Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

BF Januari :-) del 3

AtroCious skrev 2009-12-11 15:11:30 följande:
    Jag måste ta och packa väskan snart. Förra gången blev det sån brådis, fick inte med mig allt jag ville ha med mig. Hade t.ex. bara ett ombyte med mig, inte särskilt mysigt med tanke på hur mycket man svettas efter. Förlossningsbrev hade jag inte förra gången, men nu ska jag ha det på grund av förlossningsrädsla. Jo, lite ångest får jag allt. Jag är inte föreberedd alls. Känner mig inte redo för att bli tvåbarnsmamma riktigt än, det har gått så fort.
    Kommer gå hur bra som helst!
  • AmandaBrun
    Hedebris skrev 2009-12-11 15:15:11 följande:
    okej, björn kommer nog inte glömma ombyte denna gången... förra gången fick han åka hem i mitt ombyte Först när han klippte navelsträngen sprutade det blod över glasögonen, munnen och tröjjan. Sen vid första blöjbytet bajade han först på honom.. (noah på björn då ) sen när han försökte rädda situationen kom en megastor kisstråle flygandes...
    Ha ha ha. Så kan det gå
  • AmandaBrun
    BubbelGuppie skrev 2009-12-11 15:17:13 följande:
    men på den listan verkar det ju vara flera som vill eller har lagtr till sig som jag aldrig sett i denna tråden eller har jag fel??
    Nä jag känner likadant....
  • AmandaBrun

Men hur lång tid snackar vi när det handlar om sen avnavling? För som jag har förstått det så stressar inte svenska BM med att klippa strängen överlag? Eller pratar vi om 20 min eller mer?

Är inte ett dugg insatt i detta.

• AmandaBrun

väntar4an 2010 skrev 2009-12-11 15:54:53 följande:

är det ni som tagit våra skulle gärna vilja ha tillbaka makarna till mig strumpor =D
  • AmandaBrun

Godmorgon!

Uscha Trollmamma, din natt är jag inte avis på, låter som magsjukan. Men jag tror inte att du behöver vara orolig för att bebisen påverkas.

Ja jag är supernyfiken på hur det går för Underbara Ungar, ingen uppdatering på FB iaf. Men det här med igångsättning kan ju vara lurigt och ta ett tag.

Själv har jag sovit gott och just fått i mig frukost så jag är en nöjd gravid kvinna

Ang namn så var pojknamnet klart typ redan innan plusset. Så det blir Jack. Mellannamn tvistar de lärde fortfarande om.

• AmandaBrun

Miss Secret skrev 2009-12-12 11:18:15 följande:

Nä, tror inte heller det är så stor skillnad mellan alla väskor. Men jag är såå nöjd med vår, inte bara stor o bra utan även grymt snygg ;) Nu ska vi titta på film - förlossningsfilm :D Föräldrautbildningarna här har ju varit inställda pga svininfluensan så fick låna hem förlossningsfilmen de brukar visa. Ska även kolla en rundvandring-på-förlossningen-film som finns på nätet. Spännande :D Inbokat förlossnings-prat-möte med BM nästa vecka men är ändå ledsen att vi inte fått gå nån föräldrautbildning..
    Lite överdrivet månne? Att ställa in pga influensan.....
  • AmandaBrun

Har nu luskat ut att Underbara Ungar mår bra och att hennes lilla kille tittade ut igår 18.30. Andas själv.

• AmandaBrun

Godmorgon!

Va ni skriver

Jag luskar vidare och har fått reda på att Underbara Ungars lille pojke var hela 46 cm och vägde 2590 gram!

LTK: Ja hemorrojder är ett helvete. Min Herman dök upp redan i vecka 12 nån gång och har nu evolverat fram mot mufflan Sist var det ett maratonlopp att göra nr två. Inte kul! Jag smörjer och smörjer och jag tror nog att det hålls i schack men att det skulle gå tillbaka nu innan förlossningen har jag gett upp helt. Och jag vill inte ens tänka på hur det kommer se ut efter att jag tryckt ut bebben....

Jucea: Alltid kul när du uppdaterar, även om det idag var ett depp-inlägg. Jag förstår att du blir frustrerad när dom inte kan hålla ordning på grejjerna. Va fan liksom. Och jobbigt när sjukdomarna bara går runt runt runt hela tiden.

Min sambo kör nu "slutspelsskägg" Har gjort i en vecka och nu börjar han gnälla över att han ser ut som en slusk o måste raka sig....men jag försöker få honom att låta bli ha ha.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3