Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

BF Januari :-) del 3

Oj missat att Liten Katt lagt in sin bebis i listan nu!

Grattis till pojken!!!!!

• AmandaBrun
    Shininganne skrev 2010-01-01 22:37:01 följande:
    Amanda: Vilken tur att det inte hände något! Fy det lät riktift otäckt. Bra att du har bestämt dig för att tänka på dig själv och bebben nu. Min sambo är super-nojig när jag och barnen ska ut o köra nu när det är kass väder. Helst skulle han inte alls släppa ut mig på vägarna men det funkar ju inte.
    Ja det var riktigt läskigt. Och idiotiskt alltihopa.

Har jag en bil med bra däck och är jag utvilad och klar i huvvet så är det ju inget som hindara en gravid kvinna från att köra bil. Men jag hade lätt haft en överbeskyddande sambo än en som tydligen inte bryr sig alls. Han bryr sig väl, men allting har väl inte gått upp för honom riktigt ännu.
  • AmandaBrun
    väntar4an 2010 skrev 2010-01-02 12:05:45 följande:
    det finns en snackis tråd samt en bebisbild tråd som jag fixade för ca en vecka sen men alla blev sura eller något och ville inte gå över www.familjeliv.se/Forum-3-20/m49535954.html men om det kanske ska börjas skriva i den nu när det är många bebisar som kommit ..
    Ha ha vi blev inte sura {#lang_emotions_tongue_out} men denna tråden går ju ändå ut den 9 Januari så då kör vi väl slut på den o sen hoppar vi över i din nya fina tråd? {#lang_emotions_innocent}
  • AmandaBrun

Om inte annat så kan vi ju synka trådarna tills denna går ut!

Multitasking, ja menar vi är ju ändå kvinnor

Jag vill se massa bilder på alla era fins små underverk förresten och nu finns ju en bra bildtråd som Väntar 4an fixat ihop! Ge mig!{#lang_emotions_dreamer}

• AmandaBrun
    väntar4an 2010 skrev 2010-01-02 12:13:58 följande:
    hihi ne kanske inte så sura bara jag som blev ledsen för "på hopp" och alla gravhormoner som spökade ja den kanske kan länkas upp i ts för dem som vill kika in lite tidigare snart e denna slut och då e det ju bra om vi hittar länken =)
    Blev du lessen? Det var verkligen inte meningen att göra dig lessen! {#lang_emotions_heart}
  • AmandaBrun

Angående gravvhormoner så har jag gråtit i en hel vecka typ. Och jag blir jätteledesen så fort min sambo åker iväg nånstans. Innan har jag ju inte brytt mig. Kanske är att man undermedvetet vill ha honom hos sig hela tiden som trygghet.

Mysade till det med honom för första gången igår sen Juli! Ha ha det va lika fumligt som första gången men det gick över förväntan. Efter att tag blev dock allt så blodfyllt "därnere" så det blev för känsligt helt enkelt och vi fick avrunda.

Så inatt har jag vaknat flera gånger av lite magont och idag känner jag hur det trycker och ilar en hel del neråt. Så förhoppningsvis börjar bebis sjunka ner nu!

• AmandaBrun

Vermillion blev väl igångsatt igår? Isåfall hoppas att allt rullat på som det ska och att hon nu snusar på {#lang_emotions_baby} ! {#lang_emotions_flower}

• AmandaBrun

8 Pojkar och 5 Flickor har vi hittills producerat fram i våran Januari-tråd, och det är bara 2 Januari {#lang_emotions_cool}

Starkt jobbat eller vad säger man?

• AmandaBrun
    Malin Guinn skrev 2010-01-02 13:10:51 följande:
    Wiiee! Nu har slembobban kommit ut i tre omgangar, sakerligen mer av den kvar dar inne men den borjar lossna iaf
    Va härligt! Det behöver ju inte betyda att det sätter igång idag men absolut ett tecken på att det hela går framåt och det vill man ju ha nu mer än nått annat!

Mer slempropp!{#lang_emotions_sunny}
  • AmandaBrun

Malin: Ha ha ha! Jag kommer förmodligen vilja visa min sambo en eventuell slempropp senad. Men stor förtjusning. Och han kommer förmodligen kräkas
  • AmandaBrun

Nu har jag storstädat! Dammsugit, dammtorkat och moppat hall + badrum.

Det är tungt att komma igång men man är så nöjd med sig själv när det är klart{#lang_emotions_sunny}

• AmandaBrun
    Hedebris skrev 2010-01-02 15:11:22 följande:
    min mamma var här idag och storstädade... medans jag låg på soffan och pekade
    Gött! Bra mamma.
  • AmandaBrun
    Sirling skrev 2010-01-03 17:21:05 följande:
    Grattis till er tre(?) som har fött smånuttar sen sist!!! Jag kikar in i tråden men har problem att svara i den från min Iphone, som bara kickar ut mig hela tiden... Här har vi det mysigt, jag och Nicke är båda totalt nyförälskade i lilla Caesar och spenderar mycket av vår tid i  sängen liggandes gosandes och ammandes och kollar på film. Det är sååå mysigt och nu börjar han också kunna amma bra, i början hade han inte riktigt tekniken inne. Vid invägningen på bvc för nästan en vecka sen hade han gått upp till födslovikt och på tisdag när vi ska dit igen hoppas vi ha michelinat på honom lite till, han är ju fortfarande så liten och delikat, men äter som ett litet monster och sover bra också. Nu har han börjat vara vaken någon timme då och då och det är så härligt att bara ligga och kika in i hans stora, visa ögon. Vad tänker han på egentligen? Jag saknar gravidmagen litegrann ibland, men tycker samtidigt det är skönt att vara lite mindre, väger nu 3 kg mindre än när jag blev gravid, kan få på mig flera av mina skor, böja mig ner för att knyta vinterkängorna och får snart på mig vigselringen igen!
    Sirling! Vi har bytt tråd! Länken finns lite längre upp på sidan.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3