• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gottisen skrev 2009-10-13 19:35:42 följande:
    Fick precis mail från EGV Riga, han tyckte att jag skulle sluta nu med Prednisolon och Trombyl. Det stod inget om nedtrappning. Sedan så sa han att jag skulle prata med läkare här i Sverige för att diskutera hur jag skall sluta med Progesteron och östrogen. Tycker det verkar konstigt, det är ju han som borde berätta hur det skall gå till. Hur och när har ni slutat med era olika mediciner? Har för mig att jag förra gången trappade ner med östrogen och Progesteron mellan v 12-14. Är inte säker. Känner att det här problemet är inget jag orkar med nu.
    Du skall absolut inte sluta med kortisonet och trombylen nu. Jag trappade ned alla mediciner enl en plan jag fick av kliniken (AVA Riga). Jag slutade med kortisonet i vecka 14 och då hade jag redan trappat ned progesteron och östrogen. Det är kliniken som skall ge dig en nedtrappningsplan.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2009-10-14 12:12:13 följande:
    Det är klinikerna man ibland inte kan lita på Bette. Råd för sjutton gubbar inte Gottisen att hon ska följa klinikens nedtrappningsschema när de råder henne att avsluta kortisonet utan nedtrappning!
    Du har nog inte läst hela mitt inlägg. Jag slutade i vecka 14 med det sista. Jag fick min nedtrappningsplan av min klinik, vad hennes klinik gör står för de.

Bette
  • Bette

Det är lika bra att du kontaktar din läkare här i Sverige Gottisen så du får en ordentlig nedtrappningsplan.

Bette

• Bette

Jag var på tillväxtul idag och killen ligger på 16,5 % plus, väger ca 2374 gram. Allt är bra med killen, de kopplade CTG kurva för att kolla aktiivteten och den är bra. Är så lycklig, ska bli så otroligt mysigt att bli mamma snart.

Bette

• Bette
    isisisis skrev 2009-10-14 12:17:09 följande:
    Dina sista ord var "det är kliniken som ska ge dig en nedtrappningsplan" Henns kliniks "plan" var att hon skulle avsluta preddarna tvärt.
    Jag skrev att hon inte ska sluta med kortisonet tvärt. Jag slutade i vecka 14 med kortisonet. Du läste uppenbarligen bara den sista meningen.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-10-14 12:20:29 följande:
    en fråga till er experter har ju TD imorgon på RD 14 , ifall det blir minus tycker ni jag ska sluta med medicnerna då eller vänta och ta ett nytt test på söndag? AVA sa att jag skulle sluta om det var minus på TD. Hur vanligt är det att det visar fel på RD 14? kram på er
    Det skall visa plus då, visar det minus så är det säkert minus. Men ta ett blodprov istället, de är mycket mer säkra, det syns i blod på dag 12.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-10-14 13:02:52 följande:
    äsch fick inte tag på gyn för han har semster denna veckan, grr. får snällt ta vanliga gravtest då.
    Gå till vårdcentralen och ta hcg blodprovet det gjorde jag, de brukar väl ha någon form av öppen mottagning så man kan gå dit eller?

Ge inte upp, ta blodprov!!!

Kramar

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-10-14 18:22:58 följande:
    Caribie, Isisisis, Kramiis, Makima, saknarknytte, gottisen. Tack för alla viskningar… Lippa: Grattis till + och välkommen hit! Nalle har ett blått hus: Håller tummarna att det går bra i Ryssland. Geten och Kramiis: Jag får dåligt samvete och känner mig elak när det inte lyckats för er och jag troligtvis fått ett plus. Men iof kan ni inte med säkerhet säga att det inte gått vägen då ni båda testat innan riktiga testdagen. Kram på er. Saknarknytte och Bette: Ja det var möjligt jag hade en nidblödning, men annars verkar det ju enligt övriga kloka kvinnor i tråden att det är mycket vanligt vid äd behandlingar med lite blödningar. Saknar knytte: Hoppas ruvningen går bra Hoppas jag inte glömt någon, inte min mening isåfall, är så många i tråden så jag blir alldeles snurrig!
    Det är jättevanligt med spottings, jag hade det i början.

Bette
  • Bette
    Gottisen skrev 2009-10-14 18:03:51 följande:
    Tack för det fina inlägget actionvera, det hjälpte nog många andra också. Tack även ni andra, bl a Bette och Isisisis. Skrev till kliniken idag och sa att min läkare här i Sverige inte vill ta ansvar för min behandlingsplan (han är inte så insatt i äggdonationer) däremot är han behjälplig med allt annat. Ifrågasatte även avslutet av Prednisolon och Trombyl. Jag har reumatism och är därför extra osäker med att sluta med Prednisolon. Får se vad han svarar på mina frågor. Väntar på att få kallelse från spec.mvc. De kan ju en del om äggdonation. Våran vanliga mvc kan inte detta alls. Har inte gråtit mer än några gånger idag. Känns bättre. Har dock sysselsatt mig hela tiden, är jag ensam så börjar tårarna rinna fast jag inte tänker på något. Håller tummarna för er ruvare. Vet hur hemsk den tiden är. Estra: viskar grattis till dig.
    Då ska du ju definitivt inte sluta med kortisonet om du har reumatism också. Men som sagt en nedtrappningsplan skall du ha från någon doktor.

Bette
  • Bette
    silverhästen skrev 2009-10-14 18:59:05 följande:
    Den informationen gav inte läkarna i Åbo mig, de hävdar att det kan slå om till + det är ju därför man tar ett test till efter 4 dagar !!
    Nej jag skulle inte ta test igen efter fyra dagar, däremot blodprov. Men du kanske fick tillbaka ett två dagars embryo, jag fick tillbaka tre dagars.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa