Vi som gör äggdonation ute i Europa
Låla: 'You're welcome'
Knytte - det var väl fantastiskt!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!
Låla: Man lägger in sig själv på listan - så det är upp till var och en Men jag har inte gjort det (än) - har varit lite tveksam till det. Har tyckt det räcker att jag är på listan i 'gamling-tråden' www.familjeliv.se/Forum-7-124/m47920867.html där jag håller till mycket. Kanske känt att jag passar lite bättre på den listan än här, där vissa är nästan halva min ålder He he. Men jag ska fundera på saken... Kram
Carmencita: Om du tagit Zoladex och blöder nu sedan några dagar - så VET jag att du är nedreglerad. Oroa dig inte. Det är toklugnt som sagt Du vet en del kliniker verifierar det inte ens med VUL eftersom dom är så säkra på det
Låla: Tack - va söt du är! Du kommer också att lyckas en dag!
Inis: Han kan ha menat att embryot/fostret är 6 veckor. När man lägger på 2 veckor får man graviditetsvecka... Lite ovanligt av honom kanske - de flesta brukar ju prata om graviditetsvecka, för det är ju alltid det som man räknar med senare i graviditeten. Och det är ju det man får fram när man knappar in datum och så i olika graviditetskalendrar...
Carmencita: Va bra att du var nedreglerad och får sätta igång din beh! Men p-piller är det väl ändå inte?? Är det Estrofem så innehåller de bara östrogen (samma som Progynon). De flesta (jag tex) brukar må ganska bra av det. Innehåller INTE samma hormoner som mini-piller..
Låla: Så din svenska doktor tyckte inte du behövde ta Klexane/Fragmin? Isf kanske du skulle behövt fortsätta under graviditeten med det. Trombyl skyddar ju inte mot såna blodproppar. Å andra sidan var det ju 20 år sedan du hade propp - så det kanske är 'preskriberat'
Rödluvan: Oj! Får du hCG-svaret idag torsd? Va spännande! Tummar hålls även här för ett riktigt fett plus!! Din trötthet är iaf ett gott tecken
Ha ha Ja, det skulle vara intressant om dom föddes olika år
Det går bra här uppe i norr. Börjar dock bli lite mörkt nu - dvs korta dagar
Låg faktiskt inne på sjukhuset ett dygn nu må-tisd för obs pga förvärkar. Men allt såg bra ut - och nu känns det som det lugnat sig lite. Peppar, peppar. Vill ju att de små trollen ska stanna där inne så länge som möjligt...
Inis: Tack, det ska jag göra! Du behöver inte vara orolig över dina småblödningar. Kollade precis i min gravidetetsdagbok och jag hade lite röd/rosa eller brunt som kom av och till från v 4 ända fram till v 11! Undrar om inte dom där Progesteronvaggisarna påverkar det där också.
RÖDLUVAN!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag visste det!!
Isis: Tack vännen!
Nalle: Håller tummarna för att din magkänsla är rätt
Låla: Fragmin/Klexane förhindrar proppar i de blodådror som kallas vener (i benen tex) - vilket inte Trombyl gör. Det finns ju en ökad risk för såna proppar vid graviditet.
Sen kan man också ge Fragmin/Klexane vid vissa svårigheter att bli gravid pga immunologiska o/el koagulationsproblem - det vet Isis mfl mer om. Men det är väl ändå inte aktuellt i ditt fall...
Trombyl har dock andra positiva effekter, dels att det kan öka chansen att bli gravid (kan inte exakt mekanismen där) - dels att det kan minska risken för havandeskapsförgiftning...
Estra: Stackars dig va oroligt! Men just nu kan vi inte göra så mycket mer än att vänta, hoppas och hålla tummarna - medans du ligger och vilar med vaggisarna. Vilken RD eller vecka är du på idag? Kram
Estra: Kära vän, försök ändå att känna dig lite lugn och tänka positivt Att du inte har någon smärta är som Caribe säger ett MYCKET gott tecken. Jag skulle inte alls bli förvånad om allt fortfarande är OK med ditt lilla pyre! Du är alltså i v 5/6. Har du tid för UL nästa vecka då? Har det blivit något mindre under dagen - eller hur går det för dig?
Estra: Men det låter ju jättebra att blödningen gått över till brunt - precis som Rödluvan säger. Ännu ett positivt tecken! Jag gjorde mitt första UL på RD 28 och då såg man de små hjärtana som slog. Om du inte kan få en tidigare UL-tid (än om 2 v) så kan du ju, som du säger, ta ett hCG under tiden. Speciellt om du tog ett hCG när du plussade (har för mig du gjorde det?) - så kan du jämföra med det. Ingen aning om man kan få det akut taget så där (för 'bara' oro) - men åtminstone på måndag borde du kunna få..?