Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

jeng skrev 2009-11-06 10:15:26 följande:
    49 dagar kvar har jag! enligt bf! hoppas att det är närmre.... hmmm... 35 kanske!
    Är du rejält tung nu? Har du ont i revben och grejer när bebisen sparkar uppåt?
    84 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-06 10:19:40 följande:
    Ja det är inte alltid den räknar fel tydligen, men för mig diffar det alltid på en dag mellan fl och niomanader tex...
    Ok. En dag gör ju skillnad. Ialla fall nu i slutet.
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-06 10:25:08 följande:
    Ja livet suger just nu! Bebisen behöver inte sparka för att jag ska ha ont i revbenen. Jag tror att vi får en bebis som är skapt precis som brorsan, dvs riktigt lång överkropp och korta ben! Bebisens bak är nämligen konstant uppe i revbenen.... Jag är glad att jag bara har gått upp 15 kg den här gången. Gick ju upp 35 sist så det är enorm skillnad! Men lungkapaciteten är obefintlig, ihop med min ansträngningsastma blä... Och fogarna är ju som de är Men det absolut värsta (och det som gör att jag hoppas på igångsättningen) är ju det rent psykologiska, att jag inte kan ta hand om eller leka med min pojk... Mår piss över det...
    Usch, snart jäklar är bebisen här. Som tur är är det under kort tid. Märker du på sonen att han blir lidande och så?
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-06 10:39:22 följande:
    License,Det märktes skittydligt på pojken! Han hade dåligt humör, grät mycket, blev extra mammig osv!!!Som tur är så i september var ju maken pappaledig och jag hade semester, så då tog ju pappan honom mycket medan jag fick vila upp mig! Sedan började han på dagis, och nu när jag blev sjukskriven så har vi fått dispens där så att han får gå heltid! Så nu mår han ju mycket bättre också! Och jag får vila så jag har ork att vara lite mer aktiv med honom nån timma på kvällen. Men just nu är maken på tjänsteresa, så jag har pojken själv de 3.5 timmarna han är hemma och vaken på kvällen, och det märks DIREKT! Han kommer med leksaker, vill bli skjutsad på sin bil och såna saker... Och det bara funkar ju inte... Jag försöker med bad och böcker och såna saker där man sitter mer still, men han vill ju lixom göra det HAN vill. Det förstår man ju!
    De är klart de, ska ju vara på hans villkor. Skönt att de har ordnat sig.
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-06 10:50:54 följande:
    Ja superskönt att man får hjälp! Annars hade ju maken fått gå hem iofs, så det hade ju löst sig ändå! Men då hade de ju ändå varit hemma och då får man ju inte samma vila...jaja, nu får vi vara positiva och istället tänka på att det ju inte är så långt kvar! tiden går fort! en månad till mitt tillväxt-UL och det känns ju länge, men sen slog det mig att det är en månad sen vi firade bröllopsdag, och de blommorna står ju faktiskt fortfarande kvar här på bordet! vissna visserligen, men ändå! det känns som det var kanske en vecka sen jag fick dom
    Va gulligt!! Grattis i efterskott.
  • Licens To Kiss

Jag är i vecka 28+0 imorrn. Är det inte lite tidigt och börja få ont i revbenen??

• Licens To Kiss
    Theannapanna skrev 2009-11-06 22:29:31 följande:
    Är väl i samma dagar som dig o har också ont... men bm hittade huvudet precis mot de högra revbenen i onsdags så där var min förklaring...
    ok, då är det inte jag som är inbillningssjuk! Tycker att jag får jävligt ont i bland speciellt när jag sitter framåtlutad och får en spark. Sista mvc-besöket var livmodern 25 cm hög och jag tycker att jag borde inte ha ont redan eftersom jag var 27 cm hög med dottern i den här veckan och jag hade inte ont då vad jag kommer igång men de är ju länge sen också.
    83 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    Underbara ungar skrev 2009-11-08 19:53:59 följande:
    Hur livliga bebisar har ni?Bulan h*n kör runt så det gör ont ibland o buffas o bökas i ett, i ett... Den är nog vaken mer under ett dygn än vad den sover. Sist jag va inne på förlossningen o låg med ctg:n så "räknade" maskinen ut att jag har ca 88 fosterrörelser/timme. Det tycker jag låter som otroligt mycket.
    Jävligt livlig. Gör ont i revbenen nu när han håller på.
    82 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-11-08 14:38:04 följande:
    Jag har BF den 2:a Januari
    Tjena!!
  • Licens To Kiss
    Iya Akintunde skrev 2009-11-08 21:34:00 följande:
    Lev livet som du borde ha gjort; Tjabba! Usch, jag känner verkligen att det börjar vara tungt att vara gravid nu. Min man är bortrest i 2 veckor nu och min son går mig på nerverna här hemma.. han är inte lugn en sekund och jag känner att jag lätt får sd såfort jag stressar lite för mycket. Jag har även fått någon konstig mensvärk/träningsvärk känsla i nedre delen av magen.. Känns jätte-konstigt, något som känner liknande? Plus att det är jätte-jobbigt att andas nu, bebisen trycker upp och ordentligt på revbenen... PUH! Vilken gnäll-kärring man är
    Jag får ont på sidorna i nedredelen om jag går fort eller stressar men de släpper så fort jag stannar upp. Lite "håll-ont"
Svar på tråden BF Januari :-) del 3