Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

Tycker ni att magarna börjar bli tunga? Jag tycker magen är urlätt däremot får jag snabbt mjölksyra i benen.

81 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    Aalexandra skrev 2009-11-09 12:33:50 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-09 12:28:34 följande: Tung tycker jag nog inte. Otymplig däremot och sen ändrar den kroppshållningen så att resten av kroppen får sig en törn också.Men nej tung tycker jag inte, kan tom glömma bort att jag är gravid ibland (då räcker det att se neråt så blir man snabbt påmind)
    Hehe som här då eller när det helt plötsligt börjar bökas, "visst ja jag väntar barn"
  • Licens To Kiss

Om en stund ska jag och dottern upp till vårdcentralen och då ska dom få kolla om hon har haft svininfluensan och jag också. Har hon haft den kan jag fundera fram till början på jan och vaccin men har hon inte haft den då jäklar måste jag fundera. Jag skulle inte fixa att inte vaccinera henne och så går hon ifrån mig pga influensa och jag skulle inte fixa att vaccinera henne och hon gårifrån mig pga vaccinet. Jag har ett beslut som jag inte kan fatta gällande dottern. Större delen utav min tankeverksamhet går till "vad är det bästa för henne"

• Licens To Kiss

Jag tränar rätt mycke så min kondition är det inge fel på. Jag promenera i 8 med en killkompis igår + att vi gick runt i affärer. Jag var trött i fötterna bara.

• Licens To Kiss

i 80 minuter.

• Licens To Kiss
    trollmamma76 skrev 2009-11-09 13:54:59 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-09 12:38:59 följande: Har för mig att man kan inte se om man haft svinis eller inte,provet ska tas då man är sjuk eller har symtom för det.Sen ska du absolut inte vaccinera dig om du har haft svinis,nu kan ni ju inte veta om man inte har testat er.
    Jag var precis lika dålig som dottern och när dottern var dålig ringde jag till närakuten och sjukvårdsupplyssningen som säger, de är NOG svininfluensan. De tas inga prover så håll på hennes andning och se till att hon kissar och dricker. Men nu då? Vad gör jag nu? Känns som jag står vid ett vägskäl.
  • Licens To Kiss
    trollmamma76 skrev 2009-11-09 13:54:59 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-09 12:38:59 följande: Har för mig att man kan inte se om man haft svinis eller inte,provet ska tas då man är sjuk eller har symtom för det.Sen ska du absolut inte vaccinera dig om du har haft svinis,nu kan ni ju inte veta om man inte har testat er.
    De tas inga prover efteråt precis som du sa sa vårdcentralen och hon i kassan var irriterad för vaccinet var slut efter en kvart och dom lovade och vaccinera i 2 timmar idag.
  • Licens To Kiss
    trollmamma76 skrev 2009-11-09 14:03:06 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-09 13:58:01 följande: Problemet är att du kan inget göra nu.Du får se helt enkelt om hon blir sjuk med feber mm så kontaktar du VC och säger att du vill ta provet pga att du är gravid.Nu är det för sent eftersom hon och du har redan varit sjuka man kan inte se efteråt om man haft viruset eller ej..När min dotter blev sjuk så begärde jag dom ta provet just pga jag är gravid o har atsma.hjärtopererad.Det provet visade positiv,nu ska dom vaccineras i skolan men min dotter får inget eftersom hon har haft det och är immun.
    Vad visade hon för symtom? Jag och dottern hade problem med andningen (dottern hade även andningsuppehåll i sovandes tillstånd), sprängande huvudvärk, hög feber, hosta och ont i halsen, kroppsvärk så de hette duga och illamående.
  • Licens To Kiss
    trollmamma76 skrev 2009-11-09 14:17:01 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-11-09 14:07:00 följande: Nej,det kan man inte.När hon blev sjuk ända tiden hon smittar ner andra är dom första 3 dagarna,man kan bära det i kroppen länge innan det bruts ut så då säger dom att smittas kan man bli innom 1-10 dagar men dom 3 första dagarna är störst sen minskas det.Jag blev inte smittat fast jag var hemma med henne och hade närkontakt då man skulle sköta om henne MEN när mormor kom dag 2 för att passa henne en stund så blev hon smittat direkt,hon fick det innom 72 timmar..Nu är dottern frisk o imun mot detta så hon blir inte sjuk igen fast hon skulle vara med andra som har svinis i samma rum.
    Ja jävlar 1-10 dagar. Fan jag var sjuk och sen var dottern sjuk en vecka senare.
  • Licens To Kiss
    trollmamma76 skrev 2009-11-09 14:29:47 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-09 14:20:39 följande: Min dotter blev sjuk en onsdag kväll helt plöstligt med sprängande huvudvärk,morgonen där på hade hon feber först upp vid 39 sen 38 där brukar det ligga,samt ont i halsen,lite i kroppen samma dag torsdag så ringde jag till VC.Först tog dom mig inte på allvar men när jag sa att jag själv är gravid och är hjärtopereda samt jobbar jag som Ssk så borde man veta att något inte stämmer.Fick komma in direkt och provet togs.Dom sa att svaret kommer på fredagen om hon är positiv,ingen ringde helgen kom dotter vart bättre.På måndagen ringde dom och sa svaret har kommit hon är positiv,dom var mer oroliga för mig och hur dom skulle göra om jag skulle börja äta trimufu.Men det tyckte inte läkaren eftersom om jag har blivit smittat så är tabletterna för sent.Dottern mådde bra redan på måndagen och var åter i skolan på torsdag.Hon fick inte större symtom än det och vissa blir jätte sjuka vissa mindre sjuka.Mamma blev jätte dålig hon hade ont över allt högfeber,torrhosta,ont i halsen matt i kroppen var hemma 2 veckor.
    Hopp, då har nog både hon och jag haft skiten och jag smittade henne. Vi blev också sjuka pang boom. 3 dar efter var vi feberfria och "normala" igen.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3