• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Jag tog fyra progynon, två på morgonen och två på kvällen tror jag det var och sedan var det progesteron vagitorie morgon och kväll och så var det extra progesteron kl 16:00 och så var det kortisonet kl 22:00.

Idag har jag bakat scones och igår planterade jag ljung ute och så planterade vi fler syrener, vi får en hel syrenhäck och idag skall vi sätta lite lökar/det blir påskliljor.

Ha en skön söndag allihop

Bette

• Bette
    sodkt skrev 2009-09-28 12:29:47 följande:
    Tjejer! Tack för er support! Igår kom blödningen, så jag anar att mina två embryon aldrig fäst.. Maken min vill att vi gör nästa FET innan årsskiftet, men jag känner att jag behöver en paus från allt detta, då dessa mediciner känns tuffa att proppa i sig. Jag ser att det är många på G med ÄD och jag hoppas få läsa om mer + här i vinter! Lycka till!
    Jag tycker du ska köra på, det har jag gjort, jag gjorde inget uppehåll mellan beh. Det är bara tuta och köra.

Men så är jag så envis också {#lang_emotions_wink}

Bette
  • Bette
    Hinos skrev 2009-09-28 10:39:52 följande:
    De sa till oss i Riga att man var tvungen att tänka goda tankar hela tiden. Så vi började göra en namnlista efter det att vi gjort ET. Vi namngav ju de även till Knoll och Tott så vi kunde prata med dem redan från början. Visserligen kom de negativa tankarna fram med jäma mellanrum men då pratade jag med Knoll och Tott igen och då släppte det. Så lägg de negativa tankarna i en påse då de kommer och plocka istället fram de positiva. Det är inte lätt men det går bättre och bättre.... Vårt problem är inte att bli gravid utan att barnen ska leva då de kommer ut. Vår förra pojke dog i magen i vecka 36 så jag kämpar mycket med positiva tankar med att de ska leva och det är samma sak egentligen!! Så mycket positiva tankar och energi!!!
    Man måste som du säger tänka goda tankar hela tiden, samt att vila hela första veckan, det gjorde jag det gjorde nog susen. Jag var sjukskriven och hemma.

Bette
  • Bette
    Hinos skrev 2009-09-28 13:09:27 följande:
    Gottisen då är vi två... Jag ligger mest hela dagarna, är helt slut och mår illa. Jag är uppe vissa dagar på eftermiddagen men aldrig före lunch... Jag hoppas det går över då pillerna är slut! Jag blir serverad alla måltider av min söte man och jobbar han förbereder han så jag klara mig tills han kommer hem. Jag äter inte mycket innan lunch för den delen heller. Håller fortfarande på med frukosten!!!
    Vilken trevlig make du har. Min är också supergosig och ställer upp och lagar ofta mat här hemma. I helgen har vi planterat syrener och då är det han som grävt och planterat och jag har planterat ljung i krukor och vattnat alla växter. Vi satte lite höstlökar också, påskliljor som kommer nästa vår.

Illamåendet brukar väl gå över efter vecka 12 i graviditeten och tröttheten också. För mig var tröttheten oslagbar, jag var helt slut men efter vecka 12 så var jag som vanligt och nu i vecka 31 är jag mer trött igen, men jag kan vara uppe lätt till midnatt det är inget problem bara jag vilar lite på eftermiddagen.

Bette

Bette
  • Bette
    merlot skrev 2009-09-28 13:21:50 följande:
    Ruvar... Hm... Att man inte kan skynda på tiden... inte ens jobbet hjälper till med att slå död på tiden. Tack Caribe för dina tankar! Önskar dig att du får mens snart så du kommer igång :) Gottisen, hejar på embryot med hjärtslag!!! Stanna kvar där hos Gottisen! Kramiis - lycka till denna vecka! Många bra ägg och positiva glada tankar önskar jag dig! Sodkt - usch ja hemskt. Kramar. Ta den tid du och din kropp behöver för att samla kraft till nästa försök, så att du kan se fram emot det. Men liksom Bette sa, så kanske det är lika bra att köra på så att man inte ångrar förlorad tid sedan. Hinos, vad skönt för dig att du kan vara uppe lite längre nu! Hoppas det håller i sig & blir bättre & bättre. Rödluvan - hoppas du fick vettigt svar angående blödningarna. Kram på er alla. Kämpa på!
    Jag tror att det är bättre att köra på när kroppen nu redan är inställd på det. Det blir jobbigt och ha för långt uppehåll och sedan köra igång igen. Jag hade en vanlig menstruation mellan behandlingarna. Jag ville bara köra på också för att ha något att se framemot om du förstår.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-09-28 22:20:00 följande:
    Tack! Vad kul! Jag håller både tummar och tår för er. Kram
    Vi bodde på boutique hotel ainavas vid första beh. Det var helt ok, ligger en bra bit från kliniken dock.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-09-29 12:48:42 följande:
    caribe: jag hade svårt att få iväg sambon igår kväll, han är oxå dunderförkyld och klagade över hur dåligt han mådde och han orkade inte och tänk om jag inte kan prestera och bla bla bla. Hehe första gången inte allt hängde på mina ägg! nice stackarn.
    Hoppas innerligt att det kommer gå bra för dig vid behandlingen. Ni kommer väl sätta tillbaka två embryon? Ta och var hemma första veckan efter ET det behöver man. Man behöver vila, jag var sjukskriven första veckan, det var super det.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-09-29 16:36:19 följande:
    Tusen tack för alla bra tips och lyckönskningar. Känns pirrigt som bara den. Jag är överglad samtidigt som jag faller lätt i gråt av nervositet. Försöker tänka positivt och vara lugn men det är svårt. Känns som om min kropp har svikit mig och min Sambo genom att inte kunna producera barn på naturligt sätt och nu är jag så himla rädd att den ska svika oss igen. : ( Jag är frilansare och har inte haft någon bra inkomst 2009. Beskedet om barnlösheten knäckte mig rejält och jag har därför inte orkat söka en massa andra jobb. Självklart har detta påverkat vår ekonomi och kostnaderna för ET kommer att påverka den ännu mer. Sambons biljett kostar över 4600 fast det är Ryanair och våra biljetter på söndag går på över 7000 kr. Skiljde inte så mycket med båt om man skulle ha det bekvämt. Det blir en snål jul men förhoppningsvis med ett lite knytte i magen och då spelar allt annat ingen roll : )
    Hoppas innerligt att du får dit efterlängtade knytte.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-09-29 17:39:47 följande:
    saknarknytte: jag känner mig ungefär som du. Jag vart tvungen att gå hem från jobbet idag för jag mådde inte bra (är iofs rätt förkyld oxå). Det är riktigt nervöst att vänta på samtalet imorgon om berfruktning. Hua. Ja det är dyrt med resor när man ska boka så nära inpå. Förstår att det känns i plånboken. Det är väl det enda som jag har tur med... pengarna är inte vårt problem än så länge. Blir det fler färskförsök så kommer det märkas... stor krama på dig!
    Det var därför jag åkte till Riga ensam för ET i mars, det var faktiskt helt ok, jag blev uppassad efteråt på kliniken, de har ett vilorum och jag fick fika serverat och jag softade sedan så hjälpte de till att beställa taxi från kliniken.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-09-29 17:58:16 följande:
    Hoppas verkligen att du får ett positivt besked. Min sambo åker på fredag och vi ska vara där på måndag så de kommer nog inte kunna lämna besked i och med att det är helg. Kramar
    De jobbar på lördagar så då lämnar de besked.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa