• geten

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Kramiiis: Ok, kändes bara så läskigt när den kom. Har aldrig haft så jätte stora klumpar innan... att jag blir fundersam är ju att jag hade så mycket gravtecken veckan innan. Kunde ju tex inte få ner en droppe kaffe (älskar kaffe annars) hade ingen matlust (är en stor mat älskare normalt) mådde illa och var sjukt trött somnade tidigt varje kväll i soffan m.m men så försvann det några dagar innan TD.

• geten

solstickan41: Det låter verkligen precis som hur jag också kände. Men vi hoppas på att våran frysis ska klara sig bättre i magen och stanna i 9mån när jag väl får tillbaka den.

• geten

Estra: Låter inget vidare, men alvedon är ju helt ok att ta när man är gravid.
    Klart att du kommer få se ett litet pickande hjärta!!!!
    Ta det nu lugnt och krya på dig.

Kram

• geten

Hej tjejer!!
    Det var ett tag sedan jag skrev här nu, har inte mått så bra efter det att vi testade -
    Men idag ska jag in till Rmc och prata med en beteendevetare där och det känns skönt och lite läskigt.
    Måste fråga er en sak, har ni känt känslan av att era män skulle lämna er om ni inte lyckas ge dem en familj?? Vet att tanken är ganska dum men den finns där i mitt huvud, min man säger att vi är viktigast och att han inte kommer att lämna mig pga detta. Är livrädd att förlora han då han verkligen är mitt livs kärlek....

/Geten

• geten

Hej tjejer!!
    Idag börjar jag knapra piller inför återföring av våran lilla eskimå om ca två veckor!! Hoppas nu att det ska bli ett + för oss.

Och givetvis att det blir ett + för er andra också!!

Kram Geten

• geten

Hej tjejer!
    Har en liten fråga när ni gjorde FET vilken dag i cykeln gjorde ni det på?? Ska ju göra det snart och hoppas att det äntligen ska flytta in en lite krabbat i min mage som vill stanna där i 9 månader.

/Geten

• geten

Japp, gör ett stimulerat. Började knapra tabletter i torsdags, ska på vul på fredag och kolla hur det ser ut. Antar att jag får ett datum för återförandet då men skulle vilja veta ungefär vilken dag man ska räkna med men det skiljer sig kanske massor??

Håller ändå tummarna för att det ska gå bra för dig, har du tjuvtestat??

Kram

• geten

kramiiis: Klart att du ska bli mamma!! Hoppas att sambon också orkar så att ni inte ger upp varandra pga detta.
    Men du har ju fortfarande ett hel skock med eskimåer i frysen så det kommer säkert att gå jätte bra för er till slut.

Själv så är jag pillerknaprare nu och ska in på vul imorgon och då bestäms datumet för Fet antar jag, risken att det är vårat sista försök är tyvärr ganska stor så vi hoppas innerligt på detta.
    Om det inte går bra så måste jag övertyga sambon om att det är värt pengarna att försöka igen.

• geten

Kramiiis: Det är sjukt nervöst för min del eftersom jag inte vet, det kanske faktiskt är sista chansen....... har ju bara en lite eskimå i frysen.

Hoppas att det kommer gå jättebra för dig/er nästa försök!!!

Kram

• geten

Nu har jag varit på vul, slemhinnan var 6,5-7mm och de vill ju att den ska vara över 8 så jag ska tillbaka på måndag för en extra koll, å sen trodde hon att det blir Fet torsdag eller fredag nästa vecka!!!! Är skit nervös!!!

• geten

Caribe: Håller tummarna för dig på måndag att det ser bra ut!! Är erat datum för fet planerat till 8/12, säger de datumet så långt innan på "din" klinik. På Rmc, där jag går så säger de inte datumet för Fet förens slemhinnan är över 8mm, men hon tippade på torsdag-fredag nästa vecka!!

Alltså det känns så läskigt den här gången, vill ju såååå gärna att det äntligen ska bli ett + men känner samtidigt att jag är lite rädd för att det ska bli +....
    ....kommer jag/vi klara av det?!?!?!?!? Det tror jag visserligen att vi skulle göra, men det känns så konstigt att man kanske faktiskt äntligen efter alla dessa försök faktiskt får ett +. HOPPAS!!!!

• geten

Ok, jag är på dag 16-17 då.
    Ja, det har du ju rätt i kanske inte så lätt att boka biljett hur nära som helst.

• geten

Här är en till som är redo för Fet, de ville ju att min slemhinna skulle vara 8mm för att jag skulle få ett datum och det var precis vad den var
    Så på torsdag eftermiddag ska vi in och göra Fet om bara vår lilla eskimå klara upptining, men de har mycket goda resultat på både upptining och + vid Fet på våran klinik så det känns bra. Våran läkare gav oss mycket goda chanser att lyckas så blir det inte + nu så tror jag att jag lyckats få sambon att inse att vi ska fortsätta en gång till!!! Men hoppas självklart på + nu.

Bette: Spännande, imorgon blir du mamma!!!

• geten

Hej tjejer!!

Ska ju göra Fet imorgon om våran eskimå klara upptining, har ju bara 1 i frysen så vi kan inte gardera oss och tina flera.... är så nervös att de ska ringa imorgon bitti ocg säga att det inte blir någonting..... Min läkare sa att 80% klara upptining hos dem så det låter ju ganska bra. Och de har höga siffror vad det gäller + vid Fet så jag hoppas verkligen att det ska gå bra nu och har haft känslan av att det kommer gå bra men så idag har jag fått en lite mindre positiv känsla....

• geten

Jag tror inte att de skulle höra av sig på något sätt.....
    ...om det inte var så att det inte klarat upptiningen, för då kunde de höra av sig innan.

Hur lång tid innan tinar de upp dem?? De måste väl se att de fortsätter att utvecklas, eller????

• geten

Ok, vi ska göra Fet imorgon förmiddag så de borde ju tina dem idag då??? Hur lång tid behöver de till det så att de inte sätter in ett "dåligt" ägg, för då spara jag ju hellre vårat försök...........

• geten

Hej tjejer!

Tack för tummarna som ni höll för mig, tyvärr hjälpte inte det då våran lilla eskimå inte klarade upptiningen., men vi får ju ett försök till ifrån landstinget så vi hoppas att det ska leda till en graviditet samt några små eskimåer som kan ge ett syskon så småningom. Just nu njuter vi bara av att det snart är jul (älskar julen) och varandra.
    Det känns som att vi har kommit varandra ännu närmare varandra efter i torsdags och vi är båda två på ett strålande humör, konstigt nog.
    Men det kanske beror på att vi båda två kände att även om vi hade fått tillbaka vår lilla frysis så skulle det inte leda till en graviditet, nu blir det ju en ny donator så vi hoppas att det blir ett bättre resultat!!

Vi kommer troligtvis att göra nästa försök i mars. Vi fick välja januari eller mars men vi sa att det inte spelar oss någon roll, det är ju så nära varandra, så just nu lutar det åt mars. Men till dess så ska vi bara sattsa på varandra och vår relation samt på vår hälsa!! Jag ska försöka att gå ner några kilo i mellan jul och mars men det brukar inte vara några större problem.

Har inte mått så här bra sedan innan vi började med alla dessa behandlingar och det känns underbart!!

Många kramar Geten!!

Ps. Lycka till allihopa!!!!!!Ds.

Ps2. Kommer att fortsätta att hänga med er fast jag har en liten paus just nu, hoppas att det är ok. Ds.

• geten

Ååå, kramiiis vad kul att ni kommitrfram i kön. Har ingen erafarenhet av KS men för oss tog det från juni till september men då hade de ju sommarstängt i mellan.
    Låter klokt att vänta på det tycker jag, era frysisar finns ju kvar länge än.
    Gu´ vad glad jag blev för er skull!!!

Och lite avis på semestern oxå

Många kramar Geten

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa