Vi som gör äggdonation ute i Europa
Zxzx: Kul att du är på gång nu!
Zxzx: Kul att du är på gång nu!
Knytte: Tack!! Va gulligt av dig Ruvartiden är den värsta he-vetes tiden - så det är inte konstigt att du mår så där vännen, när du dessutom har massa annat på gång.
Rödluvan: Håller med dig ang blödningarna. Tycker faktiskt klinikerna borde informera om att det kan komma, och vara helt ofarligt. Och att det tvärtom kan vara ett tecken just på att man ÄR gravid. Med tanke på att nästan alla råkar ut för det, och alla blir lika oroliga. Allvarligt talat undrar jag hur många av de som är gravida nu som INTE haft lite brunt blod i början av grav??? Tror faktiskt en majoritet haft det. Funderar nästan på att göra en liten studie om det - alltså en omröstningstråd här...
Actionvera: Jättefint inlägg verkligen (#1053) Både nedtrappningsinfon och det andra du berättade om! Kan nog ge stöd och styrka till många
Estra: Ett streck är ett streck - även om det är svagt. Så något finns där juh!!
Geten: Ingen fara. Det finns många andra som hänger i trådar där de egentligen inte 'hör hemma' Tex startar ÄD-i-Sverige-trådar fast de gjort ÄD utomlands Så oroa dig inte du Kram!
Isis: 20 tummar? Då har du säkert någon 'tumme mitt i handen' också hi hi
Skulle inte tro det!
Åh nej söta Kramis. Så tråkigt... Hoppas på dina frysisar istället Kram!
Isis: Får man skratta? Tycker det var en oslagbar kommentar av mannen ändå
Merlot: Men av vad de svarat dig så var ju själva befruktningen inget problem - utan att de inte fortsatte dela sig efteråt. Det dom kan kolla på spermierna när det gäller kvalité - är ju antalet, hur fort de simmar, och hur de rör sig, hur de ser ut - svansar och sånt. Det kallas morfologi (som man kan se i mikroskopet). Så det kan ju vara gott om spermier som simmar bra, ser jättebra ut och befruktar bra. Men sen var det ju nästa steg som hon skrev. Att befruktningen var helt OK, men att äggen sedan inte fortsätter dela på sig. Och då tror dom tydligen att det kan vara genetiskt. Det sitter ju inne i arvmassan, kromosomerna (på spermierna) - och det går ju inte att se bara så där. Vet inte riktigt om och isf vad det finns för möjligheter att testa det på något annat sätt...
Gottisen: Fy va trist! Men som Isis säger - tyvärr har dom inte kunskapen. Det är en av avigsidorna för många av oss som gör ÄD utomlands. Där hänvisar dom till doktorn här hemma, och doktorn här hemma (om man har någon!?) hänvisar till kliniken utomlands. Följden blir att man är väldigt utlämnad till sig själv har jag märkt - och får därför ta hjälp av sina vänner på FL!! Så det är tur att man har dom iaf! Men hur är det nu - känner du att du fått en vettig och pålitlig nedtrappningsplan - tex med hjälp av någon här? Annars kan du få en tillförlitlig av mig när det gäller Progynon och Progesteron. När det gäller cortisonet kan dock Isis eller någon annan hjälpa dig bättre... Kram
Låla: Jo, på Elite ordinerar dom bara två UL. Det var samma för mig. Men många kliniker ordinerar ytterligare 1-2 UL däremellan - beroende på hur slemhinnan svarar på östrogenbehandlingen. Vid mina 2 försök på Cypern gjorde jag 3-4 UL. Äggblåsan kommer med all sannolikhet att försvinna nu när du börjar din beh, dom brukar göra det. Men det kan ändå vara bra med ett extra UL bara för säkerhets skull så att man ser att den krymper - och så att du inte behöva oroa dig Försök att boka in ett UL i början på nästa vecka om du har möjlighet