Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

hej på er!!

ojoj kom på att jag kanske ska tala om att jag är fjärilen78, har bytt nick för o bli mer hemlig ett tag!!

har helt missat ny tråd{#lang_emotions_embarassed} så då inser man ju hur ofta man är inne o hinner läsa

hoppas allt är bra med er!!

tänkte bara fråga om det är någon av er här inne som visste att svenska kyrkan har fonder där dom betalar ut pengar till familjer som har barn med funktionshinder?

kan tala om att jag vart uppringd av prästen här på orten idag som ville tala om att dom hade pengar kvar i en sån fond som ska avslutas o hade kommit att tänka på våran grabb som är 3 år så vi vart 8000 kr rikare jag hade inte den blekaste om detta!! givetvis jätteglad o tacksam

• 7 michelingodingar
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-22 12:16:48 följande:
    hahahaha vilket nick... barbamammans familj. Barbamamma... bättre än det gamla tack för tipset om fonder via kyrkan. Ska kolla det. Hoppas att allt är väl med er annars!! kram
    hahaha ja jag känner mig som barbamamma o ser ju ut som en sån oxå så då tyckte jag det passa

så lite så,hade själv inte en blekaste om detta förrens prästen ringde idag!!
    tack jo då allt är rätt bra här magsjuka,femte sjukan o lite annat smått o gått men annars så är det bara fint

hur är det själv?
  • 7 michelingodingar
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-22 12:31:18 följande:
    hahahaha Jo då, med mig är det fint men Frodo är hemma och är förkyld och gnällig... så trött på dessa förkylningar. men men, bättre än magsjuka i alla fall. Lider med er som har det... fy det finns inget värre.
    åhh fy dessa sablans förkylningar hoppas han snart piggnar till igen!!
    ja maken börja vid 05 i morse ändå stack han iväg o jobba vid 8.30 då hade han inte spytt på nån timme så man får väl hoppas det är snabbt övergående för magsjuka är det värsta som finns!! dottern på 2 har ju fått hög feber o spytt i 2 dagar nu
    hur är det med minstingen?
  • 7 michelingodingar
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-22 12:50:48 följande:
    men går han och jobbar:-O hoppas det gick över och han inte smittar ner massa andra... jag klarar verkligen inte magsjuka. Jag fixar att ha det själv men inte när nån annan i familjen har det. Särskilt inte om Frodo har det. Usch, för nåt år sen spydde han i spårvagnen som var fullknökad med folk. Jag höll på att dö... jag tyckte så synd om honom samtidigt som jag tyckte det var så vidrigt.
    hehe det enda han smittar ner i såna fall är kossorna OM inte bonden får för sig o komma dit när maken är där förstås för då är risken stor att bonden smittas ju men fattar inte att han orkar bara!!
    jag är tvärtom fixar att andra har det men inte när jag har det själv fyyy jag tror jag ska dö o så har jag sån kräkfobi med!!
    åhhh fy dottern vart ju helt plötsligt sjuk när vi satt på kondiset häromdagen o åt o spydde ju rätt ut över bordet,stolen o hela sig själv tycker ju synd om dom små samtidigt som man tänker på dom stackarna som sitter runt om!!
  • 7 michelingodingar
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-22 13:18:00 följande:
    jasså, ja då var det ju ingen fara med de andra arbetskompisarna direkt efter som de var kossor Men usch, lider med er som fick utstå händelsen på caféet...
    haha nää det är ju inte det
    ja det var faktiskt pinsamt men flickkraken kan ju inte tala om att hon behövde spy,jag såg på henne att det var på väg så jag börja se mig om efter en papperskorg för toan skulle vi aldrig hinna till men jag hann inte mer än kolla o konstatera att ingen fanns så stod det som en fontän ur henne
  • 7 michelingodingar

hej tjejjer!!

jag måste bara fråga  hur ställer ni er till svinvaccineringen? vad har ni hört om den ?

nu fick jag en smärre chock våran grabb ska ta den är det tänkt men fick veta av en annan mamma som har en son med svår adhd att dessa barn kan få ännu värre hjärnskador av att ta vaccineringen än dom redan har. hur mycket stämmer eg???? jag vart jätteorolig ju

• 7 michelingodingar
    norgesessan skrev 2009-11-04 16:06:24 följande:
    Det har jag aldrig hört nåt om...Emil vaccinerades igår, hade det varit känt hade man nog hört om det från andra håll.... Hörs ut som nåt som grundar sig i någon myt eller något.
    denna tjejs mamma jobbar enbart med barn som har dessa diagnoser o dom har blivit avrådda att låta barnen ta vaccinet pga detta, så jag vet inte vad man ska tro ju!!
  • 7 michelingodingar

nää jag hade heller aldrig hört nånting om detta o jag pratade dessutom med skolsköterskan häromdagen för o kolla lite om detta med o ta vaccinet o samtidigt äta den medicin han gör men hon sa ingenting om det så nu när jag fick höra detta så vart jag jätteorolig herregud det räcker väl liksom med det man har!!

jag kommer inte ta den men det är pga att jag är gravid,jag känner att det finns inga garantier för hur det påverkar bebis m.m och vad jag förstått så är den stora risken dom som är gravida från v 28. var tänkt att våra 3 skolbarn ska ta den då dom får den via via skolan samt att 3 åringen får den via bvc dom 2 minsta är för små än för att få den men jag är väldigt kluven nu om nån av dom alls ska ta den!!
    vi ligger ju inte heller i riskgruppen eller jo jag gör väl lite pga min övervikt men ingen av oss har ju problem med typ astma o sånt.

fyyy så kluven jag är nu

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig