• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Varma kramar till Geten och Kramiiis som testat negativt vet ju hur tungt det känns.... Men i Kramiiis fall har du ju en rekord skörd i frysen som du kan köra vidare med. Vet inte hur det är med Geten? Ge inte upp tjejer, samla krafterna och på´n igen, så tänker jag iallafall {#lang_emotions_heart} till slut ska det bli vår tur!

Jag skulle anse att det var säkert om man testat med clearblue (testa tidigt test) på ruvardag 14 och skulle då avsluta all medicinering! (men trappa ned prednisolon om man använt det som isisisis betonat är så viktigt).
    Mens, mens, mens var är du? Komsi komsi komsi...lockar.....
  • Caribe

Kramiiis, testade negativt med gravtest igår morse (tänkte att grav test var ett bra sätt att skrämma fram den) och på kvällen kom aningens spotting och jag tjoade till maken att nu kommer den äntligen men det har den inte gjort, väntar fortfarande... det är min nya identitet "hon som väntar på mens".... {#lang_emotions_yell}

• Caribe
    actionvera skrev 2009-10-14 10:30:59 följande:
    Jag grät när jag fick mitt plus. Det kändes som om jag skulle svimma och jag stapplade in till min man som sov och grät, hulkade och sa att jag inte förstod om det var ett plus eller inte. Efter lite tröst av en mycket nyvaken man bestämde vi oss för att somna om. När vi vaknade igen så kissade jag på stickan igen och vi båda stirrade på plusset som visade sig direkt. Då grät jag lite till...Dagen efter var det dags att gå till jobbet men jag kunde inte tro att det verkligen blivit ett plus så jag gick till apoteket och köpte ett test där det skulle stå "gravid" i rutan om det var så. Så jag smög in på toaletten och kissade på den stickan och genast visade sig "gravid" i rutan. Stapplade in på mitt rum och grinade som en tok och chefen undrade hur det var fatt...
    Fint skrivet actionvera, fick lite tårar i ögonen... jag och min man bara grät och grät och skrattade hysteriskt när vi testade plus, sen testade jag oxå om och om igen flera dgr i rad. Från att ha hatat grav test så radade jag upp dom på bordet och satt och beundrade dom
  • Caribe

Kramiiis ge inte upp helt ännu, tycker du skall testa imorgon på din testdag som är ruvardag 14 så får vi se?

Men ja jag önskar att alla fick rada upp +-iga gravtest och beundra

• Caribe

Geten - det är mkt större chans att lyckas med ÄD, jag fick 50% chans sist, det blir ngt lägre vid frysförsök men fortfarande mkt bra! Om inte ett mirakel + uppenbarar sig denna gången så hoppas jag på din lilla frysis istället!

Estra säger ett försiktigt grattis redan nu då och hoppas på det bästa

• Caribe
    Caribe skrev 2009-10-14 14:22:44 följande:
    Geten - det är mkt större chans att lyckas med ÄD, jag fick 50% chans sist, det blir ngt lägre vid frysförsök men fortfarande mkt bra! Om inte ett mirakel + uppenbarar sig denna gången så hoppas jag på din lilla frysis istället! Estra säger ett försiktigt grattis redan nu då och hoppas på det bästa
    Ska väl tillägga att om man är ung och frisk så går det ju lika bra att lyckas med IVF, men det är ju sällan vi som gått vidare till ÄD
  • Caribe

Varm kram till Er Kramiiis!! Försök peppa din sambo till att förstå att Er framtida bebis med stor sannolikhet ligger i frysen med tanke på det fina resultatet ni hade tur att få! Ni satte ju bara tillbaka ett embryo den här gången och hade otur helt enkelt och vid FET kan ni ju sätta tillbaka två st så ökar chanserna ännu mera! {#lang_emotions_heart}

• Caribe
    kramiiis skrev 2009-10-15 10:22:36 följande:
    caribe: måste man vara på dom om att man vill ha två tillbax vid FET? de är ju frysta två och två och jag vägrar ju kasera ngt som är livsdugligt och det måste väl de oxå förstå? 
    Dom tinar ju rören med de frysta embryona 2 och 2 och om 2 överlever från 1 rör så får du ju dom tillbaka, dom lär ju inte kassera ett om dom är bra!
    Tricket kan vara att få dom att tina ytterligare ett rör om 2 om bara 1 överlevt från första röret för att du vill säkerställa att få 2 st tillbaka. Men det är ju så jag resonerar & det jag skall kämpa för, men det kanske inte Ni gör utan sätter tillbaka 1 om det är det som klarat sig från 1 rör?
  • Caribe

Känner att jag måste hem och krama om min man för att han är så positiv, efter Åbo så sa han med ett flin att det är inte alla killar som får åka båten t/r till Finland för att runka till Finsk porr

Allvarligt känner verkligen med er som får kämpa även med att lirka med Era män mitt i allt det här för att dom skall vilja fortsätta, måste vara så tungt & jag är så tacksam att jag slipper det!

• Caribe

Kramiiis - jag hoppas din sambo en dag kommer tacka dig för din styrka i allt det här {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa