-
Lät lite som svinkoppor det därBobby77 skrev 2010-01-07 00:05:57 följande:Däremot fick jag för några år sen av oförklarliga skäl massa sår, typ sårskorpor stora som 50-öringar i ansiktet och då fick jag aleo vera-gel av mamma och det hjälpte jättebra, det försvann. Så då var det ju ett riktigt läkemedel :)
-
Vad fint hår ni har! Glansigt Jag vill också gå och klippa mig så att jag kan ha mer utsläppt hår. Inte för att jag gillar det, bara i vägen men det är fint
-
Nu sitter jag ed min första smt. Känns skönt och luktar gott men vi får ju se hur det blir.
Hur gör ni andra, värmer ni blandingen något eller kör ni den som den är? Googlade runt lite och läste på flera ställen tips om att värma men allt blev ju helt rinnande. Hur är det för er? Borde jag skölja av med något tex äcv efteråt? Läste något om det med men jag har ju inget i som borde skada botten så varför fattar jag inte.
Ni är sköna ni som testar egna hudvårdsgrejor också. Själv är jag alldeles för inrotad och bekväm med mitt mary kayande och eftersom de produkterna redan är super så skulle jag nog inte hitta bättre om jag började pula själv.
Hej och hå, det bränner till på vissa ställen!!! Vad betyder det? Ska det göra så???? Det är ju bara honung, aloe vera och american cream från lush. Konstigt. -
Blev inte så bra. Känns tungt och eländigt. Vet inte om det är att jag inte lyckats få bort allt från topparna ordentligt eftersom de ser stripiga ut men noggrannare kan jag nog inte skölja. Tycker mitt hår känns helt super efter tvätt med bikarbonat och äcv. Allt annat jag provat känns bara sämre. Konstigt. Men jag ska ge det en till chans Kan ni komma på något annat som är bra för håret och hårbotten, som en inpackning, som inte påverka så mycket i övrigt? Mitt hår känns nästan fett nu.
-
Det brände på vissa punkter. Kanske hade någon irritation i hårbotten men det är inget jag märkt av tidigare. Jag lät inte det sitta så himla länge, ca 1 timme. Hade plastpåse och handduk. Sköljde noga men kanske inte tillräckligt då. Men jag sköljde och masserade i säkert 5-10min, tills mina armar nästan började göra ontBjörnmossa skrev 2010-01-10 23:45:50 följande:Hade du duschmössa eller nåt på? Hur länge satt det i? Sköljde du ordentligt? Väldigt konstigt det där med att det brände. Det fattar jag inte.
Det med bränningen kan jag stå ut med men jag blev besviken på att det inte kändes så underbart som jag hade föreställt mig att göra. Alla pratar om hur mjukt deras hår blir men mitt kanske är rätt mjukt redan? Har rätt fin och glansig kvalité så det kanske inte går att bättra på så mycket efter en omgång? Önskar att det inte kändes så tungt och fett dock. För drar jag med handen genom håret känns det rent men ändå som gammalt fettigt hår känns. Går inte att beskriva. -
Cheshire cat:
Aloe Vera är från Forever (de som säljs via partyn), Balsamet var American Cream från lush och honungen var en flytande Ica honung.
gröna hönan:
Kanske ska testa skippa den jag med. Hade det i min kokosmjölksinpackning och håret såg lika stripigt ut i längderna då med. Hur beter sig ditt hår när du andvänder det? Tex som gel? Där har jag inte märkt någon skillnad.
Läste någonstans om någon som använde Klick i sin smt. Vet någon varför? Aloe Vera gel har ju en massa vårdande egenskaper men klick?
SweetNilam:
Jag har rätt tunnt hår. Har många många hårstrån men fina tunna sådanna. Kanske ska testa att bara gå runt med balsamet det i en timme eller så :) Känns dock som att man borde fixa någon sorts inpackning för att återfukta håret men vad vet jag inte.
Martina:
Mitt hår har också andrat färg. Har blivit lite rödare och ljusare. Brukar färga det och blev sugen på att göra det men nu när jag börjat vårda mitt hår på ett helt nytt och annat sätt än förut har jag ju också börjat fundera på hur en färgning sliter på håret och om jag kan behålla färgen när jag tvättar som jag gör. Någon som vet???
Vad gäller kokosmjölk så har jag sedan min inpackning med det läst till mig att det är oljan man vill åt. Vissa har tur och får kokosmjölk som är fetare på toppen men jag hade inte den turen och bara kokosmjölk är inte så mycket att komma med om man jämför med ren kokosolja. Och eftersom det är oljan man vill åt så är det ju bättre att smörja håret med kokosolja istället och låta det verka. -
Ja men så kan det ju vara! Det är rätt mjukt och fint som det är. Speciellt nu när jag börjat att köra utan schampo. Men hur vet du när det är dags för lite extra fukt?Denebola skrev 2010-01-11 11:49:41 följande:Jag tycker också att mit hår känns lite tungt efter SMT, och jag tror att det kan bero på att mitt hår inte behöver den extra fukten, att det mår rätt bra ändå. Det kanske är samma för dig då?
-
Läste på SalongK.se om avokadoinpackning med en mogen avokado och 3dl majonäs (har man torrt hår ska man lägga till 2msk olivolja och har man fett hår 2tsk pressad citronjuice) och fördela i torrt hår. Det är nåt recept som veckorevyn skrivit om.
Majonäs? Vad gör det för håret tror ni? Och jag som anväder citronsaft att skölja ur håret med istället för äcv, torkar det ut månne? -
Vad bra du är som har sån koll! Kanske man ska testa då. Men då kan man ju likagärna ta lite ägg och olja istället, är nog billigare än en massa majonnäsDenebola skrev 2010-01-11 12:21:37 följande:Majonäs i håret låter ju helfestligt :P Men det består ju av olja och ägg så det är kanske inte så knäppt som det låter. Ägg antar jag är bra för att det innehåller proteiner (om ens hår/hårbotten nu tål proteiner). Citronen kanske inte är uttorkande, utan avfettande? Det finns ju ett hursmodersknep som säger att man ska dra en skiva citron i bunken innan man vispar äggvitor till fluff för att få bort eventuellt fett som sitter där och kan förstöra för fluffet.
Det som jag tycker är knepigt är mängderna man ska ta när man inte får ett recept raktav. Läste tex att öl är jättebra för håret eftersom det innehåller en massa B-vitamin så man kunde blanda öl med massa saker som tex äggula, olja, etc men då sitter ju jag som ett frågetecken och inte alls vet hur mycket man ska ta av vad.
Har du testat öl? Alkoholfritt innehåller mer B-vitamin och inge alkohol så det är väl det bästa då -
Just det! Här en bra sida som jag hittade och som jag gillar:
www.elisabet.org/dokument/harkurer.htm