Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

Simmade 1 timme idag. jag har haft så mycke tider att passa och göra men nu är det lugnt igen så jag ska komma igång med simningen på allvar.

98 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    LilaRos skrev 2009-10-25 08:05:50 följande:
    Hitills står jag på +10 kg. Så det ör nog inte bli någon mer pizza för mig häller. Men pepparkakorna kan jag inte hålla mig ifrån. After eight får jag ont i magen av om jag äter förmånga. Det är ganska bra faktist Nu är vi fullt upp i allt shoppande till bebis. Här kommer en liten lista med det vi införskaffat hitills, Något som du skulle lagt till?BarnvagnSKötväskaÅkpåseBilbarnstol (0-18kg)fleese filtstickad filtspjälsängmadrassspjälskyddskötbordskötbädd + överdragflergångs tvättlapparmadrass skyddunderlakanen hel del kläder och overaller stl 50-62bärseleammningsinläggSka köpafebertermometerbröstpumpnappflaskaammningsbhblöjorengångstvättlapparhanddukarnapp
    Bröstvärmare är toppen om man inte har tänkt på att klä sig ordentligt över bysten i kylan.

Bröstpump (elektrisk) finns att få låna av landstinget.
    96 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss

Jag ska köpa:
    Billiga handukar från ikea (2:- styck)
    Blöjor
    Engångstvättlappar.

Har allt annat.

• Licens To Kiss
    LilaRos skrev 2009-10-25 08:22:24 följande:
    Bröstvärmare ska jag addera till listan då :) Vart vänder man sig för att låna bröstpump då?
    När du åker hem från BB kan du be om en sån.
  • Licens To Kiss
    sweetgirl89 skrev 2009-10-25 15:15:39 följande:
    Jag ligger på + 9kg nu och hos bm för 3 veckor sen va det bara +5.. 4kg på knappt 3 veckor känns inget vidare. Har även fått veta att vi väntar en FLICKA hur kul som helst
    Grattis!! Va mysigt.
  • Licens To Kiss

Jag kommer ha sonen mycke i vagnen som kommer stå i mitt rum. Dels för att de är ombornat i vagnen och för att slippa oroa sig för att lägga sig på honom. Bebisar är rädda för att tappa "greppet" så när dom läggs på skötbord som exempel slår dom ut armarna och kan bli ledsna så jag kommer byta i sängen eller soffan och ha honom sovandes i vagnen. Dottern hade jag i hårdliften brevid min säng när hon var liten bebis.

• Licens To Kiss

Har ni tips på lock för oronen? Har varit utan en vecka men nu slog de till igen. Skit irriterande. Funkar inte att knipa näsan och skjuta ut luft.

• Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-10-25 18:09:00 följande:
    Du kan ju testa att köra nässpray ett dygn om du inte redan gör det. Och sedan försöka smälla så som du säger inte funkar nu. Jag har ofta lock också, känns som man går med bomull i öronen...
    Super iriiterande. Ens andetag sitter i skallen och allt ekar. Jag får ta mig till apoteket imorrn. Imorrn kväll är det dygnskryss med mamma och dotter som gäller så då vill jag inte sitta och peta mig i öronen hela tiden *haha*
  • Licens To Kiss
    chasmin skrev 2009-10-25 18:45:55 följande:
    Revaxör och fetvadd över natten, kan vara vaxpropp.
    Får prova de om inte nässpray funkar.
  • Licens To Kiss

Jag var jävligt öm i magen när dottern la sig med huvet ner. Skillnaden den här gången är att han sparkar väldigt mycke uppåt så de verkar som han ligger mestadels med huvet ner redan.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3