• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Kramiiis - har inte din gyn ngn kollega du kan få gå till när din gyn är på semester?
    Trist med läkaren i Åbo, han är ju väldigt snäll, men han verkar inte vara öppen alls för ngn annan medicinering eller att ngt kan vara fel när det aldrig fäster...
    Goda nyheter att höra att din sambo är med dig i planeringen igen

Myturn - jag går ju i Åbo så kan tyvärr inte rekommendera ngn klinik! Beklagar ditt minus vännen

Nidra jag instämmer med kramiiis jag skulle tina alla 3, skall ju själv tina mina 4 nu på måndag inför mitt eget försök och förhoppningsvis få 1 eller 2 bra tillbaka från det! Inför FET har jag ätit progynon från första mensdagen that´s it och sen skall jag lägga till progesteron 3 dgr innan återsättningen!

Crijo du får hålla oss informerade om hur det går med ditt hcg! Man hoppas ju så att det skall gå vägen!

Rödhåriga tjejen skrev 2009-12-01 12:36:04 följande:
    Jag vet inte heller om det spelar någon roll, om det var slumpen eller om de tagit hänsyn till det när de valde donator. Det har jag inte frågat om.Ang det jag läst om Rh- är att om man som kvinna är negativ och ens man är positiv så kan man bilda antikroppar mot barnet (om det är positivt???). Detta händer i samband med första graviditeten på något sätt och det brukar inte vara problem då, utan visar sig vid en eventuell nästa graviditet. Detta skall lösas med den spruta du fick.Men som sagt - detta är bara så som jag minns det - kolla med någon läkare för att få en säker beskrivning av hur det funkar.
    Tack för infon nej jag tror inte heller det spelar ngn roll så länge man har koll på anti-D sprutan!
    Väntar otåligt på att få göra FET den 8 december
  • Caribe
    VÄNTAR :
    ==================================================
    Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
    Sodkt 44 år: 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt.
    Nidra: FET preliminärt v 14 2010 på Elite

PÅ GÅNG :
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    Caribe 42 år: 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 8/12
    Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
    Chris06: 2ÄD, tyvärr ”missfall” de. 3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 11 hos AVAp.
    Nasta: FET varen 2010

RUVARE :
    Låla67 41 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland.
    Loppa69: 1:aEA (embryoadoptionen) 26/11 Elite Clinic, Tartu, Estland.

GRAVIDA:
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar
    ZXZX 46 år: 5:e ÄD, FET 12/11, en 8- och ett 4-celligt! Alla behandlingar på AVA Tammerfors.

FÅTT BARN :
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm
    MoJ: v 35, pojke född okt 2009 3 kg, 48 cm (2:a ÄD AVA Åbo)
    Grynet: bf 091113, pojke född 091115, kejsasnitt, 3,2 kg, 50 cm. Brno
  • Caribe

Kramiiis - hmm det trodde jag man fick bestämma själv om man ville fortsätta med dom i frysen eller göra nytt färskförsök? Hmm.. ja det är bara att fortsätta att hoppas vännen att guldägget fortfarande gömmer sig i frysen hoppas din mens sätter igång snart! Min brukar oxå dröja efter minus, progesteronet verkar funka bra på mig när det gäller att trycka undan mensen!

• Caribe

Kramiiis när åker Ni?

• Caribe
    Nidra skrev 2009-12-02 09:46:28 följande:
    Ok, då är det nog bäst att tina alla tre embryon. Hoppas att vi åtminstone kan sätta in två! Jag har normal ägglossning, det är kanske därför som jag ska nedregleras? Nåja, om det ökar chanserna så är det helt ok!Caribe, det är ju snart dags för dig! Åh, vad spännande. Lycka till!
    Nidra jag har oxå normal ÄL, men om din läkare tycker du bör nedregleras för att öka chanserna så finns det säkert ngn anledning!  Ja det är snart dags för mig igen och jag är så ivrig
  • Caribe

Kramiiis - gud så skönt det låter är grymt avis på er semester, då kommer du bli superladdad till nästa FET! Du ser där skrämde vi fram "skrället" oxå, skönt då hinner du få den undanstökad

• Caribe

Geten det är klart att det känns läskigt att bara ha en att tina då man inte har ngn backup så att säga, men 80% chans låter ju mkt bra så jag hoppas att turen är på Er sida kommer dom ringa och meddela dig under dagen eller? Varmt lycka till nu!

• Caribe

Vet bara att i Åbo tinar dom på morgonen dagen innan, dels för att hinna se att embryona klarat sig och börjar dela sig igen och oxå för att det skall finnas tid att tina fler om det behövs ifall ngt dukar under vet att några fått sina tinade samma dag som återföring pga att dom som blev tinade dagen innan dukade under.  Jag har ju bett dom tina de 4 jag har kvar inför FET på tisdagen och dom skulle ringa mig under måndagen och berätta hur det går!

• Caribe

Geten jag är ingen expert så jag vågar inte uttala mig om hur lång tid som behövs för att tina och se om det är ok? Men instämmer med dig vill hellre låta bli en att stoppa in ett som inte är bra!

• Caribe

Crijo vilket nagelbitare... då hoppas jag verkligen på ett julmirakel för dig vännen!

Carmencita varm kram till dig, hoppas ni kan försöka njuta av julmat & dryck, ladda om batterierna och sen satsa på FET in på nya året istället {#lang_emotions_heart}

Låla förstår att det känns jättelångt att vänta.... jag trodde i min dumhet en gång i tiden att det räcker med att bli gravid sen börjar lyckan... men nu inser man ju att det är bara början, sen börjar nya orosmoment och man måste ta sig förbi milstolpe efter milstolpe....

Ja hoppas det går bra för Geten idag och att hon snart sällar sig till ruvarna!

Hinos härligt att dina busfrön är så aktiva då lär du få händerna fulla framöver minst sagt du får nog passa på att vila nu!

kramiiis det är alltid skönt med ett datum, då kan man koppla av och bort lite

Själv väntar jag otåligt/ivrigt på att det skall få bli min tur... dagarna sniglar sig fram....

Kram Kram

• Caribe

Loppa inte deppa ihop när jag var gravid kom inte symptomen förrän på RD13, innan kände jag nada, hoppas nästa vecka går fort och slutar med +

Kramiiis ursch vad jobbigt att blöda så mkt varje gång, jag blöder oxå rätt mkt, men så länge jag sitter still brukar det gå bra! Du får dricka blutsaft så dina järnvärden hämtar upp sig igen!

• Caribe

Grattis Bette hoppas Ni njuter för fulla muggar av att Christian äntligen är här nu {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_sunny}

Esther hårda tummar för återföring den 9:e, grattis till så många ägg

Då hoppas jag bli ruvarkompis med dig för idag tinar dom mina 4 frysta frön och jag hoppas så att 2st av dom klarar sig och vill komma till mig imorgon 14.30 finsk tid

• Caribe

Bettina lycka till med zoladexen

• Caribe

Nu ringde dom från Åbo och av 4 st hade 2 st klarat sig och såg fina ut så långt! Så båtresan ikväll blir av som planerat, sen ringer labbet mig imorgon bitti när vi kommer av båten och om dom inte skulle ha klarat sig så tar vi isåfall vändande båt tillbaka, men jag tror på mina 2 mammas kämpar

• Caribe

Nidra kanske skulle vara bra att ruva i ögat då kunde man hålla koll på dom ha ha vilken sjuk dröm!

Nu är jag tillbaka från Åbo trippen, ruvar på 2 st 8-celliga frön och slemhinnan slutade på 12 mm och var fin! Oroar mig lite för att jag har hosta och det är ju inte idealiskt att ha en infektion i kroppen.. men jag hoppas verkligen det inte stör!

Bengalen välkommen till tråden och varmt lycka till i Riga

Låla oj vad spännande med VUL imorgon, jag håller hårda tummar för att allt ser bra ut!

Loppa hoppas hoppas att du får positivt resultat vännen!!!!!!

Annikamarie 2 långa dgr kvar till test, tummarna är knutna hårt!!

Nä nu skall jag vila med mina twins-frön

Kram Kram

• Caribe

Låla - vad är det jag läser....... så grymt får det inte vara lider så otroligt med dig, tårarna rinner här.... {#lang_emotions_throwup} varma varma styrkekramar!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa