• mytrouble

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Men jag tror inte att man får FET kostnadsfritt någonstans? Har aldrig hört talas om någon klinik där det skulle ingå i färskförsöket.... Men trist Caribe att dom inte hade förklarat det innan {#lang_emotions_undecided} Självklart måste du ju få två på FET om du fick det vid färskförsöket?! Stå på dig som sagt. Tror inte det blir några problem {#lang_emotions_sunny}

kramiiis: Naproxen - låter himla skumt. Det är ju smärtstillande/antiinflammatoriskt som man kan ta tex mot mensvärk eller reumatism. Kan aldrig tänka mig att du ska ta det nu i samband med behandlingen. Det är ju ganska hög dos också... Du har ET nästa vecka, eller hur? Kanske är att ha till sen - om det inte skulle lyckas - om du förstår hur jag menar. Men det låter ju lite hårt isf. Vill man ju inte tänka på nu? Du får väl höra med doktorn sen. Lycka till! {#lang_emotions_smile}

V 23+2
  • mytrouble

merlot: 8 är OK {#lang_emotions_dreamer} Lycka till imorgon!! {#lang_emotions_flower} Fin idé det där med ringen {#lang_emotions_smile} Såna där frågor har jag också råkat ut för, t ex av taxichaufförer på Cypern. Jobbigt. Har sagt sanningen ibland - men det är verkligen inte alltid man har lust att berätta om det för vilt främmande människor. Samtidigt är det jobbigt att ljuga, eller hur? {#lang_emotions_wink}

V 23+3
  • mytrouble

Annikamarie: Kan ha varit en implantationsblödning. Hoppas på det! {#lang_emotions_dreamer}

Ja, jag undrar också hurr det gått för kära sodkt. Har varit väldigt tyst ett tag nu...

V 23+3
  • mytrouble

Merlot: Oj, satte du in 3?? {#lang_emotions_surprised} Det var modigt av dig. Lycka till!

Kramiiis: Lycka till nu med biljetter och nästa vecka! {#lang_emotions_dreamer}

sodkt: Tråkigt söta vän. Många kramar till dig {#lang_emotions_heart}

Hinos och isisisis: Usch, den där förlossningskliniken törs jag inte titta på. Rädd för att se nåt jobbigt och bara bli mer orolig...

Rödluvan: Tycker det låter lite konstigt med dina blödningar. Man har ju hört om spottings, men... Du är alltså på CD 10? Hade du mens när du började med Progynon, och kollade du med VUL att du var nedreglerad?

V 23+4
  • mytrouble

Rödluvan: Hmmm... det är nog bäst du mejlar kliniken och frågar iaf. Men sen skulle du ju ändå träffa en gyn på måndag och göra VUL? Det är ju bra. Då får man ju ett kvitto på om allt är OK ändå {#lang_emotions_smile}

V 23+5
  • mytrouble

Gottisen: Åh, stackars dig. Va jobbigt. Har det slutat blöda nu då? Den lilla vars hjärta inte tickar kan tillbakabildas eftersom det är så pass tidigt, och den andra klara sig utan problem. Håller tummarna för dig {#lang_emotions_sunny} Kram

Ang mediciner så är man oftast ordinerad att ta två eller tre gånger dagligen. Och då är det alltid bäst att sprida tillfällena så jämt som möjligt under dygnet och undivka att 'klumpa ihop dem'. Om man ska ta 3 ggr ska man helst ta med 8 tim intervall tex kl 6, 14 och 22. Men ska man ta tex 4 Progynon om dagen är det OK att ta 2 st på kvällen.

Rödluvan: Hur gick det för dig idag vännen? Kan det vara att du tog Progynonet lite oregelbundet som gav dig spottings? Vilket du ju själv var inne på...

Makima: Klart man känner tvivel. Som du säger - kan det ju vara ett (omedvetet) sätt att skydda sig. Men som tur är tror jag inte att det påverkar ens chanser ett dyft! Du har lika stora chanser att lyckas fast du tvivlar Makima! Själv kände jag mig helt eprimerad och gråtfärdig EFTER min senaste (sista?) ET. Var HELT övertygad om att det inte skulle lyckas - men så fel jag hade! {#lang_emotions_smile}

Loppa: Välkommen! Ser att du åker till 'min' klinik. Va kul. Lycka till!! {#lang_emotions_laughing}
    Samma för dig Mockarutan - men du har redan varit på Elite en gång, eller?

Chris: Hej! Längesen jag såg dig - ellr har jag missat något. Hur är läget? {#lang_emotions_dreamer}

sodkt: Ta en paus du om du känner att du behöver det - och ta hand om dig {#lang_emotions_heart} Kram

V 24+0
  • mytrouble

Lyckolisa: Hej och grattis!!!! {#lang_emotions_gravid} Jättekul med nån som är i samma ålder och som också lyckats. Du är jättevälkommen till vår 'gamling'tråd också: www.familjeliv.se/Forum-7-124/m45389375.html. Just din klinik på Kreta var ett hett alternativ som jag övervägde när jag tog Elite i Estland. Kul att dom var så bra där på Kreta. Man fick ju också ett mkt posiitiv intryck i kontakten där tycker jag. Gulligt av dig att du delar med dig till andra här {#lang_emotions_sunny} Kram!

V 24+0
  • mytrouble

Sanca: Kul att höra av dig - det var ett tag sen. Och härligt med din lille son  {#lang_emotions_sunny}

V 24+0
  • mytrouble

Estra: Det är bra att ta det lite lugnt åtminstone första veckan efter ETn. Embryot börjar fästa när det är 5-6 dagar gammalt, börjar implanteras (växa in) i slemhinnan när det är 7-8 dagar gammalt - och när det är 11 dagar gammalt ska implantationen vara avslutad. Då har det växt fast och sitter där det sitter {#lang_emotions_wink}
    Jag har jobbat men ändå tagit det lugnt. Beror lite på vilken typ av jobb man har.

V 24+0
  • mytrouble

Kramis: Håller tummarna för dig! Förstår att det känns pirrigt. Hoppas du kryar på dig också. Ta hand om dig vännen {#lang_emotions_kiss}

Väntar tvillingar, vecka 24+1
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa