Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

BF Januari :-) del 3

Asereht skrev 2009-12-14 12:25:36 följande:
    jag har aldrig någonsin gått på kurs för att lära mig andas och jag har lyckats klämma ut fyra barn hittills utan problem. Jag har min egen teknink och den funkar.
    Vad tror du om att hålla andan?
  • AmandaBrun

Jag har en löjlig fundering. Men det här med amning om natten. Om man ammar liggandes på sidan på natten och råkar somna....är det farligt, kan man rulla över bebisen? Om man somnar när man ammar sittandes på natten kan man råka tappa bebisen då?

Hur gör/gjorde ni?

• AmandaBrun

Jucea: Ja precis man vill kanske få lite rutin innan man liksom lägger tillbaka bebisen i sin egen säng mellan amningarna känner jag. Samtidigt vill jag inte ha bebisen liggandes i sängen pga kläm risken.. Kanske kan man ha den liggandes i liften från barnvagnen mellan mig och sambon i början...eller är det en dum ide? Vi har en väldigt bred säng.

• AmandaBrun

Jag vill bara ha det så enkelt och bekvämt som möjligt i början vad gäller nattamning och jag får för mig att det är smidigast att i så största mån slippa springa upp, hämta, springa upp, lägga. Så jag tror nog att han får sova med oss, fast i något så att säga.

Hedebris: det skulle ju ändå upp och värmas mjölk så springet hade ni ju inte kommit från i vilket fall.

• AmandaBrun
    Hedebris skrev 2009-12-14 13:14:01 följande:
    det var mest för att vi skulle dela lika.. Jag hade ju kunnat amma varje gång... men jag behövde min sömn lika mycket som björn
    Jaha då fattar jag! Min sambo skulle aldrig gå med på nått sånt. Vilken klippa till karl du hittat då!
  • AmandaBrun
    jeng skrev 2009-12-14 13:19:41 följande:
    Här har vi delat så att jag tar amningarna (men maken har fått lyfta och hämta bebis ibland pga mina fogproblem) och maken tar blöjbyten om natten, om inte jag ändå måste på toa tex, för då kan jag ju lika gärna ta det... men Ted sov ju jättebra om nätterna redan från start typ, så det var aldrig nåt större problem.
    Känns det som att lillebror är lika exemplarisk?
  • AmandaBrun

Imorgon ska jag på mitt och bebbens sjunde UL. Denna gången ska jag inte glömma att vara kissenödig hihi

• AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-14 15:17:01 följande:

Du ska vara tom i blåsan annars syns inte bebisen. Jag gjorde som alla sa att gå dit med fylld blåsa i vecka 20+ men så fort jag la mig och BM satte på magen sa hon, gå och kissa ut ALLT. Bebisen syndes inte så jag tänkte, va i helvete hur kan de vara tomt i magen.
    Va? Ok sist jag var där för o kolla så var jag inte kissenödig och då kunde hon inte se hur moderkakan låg nertill, så nu MÅSTE jag vara det. Det var ett krav

Och när jag gjorde RUL och va på väg mot toa så stoppade en BM mig och sa att det var bra om man va kissnödig för då såg man bättre. Och nog såg man bebisen bra därinne, min blåsa var sprickfärdig o min BM verkade inte bekymrad över det.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3