• mytrouble

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-24 18:45:50 följande:
    Tack min internet-vän! Jag blir så glad av din omtanke!!! Jag har mitt första UL den 4/11. Det skall bli superspännande. Och på måndag väntar jag svaret på hCG nr 2. Vad låg dina hcg-värden på och vilka RD tog du dem på?
    Jag tog bara ett hCG - på RD 11 (fick 2-dagars emryon insatta). Eftersom det var så pass högt då - 218 - behövde jag inte ta om enl kliniken. Utan invänta UL ca 2½ vecka senare. Jag tycker också det ska bli vansinnigt spännande - både med ditt andra hCG nästa vecka och sedan UL {#lang_emotions_laughing}
    Väntar tvillingar, vecka 27+6
  • mytrouble
    plupp06 skrev 2009-10-25 12:58:31 följande:
    Kan man inte se på hcg värdet om det är twins? Eller jag kanske fått det om bakfoten?
    Jo då Estra du har rätt. Det finns tabeller på nätet man kan gå in och kolla. Genom att mitt värde låg i princip dubbelt så högt för den ruvardagen/embryoåldern - så insåg jag att det nog måste vara twins. hCG-värdet ska fördubblas varannan - var tredje dag. Hittar inte nån av de där tabellerna just nu - men på den här sidan tror jag det var jag läste när jag började misstänka tvillingar: www.barntotal.se/gravidkalender/gravidkalender/gravid_vecka_4/

Rödluvan: Oj då, men tänk om du också har tvillingar!!!?? {#lang_emotions_surprised} Ditt andra hCG-värde idag kommer nog att avslöja det!!! Fast redan det första var väl rätt högt? På UL kommer du hur som helst att få veta säkert... {#lang_emotions_dreamer}
    Väntar tvillingar, vecka 28+0
  • mytrouble

Hallå, vad är det med alla höga hCG-värden här?! {#lang_emotions_surprised} Verkar vara rena tvilling-boomen på gång {#lang_emotions_laughing} {#lang_emotions_wink}

Håller tummarna för dig Estra! {#lang_emotions_flower}

Väntar tvillingar, vecka 28+1
  • mytrouble
    Makima46 skrev 2009-10-29 21:46:40 följande:
    Ska på VUL den 6/ 11, så det är en vecka dit Hoppas hoppas man kan se hjärtverksamhet redan då ( är då i v. 6+5) Minns att mytrouble kunde se hennes bebisars hjärta i v.6+1
    Ja, det kommer du absolut att få se Makima! {#lang_emotions_sunny} Det var nog v 6+2 (RD 28) som jag såg mina två små {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_heart}

Låla: Lycka till nu nästa vecka! {#lang_emotions_dreamer} Det kommer att gå bra ska du se. Försök bara att inte ha kissat på ett tag när ni har ET-tid. Dr Sõritsa blev lite upprörd på mig för att jag inte hade fylld urinblåsa (som han ju sagt till om) - men det gick ju bra ändå... {#lang_emotions_wink} Hälsa Tartu!

Kramis: Skönt att du är på gång igen. Jag tror också på dina frysisar! Tänk så många du har - några av dom borde ju ändå ge utdelning - förr eller senare {#lang_emotions_smile}

Nalle: Beklagar söta du. Om hCG är på väg ned så har embryot slutat växa. Så du är tyvärr inte gravid längre. Så blev det för mig också vid första ÄDn. Jag fick ett svagt plus, hCG gick upp - men inte så högt - och gick sedan ner igen. Blödningen kommer först när du slutar med medicinerna...

Carmencita: Vilken otur. Men precis som kunniga Isis (med lång erfarenhet) och Estra säger, så kan 4 veckor med östrogen tyvärr vara lite väl länge. Det optimala är ca 19 dagar med östrogen innan ET. Om man tar det för länge finns risk för att slemhinnan blir övermättad och börjar släppa. Det märker man isåfall på att det börjar blöda. Så det är jätteviktigt att om du börjar få lite blod innan ETn - att du meddelar kliniken - för då får man ev ställa in ETn. Finns andra som tidigare råkat ut för det här i trådarna och inte sagt till kliniken, eller där kliniken gjort ET ändå - vilket är helt fel. För då kan det inte lyckas. Håller tummarna att det klarar sig ändå för dig! {#lang_emotions_flower}
    Väntar tvillingar, vecka 28+5
  • mytrouble
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 10:42:21 följande:
    Igår fick jag blod på pappret vid ett par tillfällen och magen känns mensig. Jag känner mig deppig och orolig och tror genast att det är på väg åt h-vete.. Att jag mår illa nu på morgonen har jag sagt till mig själv beror bara på att jag är orolig... Ja, ni hör hur det låter... Det händer så mycket i kroppen och jag vet inte vad som händer - är det bra eller dåligt. Usch vad rädd man blir.
    Nej men söta vän - var inte orolig. Berätta lite mer - vilken RD/vecka är du i nu? Var det rött eller brunt blod? Hur går det idag? Men du har inte ont - utan mer att magen är svullen och uppblåst - eller hur menar du? {#lang_emotions_heart} Kram
  • mytrouble

Rödluvan: Konsulterar nu min dagbok {#lang_emotions_wink}: Precis dom där ruvardagarna hade jag också lite rött blod av och till som i flytning, lite röd/rosa och sedan även brunt. Hade stickningar i ljumskarna, lite sveda över livmodern, och illamående av och till. Så allt är OK kära vän!! {#lang_emotions_dreamer} Försök tro på det nu. Se åtminstone ditt illamående som ett MYCKET gott tecken! Allt det där är helt normalt i början av en graviditet. Precis som Estra skriver - dels är livmodertappen känslig/lättblödande - och du håller ju fortfarande på med vaggisarna. Dels växer ju det lilla (dom båda?) embryot där inne i slemhinnan och det räcker att det växer nära någon blodåder så kan det bli en liten (helt ofarlig) blödning då och då, allt eftersom det växer. Det har min gynkompis sagt. Och som jag sagt förut; av alla som blivit gravida här efter ÄD - så verkar de allra flesta haft små blödningar (eller även större) i början av grav. Det verkar vanligare det - än att man INTE haft något blod... Så försök inte oroa dig mer nu!!! {#lang_emotions_sunny} Kram

• mytrouble
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 16:52:57 följande:
    Aha. Då skall jag nog ta och korta ner mina naglar. Jag vill inte ha denna oro pga att jag rispat mig själv.
    Hi hi {#lang_emotions_laughing} Fniss. Tur du fick DET rådet. Svårt när man inte kan tänka själv {#lang_emotions_wink}

Men allvarligt Rödis, du borde verkligen få OS-medalj i förmågan att oroa sig och måla f-n på väggen {#lang_emotions_dreamer} {#lang_emotions_wink} Fast å andra sidan är det det som skiljer oss människor från djuren - dvs att vår hjärna har en välutvecklad pannlob med förmåga att planera framåt, inse tänkbara konsekvenser OCH därmed att oroa sig. Så du kanske bara har en ovanligt fin och välutvecklad pannlob? {#lang_emotions_laughing} {#lang_emotions_wink}
  • mytrouble

Rödluvan: Förresten - tar du inte Trombyl också - eller?

• mytrouble
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-01 16:42:51 följande:
    Jag är konstant trött och mår illa till och från. Fast nu oroar jag mig för att jag inte mår tillräckligt illa.. Men jag är ju en dryg vecka efter Estra så det kanske är nu det börjar... med tanke på att hon mår jätteilla nu enl vad jag förstått.
    Jag mådde inte så farligt illa - och då var det ändå tvillingar när man ska ha dubbelt så mkt av allt. Och det försvann redan från v 9 nånting. Ska bli så himla spännande med ditt VUL på onsdag! {#lang_emotions_laughing}
    Väntar tvillingar, vecka 29+0
  • mytrouble
    Nalle har ett blått hus skrev 2009-11-02 15:54:54 följande:
    Har dock inte fått svar på någon av mina ursprungliga funderingar, men det kvittar för imorgon när jag får provsvaret vet jag säkert ändå och då kan jag troligtvis sluta vara här... Lite besviken på forumet som jag trodde skulle vara ett "stöd" och inte en "klubb för inbördes beundran" som jag tycker det känns mer som dessvärre., men det är jag det...
    Håller med Makima. Tråkigt att du känner så. Jag har också svarat dig (inlägg # 1640). Jag känner verkligen med dig, eftersom jag råkade ut för samma sak - som jag skrev.  Men jag försökte svara dig så ärligt och sanningsenligt som möjligt - och kunde kanske inte ge det 'halmstrå' av hopp som du hade önskat? Eller kanske inte uttryckte mig tillräckligt inkännande. Ledsen för det isåfall {#lang_emotions_cry}

Sen när man är ny i tråden kan man ju i början känna sig lite utanför, eller som att det är klubb för inbördes beundran' som du skriver. Så kan det ju bli när många i tråden redan känner varandra efter att ha hängt här flera månader, upp till ett år eller längre! Dessutom är det rätt många i den här tråden - och då kan det kanske också vara lite svårt att 'göra sig hörd' ibland...

Vet inte hur gammal du är - men om du är 40++ - kan du också kolla in 'gamling-tråden' www.familjeliv.se/Forum-7-124/m47920867.html Den startade jag för oss som är lite äldre och tanken var just att den skulle vara positiv och stödjande. Där är vi heller inte så många...

Kram! {#lang_emotions_heart}
    Väntar tvillingar, vecka 29+0
  • mytrouble

Lycka till imorgon alla som ska göra VUL! Väntar med spänning på era rapporter {#lang_emotions_dreamer}

Väntar tvillingar, vecka 29+1
  • mytrouble

Esther: Håller med Kramis. Tycker också det var en baggis att ta Procren. Tycker inte heller den kändes mer än andra subcutana injektioner - dvs i princip ingenting. {#lang_emotions_dreamer} Så det går nog bra ska du se {#lang_emotions_laughing}

• mytrouble
    esther123 skrev 2009-11-03 22:28:05 följande:
    Tack! Ser att du är i vecka 29 nu. Härligt!
    Ja, jag är chockad själv att jag klarat mig så långt (alla 'olyckskorpar' till trots {#lang_emotions_wink}) {#lang_emotions_laughing}
  • mytrouble

Rödluvan: Jamen där ser du att din lilla krumelur finns därinne {#lang_emotions_laughing} Grattis! Hur känns det? Fast visst hade man gärna velat se hjärtat också. Segt att vänta tills nästa UL - men bara att ha tålamod...  {#lang_emotions_dreamer}

Knytte: GRATTIS!! {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} Och välkommen i tvillingklubben! Rena tvillingepidemin här {#lang_emotions_sunny}

Lippa: Grattis!!! {#lang_emotions_laughing}

Väntar tvillingar, vecka 29+3
  • mytrouble

Kramis: Precis så där är det. Förstår hur du känner. Men man får liksom tvinga sig själv till det hela. Förhoppningsvis ger det resultat i slutändan - och då är man glad att man kämpade på... Men ruvningen ÄR den värsta tiden. Absolut. Håller tummarna för dig vännen {#lang_emotions_sunny}

• mytrouble

Makima: Vad mig anbelangar är du redan med i tvillingklubben {#lang_emotions_wink} {#lang_emotions_dreamer}

Knytte: Visst ja, nu kom jag ihåg. Det var ju du som hade haft problem med ryggen - och därför var rädd för tvillingar. Typiskt - att det blev två ändå för dig då... Hade du haft diskbråck, eller?
    Själv har jag också haft en del ryggproblem tidigare - inte diskbråck - men väl mångåriga besvär av ischias. Men jag är förvånad hur lite besvär jag haft nu sen jag blev gravid - hade ju väntat mig en massa ryggproblem och värk. Men har i princip inte haft några besvär alls! Å andra sidan har jag ju legat flera timmar dagligen som jag är ordinerad, och inte tränat så intensivt som jag brukar. Först den här veckan har jag börjar känna lite trötthet i bröstryggen - men det går över när jag vilar...
    Men det är nog bra att du redan nu på ett tidigt stadium tar kontakt med sjukgymnasten för att försöka förebygga.
    Jag var tidigt i graviditeten på 'ryggskola' som sjukgymnasten hade för hela mammagruppen - och jag har iofs försökt tänka på och följa de råden, och även göra de övningar vi fick 1-2 ggr/vecka. Så det kanske har hjälpt att förebygga...?

• mytrouble

Låla: Håller tummarna för dig nu!! {#lang_emotions_sunny}
    Caribe o Tandis har rätt. På mitt papper stod det också två embryon 4(1), 4(1-2) och jag fick ju 2 st 4-celliga. Däremot är det som Knytte säger att de flesta räknar dagen efter ET som RD 1. Då har man ju ruvat 1 dygn, sedan 2, 3 dygn osv.

Knytte: Hoppas det inte dröjer så länge till innan du får komma till Spine Center. Kanske kan du stöta på och kolla hur du ligger till i kön, eller?

Makima: Grattis till filuren! {#lang_emotions_gravid} {#lang_emotions_flower} Tror precis som du att det var VUL-staven som irriterade tappen. Låter INTE oroande tycker jag {#lang_emotions_smile}

Väntar tvillingar i vecka 29+4
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa