• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • norgesessan

Ska nog också testa e epa till Emil...Sen kan jonathan ta av dom andra. (Han tar dom bara för oljan, han är på 2stk dos).

Båda våra är vaccinerade med, Emil igår. Maken fick komma till skolan för att hålla fast honom, det gick inte annars, och personalen får ju inte tvinga så länge det inte är nåt som skadar honom eller andra.
    Han jobbade som tur var inärheten annars hade han fått gjort det en annan gång, kunde ju inte gå dit med två ungar till, och hålla honom...

I går  kväll fick dom varsin leksak i belöning...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • mammat2

Vi håller på att testa eye-q på vår yngste son. och vet inte om det är dem som hjälper eller om det är en ren tillfällighet. Men han har blivit mycket lugnare. Så skönt. tyvärr kan vi inte testa dem på Elias då han inte skulle klara av att svälja dem.
    elias har efter höstlovet blivit mer orolig av sig, hoppas att det snart blir bättre. när han börjar vänja sig vid rutinerna igen.
    igår fick han ett utbrott igen, men då försökte han själv stoppa det, genom att han ville lägga sig i sängen och att jag skulle hålla om han. Kändes bra att han försökte och ville själv undvika det värsta utbrottet. Så det blev ett "lungt utbrott" eller han förstörde, slog inte sig eller andra iallafall. det är det jag menar med lungt utbrott.
    kram på er alla

• Petra78

Vi började med våran utr. i april. Men då har de redan gjort en i småland för ca 3-4år sen med visktest mm. Men eftersom han är normal eller tilloch med ibland över normal begåvad så sa de att han bara var ett aktivt barn som behövde mer egentid eftersom han hade småsyskon. Men efter han gått i skolan några år så har det ju som sagt märkts mer och mer att det inte står rätt till så då tog jag tag i det igen.
    Så här har vi blivit bättre bemötta. Vi ska träffa läk på måndag sen ska V träffa läk. nästa fredag och sen ska vi få återgivning.

Kram till Alla!!!!

• elegi
    Petra78 skrev 2009-11-04 12:35:35 följande:
    Vi började med våran utr. i april. Men då har de redan gjort en i småland för ca 3-4år sen med visktest mm. Men eftersom han är normal eller tilloch med ibland över normal begåvad så sa de att han bara var ett aktivt barn som behövde mer egentid eftersom han hade småsyskon. Men efter han gått i skolan några år så har det ju som sagt märkts mer och mer att det inte står rätt till så då tog jag tag i det igen. Så här har vi blivit bättre bemötta. Vi ska träffa läk på måndag sen ska V träffa läk. nästa fredag och sen ska vi få återgivning. Kram till Alla!!!!
    Alexandra gjorde ju Wisc i somras och hon lågpå genomsnitt eller högre genomsnitt på det mesta men vi fick iaf en ADHD utredning, skönt att jag slapp strida då iaf för jag har ju fått strida lite innan för att komma nånvart.
    nu har hon ju fått sin ADHD diagnos dessutom
  • 7 michelingodingar

hej tjejjer!!

jag måste bara fråga  hur ställer ni er till svinvaccineringen? vad har ni hört om den ?

nu fick jag en smärre chock våran grabb ska ta den är det tänkt men fick veta av en annan mamma som har en son med svår adhd att dessa barn kan få ännu värre hjärnskador av att ta vaccineringen än dom redan har. hur mycket stämmer eg???? jag vart jätteorolig ju

• norgesessan

Det har jag aldrig hört nåt om...Emil vaccinerades igår, hade det varit känt hade man nog hört om det från andra håll....

Hörs ut som nåt som grundar sig i någon myt eller något.

• 7 michelingodingar
    norgesessan skrev 2009-11-04 16:06:24 följande:
    Det har jag aldrig hört nåt om...Emil vaccinerades igår, hade det varit känt hade man nog hört om det från andra håll.... Hörs ut som nåt som grundar sig i någon myt eller något.
    denna tjejs mamma jobbar enbart med barn som har dessa diagnoser o dom har blivit avrådda att låta barnen ta vaccinet pga detta, så jag vet inte vad man ska tro ju!!
  • Trollet Ludenben
    7 michelingodingar skrev 2009-11-04 16:04:20 följande:
    hej tjejjer!! jag måste bara fråga  hur ställer ni er till svinvaccineringen? vad har ni hört om den ? nu fick jag en smärre chock våran grabb ska ta den är det tänkt men fick veta av en annan mamma som har en son med svår adhd att dessa barn kan få ännu värre hjärnskador av att ta vaccineringen än dom redan har. hur mycket stämmer eg???? jag vart jätteorolig ju
    jag har tackat nej. Vi tillhör ingen riskgrupp så jag tyckte det var onödigt. Litar inte på vaccinet och då har jag inte hört detta som du skriver om förut. Mycket rykten och myter om läkemedel så man vet inte vad man ska tro men jag litar på min magkänsla som säger att ingen av oss här ska ta den.
    Är man i riskgrupp, hade mina barn haft astma eller nåt annat så hade jag kanske resonerat annorlunda men vi är fullt friska.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • norgesessan

JAg ändrade mig i måndags, vi skulle heller inte vaccinera mig eller emil, men sen kom jag till att tänka på om många blir sjuka samtidigt, så blir det för stort tryck på sjukhuset, och jag vill inte vara med om att tex. Emil blir svårt sjuk, och nekas hjälp, eller får för dårlig hjälp eftersom det är fler som behöver...
    Det var det enda som fick mig att tacka ja.
    Jonathan är vaccinerad eftersom han har förkylningsastma. Det har Emil med, men det håller på att växa bort. Maken har också astma, så han tackade ja, vi väntar dock på tid till oss.

• pcalma

Mina pojkar tillhör riskgruppen o vi har tagit allihopa. Har heller inte hört att npf-personer skulle bli sämre..

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig