• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

kramiiis skrev 2009-09-29 17:35:31 följande:
    tack! Jo jag tänker iaf fråga om två embryon, får väl se vad de säger om det. Men med tanke på mina 5 ivf:er kanske vi kan få det. hoppas Jag ska försöka vara hemma så mycket som möjligt veckan efter ET, har lite jobb jag måste göra, men tänker inte stressa. Kram och hoppas allt är bra med bebis!
    Jo bebben växer så det knakar, jag är i vecka 31 nu, det är helt underbart. Det kommer gå toppen för er också.

Bette
    BF 6/12, det blir en pojke, så mysigt.
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-29 20:56:29 följande:
    Hej alla! Tack för all omtanke! Jag har haft jättemycket att göra på jobbet och fått jobba över, så jag har inte hunnit med att läsa förrän nu. Puh. Ang mina spottings så har jag fått lugnande besked. Ifrån AVA svarade man att det inte var ovanligt med spottings vid östrogenbehandling. Samma sak sa min gyn här hemma samt att när man bygger slemhinna så här kan den växa så fort att det läcker ut lite. Jag gjorde även VUL som visade på 8,8 mm slemhinna. Riga var nöjda med det och ändrade inte Progynonet. Sen har jag även, på saknarknyttes tips, läst i bipacksedeln att det är en vanlig biverkan på Progynon med spottings. man kan tom få blödningar. Även ont i magen. Så det stämmer också. Det roliga är att sen jag ställt frågan här och läst på så har spottingsen upphört. Har inte haft några på 2 dagar. Puh! Nu skall jag lägga mig i soffan. Kram på er allihop.
    Hoppas att allt går superbra för dig tjejen, tänker på er som är i farten att göra behandlingen snart. Nu skall det plussas för fullt.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-09-30 12:06:33 följande:
    saknarknytte: tack! de har fortfarnade inte ringt och nu börjar jag bli orolig hoppas det inte gått åt helvete, men det borde de ju redan sett isf och då ringt, försöker intala mig det... hua vad bra att du träffat en bra gyn! det blir så mycke lättare då! kram
    Från Riga kommer jag ihåg att de mailar om hur många embryon som finns och kvalitet.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-09-30 14:06:43 följande:
    nu har de ringt! 23 ägg 19 mogna 13 befruktade! Et imorgon! wiiiiii
    Stort grattis. Ni sätter väl tillbaks två stycken eller blir det ett? Nu ska det bli plus för dig om två veckor drygt.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-09-30 19:01:05 följande:
    Kramiis kommer hålla tummarna för dig i morgon! Även jag kommer from i morgon vara en höna som ruvar.
    Härligt.

Bette
  • Bette
    Makima46 skrev 2009-10-01 17:26:05 följande:
    Hej! Har varit i mailkontakt med min klinik idag och det blir FET nästa vecka. Och har haft en pratstund om Prednisolon. Han vet att det ges på olika kliniker runt om i världen men inget de vanligtvis skriver ut. Men han tänker inte säga nej till mig, utan ska återkomma med hur mycket och när jag ska starta med det. Ni som tar / har tagit Prednisolon, hur har era tablettschema sett ut?? Makima 
    Hej Makima,

Jag har tagit dexamethason 0,5 mg x 1 per dag, kolla upp om de har det där det borde de. Jo jag tror verkligen på kortison, man trycker ju ner sitt immunförsvar då så att man i början i stöter bort embryona. Du ska definitivt ta det. Jag började med kortisonet på insättningsdagen och man tar det sent på kvällen vid kl 22:00.

Kramar

Bette
  • Bette

Så att man i början inte stöter bort embryona skulle det stått {#lang_emotions_smile}

• Bette
    blaise skrev 2009-10-01 18:38:08 följande:
    Hej alla starka tjejer. Jag har precis fått huvudet över ytan igen i denna oändliga djungel som äggdonation i Europa verkar vara. Har under de senaste veckorna googla världen runt efter info och mailat ett antal klinker men ett flertal frågetecken finns allt fortfarande. Ska kanske berätta lite om mig: 40 år, precis gjort utredning och fått reda på att jag har högt FSH värde - 18, sambon har massvis med spermier men de flesta orörliga så våra chanser är minimala för den naturliga vägen. Kontaktat IVF kliniker för info om IVF skulle kunna vara en möjlighet - men de anser att pga mitt höga FSH värde och åldern är det också minimala chanser. Då återstår äggdonation. Har hittat klinik i Polen, Danmark och tjeckien bla. Fick papper från Danmark idag och det verkar vara en ny djungel att försvinna in i - och på Danska dessutom. I alla fall ni som redan har varit i detta eller är längre kommen än jag lite råd och hjälp att känts underbart. Jag vill gärna ta proverna i Sverige och eftersom jag är från Helsingborg undrar jag om någon har erfarenhet om en förstående gynekolog härifrån som kan hjälpa till med detta och senare kanske även mediciner? Skall man översätta journalerna, provsvaren eller hur fungerar det? Är det någon speciellt som ni kan tänka att man måste fixa, ta reda på, ordna eller liknande? Det blev visst lite långt - hoppas någon orkar läsa . Jag är supertacksam om någon har lite svar till mig för just nu känns det som det ploppar upp nya frågor ju mer jag letar information. Ha det gott alla och tack.
    I Danmark gör man inte ÄD utan de har då kontakt med någon klinik i Spanien tror jag. Ett tips är att gå in på AVA kliniken och läsa om de eller så vet jag att flera varit i Estland också så titta på det med. På AVA kliniken fyller man i ett formulär på deras hemsida och sedan blir man kontaktad av en sjuksköterska.

Bette
  • Bette
    Gottisen skrev 2009-10-01 19:46:29 följande:
    Är chockad!!! Har varit på 2 ul förra veckan pga stora blödningar, båda gångerna har de sagt att det är missfall på ena tvillingen, den andra tickar på. Idag var jag på ul igen. Nu tickar 2 hjärtan. Jag väntar tvillingar. Läkarna sa att jag kommer att få mycket blödningar pga missfallet, men inte en droppe har kommit sen jag fick jätteblödningen i torsdags. Efter all oro skall jag nu försöka smälta att det är tvillingar, har ju inte ens fattat att jag är gravid : ) Makima46: Jag tar 5 mg Prednisolon och 75 mg Trombyl varje dag sen insättningsdagen.
    Har du pratat med kliniken angående trombyl, man blir ju mer lättblödande. Du kanske väntade trillingar och att det var den tredje som gav upp inte helt otroligt.

Bette
  • Bette

Grattis Gottisen, så roligt med twins.

Bette

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa