Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

BF Januari :-) del 3

Annaomasse: Ja min mage har sin egen kurva Och nu tycker tom med annars så coola BM att jag ska passa på att kolla fostervatten/tillväxt den 5 Jan då jag ska på koll av moderkakan

• AmandaBrun
    Hedebris skrev 2009-12-28 20:16:15 följande:
    vi ska nog bara vara hemma. så vi kan lägga barnen itid. vi brukar alltid bjuda hem folk hit på middag.. men eftersom jag är beräknad till lördag känns det dumt, eftersom man kanske får ringa i sista sekund och ställa in...
    SKÅL! O så går vattnet Det vore väl nått!?
  • AmandaBrun
    Theannapanna skrev 2009-12-28 20:19:21 följande:
    Vi blir hemma själva. Eventuellt kommer min far ner från Dalarna då min mor kommer hem från USA på nyårsdagen. Ska laga ngn god mat o se om vi lyckas hålla oss vakna till 12-slaget - annars lär vi iofs vakna då - haha... Har tackat nej till alla inbjudningar som kommit, jag kan ju inte ens sitta hemma i soffan en vanlig kväll... Låter härligt med restaurang! O maken din får njuta Amanda - nästa år får han köra
    Ni får säkert helmysigt hemma! Det blir ingen utgång för oss utan när vi skålat in det nya året så är det hem till sängen. Och sambon håller med. Han har svårt att hålla sig vaken till tio på vardagarna

Och ja. Nästa år får han köra. Då ska jag dricka rödvin!
  • AmandaBrun
    Asereht skrev 2009-12-28 20:30:18 följande:
    Vi ska vara hemma och bara ta det lungt med barnen. Vi var ju borta på julafton och då vill vi gärna vara hemma på nyår. Annars brukar vi fira hos svärisarna ute i värmlandskogarna men i år håller vi oss hemma. Orkar inte åka långt och med förvärkar och skit känns det säkrare att vara på hemmaplan. Är man där så tar det ju över två timmar att komma till närmsta sjukhus, det är längre tid än vad min senaste förlossning tog från första värk till färdigt så vi tar inga risker även om det är 5 v kvar till bf här. Det är aldeles lagom här hemma, lagom mkt fyrverkerier osv. Vi går ut och tittar på grannarnas, mina minsta är lite "skotträdda" så vi gör inget sånt själva. Sen skålar vi i pommac och går och lägger oss. *s* Men ärligt talat tycker jag det är aldeles vad jag orkar med. Vi ser till att lyxa lite extra till middag och efterrätt så att det känns att det är nyårsafton.
    MYS!

Ser fram emot att fira nyår hemma tillsammans med mina barn om några år, jag minns själv hur kul och speciellt jag tyckte att det var.
  • AmandaBrun

Jag tycker att det är lite konstigt att man ofta får mer och mer förvärkar/ SD tidigare för varje barn. Borde inte livmodern då vara mer "van" , jag menar man säger ju att den övar......

• AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-12-28 20:44:41 följande:

Jag och dottern ska äta tacos hos min mamma. Familjen samlad *mys* Låter himla trevligt!!
    Åh tacos! Så jäkla gott.
  • AmandaBrun
    Asereht skrev 2009-12-28 20:54:30 följande:
    Jag har fått det förklarat som så av mina bm att för varje gång livmodern måste göra om det hela blir ansträngningen större. Man tycker ju som sagt att det skulle bli lättare men tänk på själva livmodern och upphängningsanordningen (ligamenten) som gummiband. För varje gång man drar ut gummisnodden förlorar den lite av sin elasticitet och med tiden i princip all. En gammal gumminsnodd har ju tappat spänsten och brister lättare. En något hårddragen liknelse men den får en att förstå.
    Ok! Då borde ju täta graviditeter vara extra påfrestande för kroppen?
  • AmandaBrun
    Shininganne skrev 2009-12-28 20:58:57 följande:
    Vi ska fira nyår här hemma med lite vänner. Alla har barn som är ungefär lika gamla så det blir nog trevligt. Tror det blir smörgåstårta att äta faktiskt så slipper vi stå vid spisen och slita.
    Kul! Men jag hade inte orkat bjuda hem vänner till mig, fasiken, måste man ju plocka upp efteråt

Smörgåstårta var en smart grejj.
  • AmandaBrun

Madge: Fy för att jobba på nyår. Been there done that myself ett flertal gånger.

Kaktus: Va jobbigt för din väninna med sängläge. Man ska nog va försiktig innan man klagar över nått.....

• AmandaBrun
    virre85 skrev 2009-12-28 21:07:04 följande:
    På nyår gör vi inget speciellt, förra året hade vi besök dagen innan den 30de och spelade bingo och hade god middag. Sonen vaknade förra året så han fick stå och titta på raketerna. Hans ögon var jätte stora, han tyckte de va helfestligt. Han somnade med en gång efter, vid halv ett. Kommer ta upp honom denna gången med
    Ja raketerna är ett av de få tidiga minnena jag har från min barndom faktiskt. Tyckte det var superspännande
Svar på tråden BF Januari :-) del 3