Siggedigg,
reaktion bara. Din läkare ringde dig alltså? Vilken fantastiskt läkare! När jag vaknade nyopererad så hade min läkare gått hem och jag fick inte chans att prata med ngn som opererat mig förrän dagen efter! Sjukt att det är så olika rutiner. Jag hade verkligen behövt ngn som ringde som man kunde prata med kring alla tusen frågor som poppar upp i huvudet...
ewaulrica skrev 2009-11-20 12:55:19 följande:
hej på er tjejer! Har läst ikapp mig i båda trådarna, och känner att det är dags för mig att presentera mig... :) Ullis heter jag, är 37 år och har 3 barn sedan tidigare. Jag och min nya kärlek bestämde oss i somras för att försöka skaffa barn, (han har inga sedan tidigare) och i oktober fick vi pluss på stickan.Jag var en av dem som gyn trodde skulle få ett mf eller ett utokveds som spolade ut av sig självt, hade endast 280 i hcg som högst. Fick gå på vul en gång/vecka, men hcg:t ökade sakta men säkert.I tisdags denna veckan fick gyn plötsligt se en klump på min vänstra äggledare, som var som vecka 8 (som jag skulle varit i) vilket hon inte kunde förstå iom att jag hade så lågt hcg-värde..För att göra en lång historia kort blev jag inlagd i torsdags och min vänstra äggledare togs bort. Fick beskedet att den högra såg fin ut. Men dock blev jag lite besviken på gyn när hon sa att "det hade varit skillnad på om du varit 40 och inte hade några barn alls". Vad hon nu menade med det. Jag talade iaf om för henne att jag tyckte att det inte var så snyggt sagt, även om det skulle ha blivit 4:e barnet för mig så sörjer jag inte mindre för det!!!!När jag läst några av trådarna så undrar jag vad ni fick för restriktioner om kommande graviditeter? Läste att någon blivit gravid bara någon månad efter?! Till mig sa hon att man bör vänta åtminstone 2-3 månader efter, har ni fått liknande restriktioner? Jag är ju så sugen på att börja bebistillverkningen igen!:D
Apropå din reaktion. Man har hört många kosntiga saker. Själv är jag 25 år. Så en läkare sa till mig att jag inte borde vara ledsen då jag har 15 år på mig att skaffa barn. Det är klart att det hade varit värre om man dessutom har tidspressen på sig, men man har ju sin livsplan! Min plan har varit att få barn tidigt och satsa på karriären sedan. Vissa gör tvärt om. Dessutom så sörjer man ju inte en förlorad graviditet mindre bara för att man är ung, eller som du, har barn sedan tidigare! Så dumt! Dessutom, är min andra äggledare trasig, för det kan man ju inte säkert veta även om den på operationen verkade fin, så spelar det ju ignen roll hur gammal jag är, jag kommer ändå inte kunna bli gravid naturligt. Så ja, dumma kommentarer har man ju fått...
Nu när jag är igång och skriver. När jag efter många blodprov och ultraljud konstaterat att det är ett utomkved så får jag sent en kväll akutont och åker till akuten. Där konstaterar nattläkaren att jag har blod i buken, men att jag kan vänta med op först till morgonen. På morgonen undersöker en läkare mig. Han vill för säkerhets skull att en annan läkare tittar med. ´När det är ett utomkved så syns ju absolut ignet i livmodern som ni vet, och flera läkare som udnersökt mig har konstaterat att du ser ju itne alls gravid ut! Så den reaktionen hade jag vant mig vid. Men efter alla S-Hcg test som jag tagit, och dessutom med den starka smärta som jag kom in med, så säger den andra läkaren som undersöker mig på morgonen: Är du säker på att du är gravid? Har du gjort ett positivt graviditetstest?
Herregud läs journalen människa! JAg blev grymt förbannad och påpekade att detta var mkt klumpigt sagt, och att han kunde titta i journalen om han var osäker på varför jag var inlagd.