Meli skrev 2009-09-23 20:21:56 följande:
Nej, jag tycker inte samhället ska betala för det faktiskt. Det finns annat som de borde lägga resurserna på, nu när de är begränsade.
det här är ett argument som jag tycker är rent av löjligt, då transsexuella kan må så jävla dåligt, kan slita rejält med psyket och må så dåligt så dom blir .....då borde vi kanske begränsa cancervården o.l för rökare, sluta ge kvinnor smärtlindring under förlossningen, strunta i vård av människor med missbruksproblem etc etc...jag menar, har vi begränsade resurser så borde vi väl iallafall strunta i att betala sånt som folk faktiskt har sig själva att skylla för, (till skillnad från transsexuella som helt enkelt är födda i fel kropp)?! IVF borde vi ju skrota direkt, kan man inte få barn så får det vara, värför ska vi skattebetalare bekosta andras önskan om barn med så höga summor, det rör väl inte mig och resurserna är ju begränsade som du säger, att få barn är väl ingen mänsklig rättighet?!..
nej, jag tänker inte så, men jag är så trött på detta eviga tjat om skatte-resurser, en medelsvensson betalar i genomsnitt 6 miljoner i skatt under sin levnadstid så det är nog lugnt ändå eller hur? man bekostar nog det mesta själv i slutändan ändå med tanke på hur mycket skatt vi faktiskt betalar....