• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-11-01 19:29:32 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-31 08:19:42 följande: Tack . Ja det är skönt när det är lugnt. Hoppas att ni fick handla i lugn & ro. Jobbigt när de kastar sig så på golvet....sonen gjorde det oxå när han var mindre. Vi gjorde ett besök inne på nya Gröna Ikea här nere i Malmö....gick bättre än förväntat faktiskt...sade åt honom innan vi gick in att han fick absolut inte springa ifrån oss där inne för mamma & pappa har inte varit här inne heller innan så vi känner inte till stället än. Men han höll sig nära oss hela tiden & kom när vi kallade på honom(då vi såg att han började dra iväg).
    Gröna IKEA?? Vad är det? Låter spännande... det har vi inte här. Göteborg har 2 IKEA, ett norr och ett söder men inget av dem är gröna
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • norgesessan

Inte utanpå tyvärr, Emil reagerade på det Men dom har inga glödlampor tex. Det är i Malmö. Största Ikealeklandet i världen.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Trollet Ludenben
    norgesessan skrev 2009-11-01 20:11:35 följande:
    Inte utanpå tyvärr, Emil reagerade på det Men dom har inga glödlampor tex. Det är i Malmö. Största Ikealeklandet i världen.
    aha, de ska vara miljövänliga och klimatsmarta låter bra...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-11-01 20:09:18 följande:

Gröna IKEA?? Vad är det? Låter spännande... det har vi inte här. Göteborg har 2 IKEA, ett norr och ett söder men inget av dem är gröna
    Haha ja det är den reaktionen det blir....men som norgesessan skrivit så är det inte utanpå...
    Det är väl så oxå att matresterna blir till biogas...om jag inte har hört & sett fel.
    Fast det tar nog ett tag innan man hittar där....de har ju försökt att återskapa samma ordning på sakerna som på det gamla stället...så nog kände man igen sig.
  • Unicorn73
    norgesessan skrev 2009-11-01 19:58:53 följande:
    Emil tyckte också om nya Ikea....Han och hans lillebror var på leklandet en stund med, första gången han har vågat sen han var på gamla ikea en gång när han var 3. då var han ju själv, så det var nog roligare när lillebror var med.Men allra bäst är barnavdelningen och köttbullarna...
    Köttbullarna håller jag med om att de är bra....inte så dyrt för familjen att käka där.
    Vi tar alltid köttbullsmeny när vi är där
  • mammat2

Hej

igår hade Simon sitt födelsedagskalas. elias började dagen med att vara extremt orolig. det hela slutade med världens raseriutbrott på själva kalaset. Sådant utbrott har vi aldrig varit med om. Han var verkligen inte kontaktbar. Både jag och min man fick hålla i honom och försöka få tillbaks han till verkligheten. han var verkligen inte här eller vad man ska säga. och det varade så extremt länge. Elias utbrott har tidigare "bara" varit ca 10 min detta varade över 30 min till att han lugnat sig så pass att vi vågade släppa han och han ville att vi skulle släppa han.
    Elias vill själv att vi håller om han och kramar han. När han var så pass lugn att jag kunde jag gå och lägga mig en stund med han tills han var helt lugn. det hela tog 1 timme. har vi aldrig varit med. igår kände vi att vi hade verkligen behövt ge något lugnande för att undvika detta. Elias var inte sig lik på hela kvällen sedan. Så extremt trött var han.
    Finns det lugnande man kan ge bara ibland när man märker att ett ett utbrott är på väg. vi visste ju att ett utbrott skulle komma. men hade ingen chans att kunna hindra det.

• norgesessan

Unocorn, ja, du har rätt ang. biogas.
    Jag äter inte köttbullar där, men dom andra gör..

Mammat, vad jobbigt för er alla....Har förträng hur lång tid det tog med Emil, men vissa gånger tog det lång tid....

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • leeena

Usch,kom just på att jag glömde se till att W tog sin medicin imorse.....HAn har ju fått Concerta utskrivet och de på skolan såg tydliga förändringar i hans beteende,mycket lugnare nu!!
    Nu var han först sjuk i en vecka,sen hade han lov förra veckan och då tog han heller ingen medicin, och nu skulle han ta den idag innan skolan men när jag vaknade hade han redan åkt!!
    Han brukar gå hemifrån kl 8 men när jag gick upp strax före halv så hade han hunnit sticka,frågan är vad han fick på sig och med sig...Utan både strumpor och medicin idag kanske...
    Han var ju inte helt ensam,alla syskon och sambon skulle iväg också men det är ju jag som håller koll på W här hemma och se till att han inte glömmer något.....
    Ja ja,får väl hålla tummarna för att slippa dessa "informationssamtal" från skolan ikväll.....inte kul.

• Petrah

hej hej tråden. Dt va ett tag sen. jag undrar om era barn äter Melatonin och hur många tabletter dom tar varje kväll för att somna?? min son äter 2 st varje kväll dvs. 3,0 mg. men han blir inte trött och somnar för det.

• Mirakel händer

Idag var vi på utvecklingssamtal. Å, det var bara bra saker som sas angående Kim. Skönt som bara den.

Sen händer det saker här.... Kim ska bli storebror{#lang_emotions_smile}. Om allt går vägen. Jag plussade igår kväll... självklart var jag tvungen att att testa imorse med.{#lang_emotions_wink} Självklart vart det starkt {#lang_emotions_plus}.
    Jag plussade exakt 7 år och 1 månad efter att vi startade barnverkstan. Så mirakel kan hända. Det har hänt oss....

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig