fruis skrev 2009-09-23 19:30:29 följande:
Det är väl bara bra om jag har fel iof för då betyder det att transsexuella mår bra av att opereras.Jag vet inte varifrån du får tanken att jag är helt oinformerad eller oinsatt i transsexuellas situation för det är jag inte. Jag bara säger att de exempel _jag_ har sett inte har varit människor som mått bra. Jag får känslan att du uppfattar mig som helt anti alla transsexuella och det är inte sant. Jag har varken fördomar, rädslor eller något annat. Jag skriver ju faktiskt att jag tycker att samhället ska göra det som går för att de ska få det bättre så jag blir lite förvånad över din megapredikan som känns lite missriktad.
Jag upplevde din text som negativ eller pessimistiskt, därför att du börjar skriva att "du inte vet".. osv...
och därefter skriver du "Så jag vet inte om det är till så mycket hjälp för dem".
Att tidningar/media och literatur enbart ger negativ bild är inte riktigt sant och därför ville jag lyfta fram nyare fakta.
Och jag blev lite konfundersam när du skriver.... "Men det är en utsatt grupp människor som jag tycker att samhället ska göra det de kan för att hjälpa dem."
Vem är och tillhör samhället?? Det gör vi alla!!
Vad har du gjort för att en född transsexuell person ska må bra???
Du skriver oss som "dem" och det får mig att tänka på att du är lite rädd.
Att du skulle vara fördomsfull och anti... nej det tror jag däremot att du inte är,
men däremot tveksam.
Du ska veta att jag "bombar" alltid med info oavsett vem..
och du ska veta att jag gillar att själv bli "nerbombad" med info...
för jag är en informationsslukare.. :)
Förlåt att jag "bombade" för mycket på dig!!!
Gör som mig..... ta det med ro, för ingen kan allt...!!
:)