• RiNan

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Nu har jag testat. Men tjena vad sjukt mycket bikarbonat det gick åt, typ halva burken! Men sen så försökte jag uppnå den där schamporena känslan också. Tyckte dock att det var svårt att få den in i hårbotten eftersom den mest verkade fördelas i håret men det kanske bara är inbillning?

Är toknöjd med resultatet i alla fall. Känns ju inte schamporent direkt men när jag känner med händerna i håret och hårbotten så känns det bättre än med schampo. Det är själva känslan på huvudet som inte känns helt hundra men man vänjer sig nog Håret är supermjukt och gosigt och jag kan inte sluta ta på det Ska bli spännande att se vart detta leder! Tycker i alla fall inte att lukten var så speciellt illa.

Fattar dock inte hur ni som sprayar gör? Jag blandade ÄCV och vatten i en sprayflaska men det var ju bara knepigt så det slutade med att jag skruvade av huvudet och hällde över huvudet och gnosade in det i håret.
    Hoppas det ser bra ut och känns bra imorgon så att jag kan få min lillasyrra som kommer på besök att testa. Hon har slitit väldigt på hennes hår med diverse produkter och skulle nog behöva testa på detta.

• RiNan

Jo jag kände också att det gick åt lite mycket men det är nog för att jag är van vid schampo lödder och vill känna att jag har medel överallt. Men det måste ju ändå vara skonsammare än alla schampon jag använt tidigare Och dyrare. Kommer definitivt att dra ner på mängden till nästa gång

Honung? Blir inte det bara sockrigt klibbigt och konstigt? Men det kanske känns mer när man fördelar vilket vore bra. Ska nog även testa att blanda i balsam.

• RiNan
    Taggtroden skrev 2009-11-13 01:03:28 följande:
    Håller med om att det var mycket bikarbonat du hade i Jag blandar ut ca en msk i en halvliters pet- flaska med vatten i. Häller över torrt hår och masserar in i hårbotten. Låter sitta ett par minuter och sedan sköljer ur det. ÄCV blandar och också ut i en halvliters pet- flaska och häller över när jag duschat klart. Dock tipsar jag om att köra med ett sista - schampoo ändå. Jag gjorde inte det, men ett år efter jag börjat med No Poo fick jag för mig att köra med sista - schampoo och DÅ fick jag fram mitt (om än lilla) självfall! Så jag vet inte om jag tror på det där att bikarbonat tar bort all skit man har i håret till 100%... Whintra: Jag kör med min ÄCV, jag... även om jag inte använder det varje gång, jag har också ofta bråttom... men det ger ju resultat så jag är nöjd
    Ska testa det där med att hälla. Och honung. Och balsam.
    Happ, får kanske ta det där sista-schampot nästa gång det är dags för en rengöring
  • RiNan
    Miss T skrev 2009-11-13 01:13:34 följande:
    Jag tror inte att enbart bikarobnat funkar som sista schampo. Du har ju bikarbonat endast i hårbotten medan silikon o skit finns i hela håret. Det bästa är både och tycker jag.
    Ha ha ha, roligt namn

Ska köra med bamse schampot vi har här hemma vid nästa tvätt. Och avsluta med ÄCV.
  • RiNan

Alltså klick vad? Klick glidmedel??? Hur blandar du, vad tar du mest av?

• RiNan

Men guuuuuud vad bra det låter! Blir det smutsigt mycket snabbare av det och hur känns håret andra dagen. Ska nog ta och sätta lite klick och aloe vera gel i luggen nu för den spretar lite och jag är så sugen att spraya.

• RiNan

Håret känns bra men nu börjar det se lite extra glansigt ut vid skalpen. Fast nu har det ju gått ett helt dygn inkl en natt vilket jag inte fixar med schampo så det är ju bra. Ska köra en vattentvätt imorgon och se hur det blir då.

• RiNan

Jag har också en fundering. Hur ofta kan man tex tvätta sig med balsam? Gjorde en balsam tvätt igår och idag kändes jag inte alls fet som jag brukar men det såg ändå lite flottigt ut och eftersom jag ska bort nu på förmiddagen så körde jag en vattentvätt. Förstör man den naturliga balansen i slutändan ändå ifall man vattnar skallen för ofta eller tvättar sig tex med balsam varannan dag? Vill gärna komma till att jag tvättar håret 1gg/vecka men jag vill samtidigt inte gå runt och se ofräsch ut. Tänkte ändå försöka klara mig imorgon med endast en vattentvätt men om det inte gör någon skillnad för håret ifall jag har i balsam (på negativt sätt alltså) så kan man ju lika gärna ha i det. Sen undrar jag hur ofta det är lämpligt att tvätta sig med tex bikarbonat?

• RiNan

Tack för era svar

Havretvätt? Kan ni berätta lite mer om det och hur det går tillväga? Hur mycket man ska och så ifall det är något som ska blandas. Vet att jag har sett om det här i tråden men eftersom jag inte ens påbörjat min resa då så var det inget jag tog in och nu hittar jag inte om det.
    Svinborste? Hmm... en sån hade jag när jag var liten. Vart hittar jag en sån till ett bra pris idag tro? Någon speciell teknik som bör användas med den? Tänkte på att den ska sprida på flottet men jag borstar mig sällan i hårbotten. Ska man göra det med den alltså?

• RiNan
    ANOF skrev 2009-11-15 21:07:35 följande:
    Nej. Men jag vill inte vara kvr.
    Fattar inte vad du menar. Vill du inte ha dem bland dina favoriter så är det bara att radera tråden därifrån och vill du inte att dina inlägg ska finnas kvar så kontakta familjeliv så tar de bort dem.
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo