Inlägg från: Missimo84 |Visa alla inlägg
  • Missimo84

Gillar du surströmming?

Tycker det är grymt gott. Synd bara att det luktar som sju onda skithus i solen om det. Så vi äter det aldrig hemma. Men om någon annan vill äta det så kommer jag gärna hem till dem och äter. Inte ett dugg ego.

• Missimo84
    La Lola skrev 2009-08-21 10:48:09 följande:
    Aldrig provat o kommer aldrig göra det heller. O jag blir rent förbannad på de puckon som äter detta stinkande helvete o bor i lägenhet eller på annat sätt väldigt nära sina grannar! Numer bor jag i hus men dessa människor som inte bryr sig ett skit om andra när det gäller stanken har jag stött på ett flertal ggr genom åren.
    Jo det  e ju typ därför det kommer från norrland och grjer. Där uppe bor de inte så tätt
  • Missimo84
    La Lola skrev 2009-08-21 11:01:04 följande:
    Här bor det massor av människor iaf.Vet inte exakt vart du menar då....
    Ja asså traditionen att äta surströmming. Sen äts det ju över hela landet. Men att det från början skedde på platser där folk inte bor så tätt. Annars hade det väl utbrutit kring eller nåt Skulle dö om grannen öppnade en burk
  • Missimo84
    La Lola skrev 2009-08-21 11:10:57 följande:
    Här i jämtland äter vi surströmmning ja.På Ulvön där de tillverkat surströmming ligger husen väldigt tätt.
    Mjo det e ju sant iofs. Men om alla äter surströmming där så kanske ni inte misstycker om det luktar lite illa ibland hos grannarna.. Lite ömsesidigt där
Svar på tråden Gillar du surströmming?