• kramiiis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

gottisen: kramar om dig! förstår att det är tufft och att det är svårt att tro på det här. Det är en stor och svår process det här. Ta hand om dig nu!

estra: testade du?? jag funderade på att göra det imorse... men gjorde inte det.

lippa välkommen och grattis till plus!

ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • kramiiis
    Makima46 skrev 2009-10-13 11:15:28 följande:
    I dag känns det som jag "svalt en handboll" eller nåtKänner mig jättesvullen i magen och ovanför blygdbenet. Någon som känner igen sig?
    haha sorry!

själv har jag ont i svanken som alltid innan mens...grrr...
  • kramiiis
    Nalle har ett blått hus skrev 2009-10-13 10:22:35 följande:
    I övermorgon åker vi till Ryssland för att bli gravida *håller tummarna*. Har tagit spruta, ätit alla små karameller jag blev tillsagd att äta och är nu redo att åka på "semester" och få med en eller ett par extra souvenirer hem ;) De är bara ett fåtal som vet anledningen till att vi åker - de flesta tror att vi ska på bröllopsresa och så vill jag ha det. Det finns alldeles för många som inte skulle acceptera eller respektera vårt val och jag har varken ork, lust eller energi att ta den diskussionen nu känner jag (hormonellt monster som man är).Går allt som det ska blir vi gravida på måndag :D
    stort lycka till nu!
  • kramiiis

på vissa kliniker verkar det som att de vill ha sena TD för att missa om man får ett väldigt tidigt MF dvs ungefär när mensen kommer... annars vet jag inte faktiskt. Jag har alltid även under ivf:erna haft TD på dag 14.

dum som jag är testade jag förut, RD 12, minus här oxå jaja har ju ett antal i frysen så ska väl inte deppa ihop totalt. Men förväntar mig inget plus på torsdag direkt.

kram på er

• kramiiis

isisisis: näedå ska vänta till TD nu på torsdag och sen testar jag i helgen igen (om det inte blir plus på torsdag) sen efter det ger jag upp först

kunde bara inte hålla mig ifrån att testa denna gång...även om jag vet hur dumt det är. känner mig riktig puckad just nu{#lang_emotions_yell}

• kramiiis
    Bette skrev 2009-10-14 12:17:36 följande:
    Jag var på tillväxtul idag och killen ligger på 16,5 % plus, väger ca 2374 gram. Allt är bra med killen, de kopplade CTG kurva för att kolla aktiivteten och den är bra. Är så lycklig, ska bli så otroligt mysigt att bli mamma snart.Bette
    härligt!
  • kramiiis

en fråga till er experter{#lang_emotions_dreamer}
    har ju TD imorgon på RD 14 , ifall det blir minus tycker ni jag ska sluta med medicnerna då eller vänta och ta ett nytt test på söndag? AVA sa att jag skulle sluta om det var minus på TD.
    Hur vanligt är det att det visar fel på RD 14?

kram på er

• kramiiis

och en till grej. Jag går alltid på toa på nätterna. Hur länge borde man hålla sig innan test?

kanske ska satsa på blodprov istället

• kramiiis
    isisisis skrev 2009-10-14 12:25:23 följande:
    Det enda du inte ska sluta tvärt med är prednisolon.De andra kan du avsluta.Jag kan bara råda dig hur jag hade gjort,och jag hade nöjt mig med 14 dagar.Om jag inte fått 2 dagarsodlade ,då kanske jag hade väntat någon dag till.Håller tummarna
    har fått 2 dagars.

tack för ditt svar och tummar
  • kramiiis
    isisisis skrev 2009-10-14 12:28:38 följande:
    Står inte det på paketet?Jag vet att det är 4 timmar iaf på ägglossningstesten.Men de skiljer ju sig.De är det ju em tester.Hcg är ju tillförlitligare,så kan du få ett så är ju det bättre.Men då måste du nästan ta ett till sen,om det visar något.Det är ökningen man ser om graviditeten är normal på
    näe det står ju inte, dumt nog. hmm.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa