Snatteri som kan anmälas i efterhand??
Hjälp!
Min syster avslöjade just att ouppsåtligt stulit en kaffebryggare idag.
Hon hade inte planerat att göra det utan hade kartongen under armen när hon gick ut och upptäckte halvvägs genom köpcentrat att hon hade den kvar.
Fick panik och åkte hem.
Väl hemma såg hon att det satt en lvit larmbricka i kartongen men inget larm utlöstet i butiken!!
Nu är hon livrädd för att ett tyst larm gått, att hon är fångad på bild och att de ska driva en polisanmälan på så sätt.
Bäst hade ju varit om det pipit på en gång så hon kunnat upptäcka vad som var på väg att hända!
Kan man driva en stöld/snatteri anmälan på så sätt. Genom bilder på bevakningskamera utan att egentligen ha varken någon vara eller person tagen på bar gärning? Nu kan de ju i stort sett inte bevisa mer än att hon hade en kartong under armen...
Vet inte hur jag ska råda henne att göra. Hon vägrar gå tillbaka och göra rätt för sig eftersom hon redan har haft tjafs med polisen förut och slipper helst sånt igen. Hon är dessutom mano-deprressiv och har väldigt svårt för stressiga situationer och vet att detta stressar upp henne massor nu...
HJälp, kan någon ge mig tips på hur man går till väga eller vad som egentligen händer.
(I praktiken kanske de inte ens märkt att bryggarenär försvunnen, eller inventererar man och kollar kassan varje dag..)