mista sin kamrat är något av det svåraste som finns. Är man dessutom ensam i familjen blir det säkert ännu värre. Jag hade ju man och barn som fanns där med mig.Kram :)
    Tack. Nej, det är inte lätt när man inte har någon annan att krama som kan trösta en när man är ledsen.
  • Pepa77

Usch vad hemskt det är att förlora sin katt. Jag vet precis hur det känns. På bara 4 månader förlorade jag 2 st. Och nu i februari var vi tvungna att ta bort älskade Oliver, katen, för han  hade tumör i ögat. Och det var nog det värsta. Han var min favorit! Men vi har en ny nu. Och jag kommer att gråta floder när han dör oxå...
    Man får ta tiden att sörja o gråta. Man glömmer dom aldrig, o tänker på deras egenheter som gjorde dom så speciella. Ta den tiden du behöver du. Alla behöver vi olika.
    Styrkekram till dig!

• Anonym (the friend)

Vilken fin dikt. Jag lånar den och vidarebefodrar den till min vän som precis mist sin katt!

Svar på tråden Min katt dog igår