Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

BF Januari :-) del 3

Utopia skrev 2009-12-21 12:08:59 följande:
    Ta en hink med vatten och häll i toaletten efter att du varit där det blir precis som när man spolar ;)
    Ha ha tack för det tipset!
  • AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 12:31:14 följande:

Ultraljudet gick jätte bra!! 2500g väger min lilleman. Kommer väga ca 3500-3700 när han kommer ut. Vikt och längd ihop fick ett BF den 22:a Jan men ska hålla mig till 29:e. Han höll på och suga på tårna, greja med händerna i ansiktet och så vinkade han några gånger. Ur fin är han. De är en solklar pojke alltså.
    Vad underbart!
  • AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 12:36:49 följande:

Känns riktigt bra!! Dottern sa innan, mamma jag hoppas faktiskt att de är en lillebror och så får man ser klart och tydligt snoppen och testiklar. Dom hade åkt ner och allt så jätte fint ut så de är skönt. De här med testiklarna kan vara ett problem om dom inte åker ner själv.
    Ja min lillebror fick operera ner sin ena sten som var envis och trivdes bra i buken
  • AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 12:39:01 följande:

Gör sånt direkt efter förlossningen, vet du de? Jag har inte kollat upp sånt utan tänkt mer att de som ska göras ifall att görs innan man åker hem från BB och inget jag oroat mig för.
    Nej han var nog två år tror jag! Man väntar nog för den kan vandra ner av sig självt tror jag. Men som sagt, snoppar är inte mitt expertisområde så rätta mig gärna om jag har fel
  • AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 12:39:49 följande:

Att bebisarna föds med navelsträngen runt halsen är jätte vanligt och de sker i så fall när bebisen skruvar på sig under värkarna.
    Ja den är såpass elastisk att den verkligen ska vrida sig flera varv för att det ska vara nån fara!
  • AmandaBrun

Ödets nyck. Började med laxerande från Apoteket igår och idag är spolknappen på toan sönder. Humor på hög nivå.

• AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 12:45:15 följande:

På dottern var den 2 varv. Vet inte om det var de som gjorde att hjärtljuden gick ner. Dock så var de inga problem för dom och ta bort den när hon var på g ut. Jag ska pressa ut den här lilleman utav bara helvete.
    Ha ha! JA dom märker ju oftast att hjärtljuden sjunker ovanligt mkt med varje värk, men oftast så är det ju ingen fara som sagt, dom har ju stenkoll på hur bebben mår hela tiden. Känns tryggt.
  • AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 12:47:33 följande:

Oh nej!!!! Vet när vi hade problem med toan och var tvungna och kasta vatten i toan från en hink. Magsjuka var vi med. Fyyyy!!
    Urk!
  • AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 12:50:34 följande:

Laxerande medel funkar med full effekt på dig alltså? Blir som om man är dålig i magen som satan. Är det nåt man stoppar i munnen?
    Har inte märkt av något ännu. Borde ju ha börjat med det för länge sen men bara skjutit på det. Brukar ju ta några dagar innan det verkar? Jag kör med Inolaxerol....som små gummibitar man sväljer ner med vatten.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3