• LAV0LINA

Gillar du surströmming?

Nå, hur står det till här på FL?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du surströmming?
  • Tecken

Jag har testat några gånger. Det var inte gott.

• La Lola
    Aldrig provat o kommer aldrig göra det heller.

O jag blir rent förbannad på de puckon som äter detta stinkande helvete o bor i lägenhet eller på annat sätt väldigt nära sina grannar!

Numer bor jag i hus men dessa människor som inte bryr sig ett skit om andra när det gäller stanken har jag stött på ett flertal ggr genom åren.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • VulgusProfanum

JAAAA jag älskar surströmming

Har ätit det en gång denna sommar och ska på´t igen nästa helg. Det är så gott

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • Missimo84
    La Lola skrev 2009-08-21 10:48:09 följande:
    Aldrig provat o kommer aldrig göra det heller. O jag blir rent förbannad på de puckon som äter detta stinkande helvete o bor i lägenhet eller på annat sätt väldigt nära sina grannar! Numer bor jag i hus men dessa människor som inte bryr sig ett skit om andra när det gäller stanken har jag stött på ett flertal ggr genom åren.
    Jo det  e ju typ därför det kommer från norrland och grjer. Där uppe bor de inte så tätt
  • La Lola
    Missimo84 skrev 2009-08-21 10:59:59 följande:
    Jo det  e ju typ därför det kommer från norrland och grjer. Där uppe bor de inte så tätt
    Här bor det massor av människor iaf.

Vet inte exakt vart du menar då....
  • Missimo84
    La Lola skrev 2009-08-21 11:01:04 följande:
    Här bor det massor av människor iaf.Vet inte exakt vart du menar då....
    Ja asså traditionen att äta surströmming. Sen äts det ju över hela landet. Men att det från början skedde på platser där folk inte bor så tätt. Annars hade det väl utbrutit kring eller nåt Skulle dö om grannen öppnade en burk
  • La Lola
    Missimo84 skrev 2009-08-21 11:07:51 följande:
    Ja asså traditionen att äta surströmming. Sen äts det ju över hela landet. Men att det från början skedde på platser där folk inte bor så tätt. Annars hade det väl utbrutit kring eller nåt Skulle dö om grannen öppnade en burk
    Här i jämtland äter vi surströmmning ja.

På Ulvön där de tillverkat surströmming ligger husen väldigt tätt.
  • Taggtroden

La Lola skrev 2009-08-21 11:10:57 följande:

Här i jämtland äter vi surströmmning ja. På Ulvön där de tillverkat surströmming ligger husen väldigt tätt.
    Japp, de ligger extremt tätt! Min svärmor är uppvuxen där och berättar att de praktiskt taget bodde inne hos varandra på ön! Liten ö, många fiskarfamiljer!
    Fast nu är det två- tre familjer som bor där året runt... (är själv uppvuxen i Köpmanholmen, orten Ulvön hör till...)
  • Åsa Ystad

Har inte smakat och känner ingen längtan efter det heller.

Svar på tråden Gillar du surströmming?