Gillar du surströmming?
Nå, hur står det till här på FL?
Nå, hur står det till här på FL?
Nja, inte är det smaskens inte. Det skulle nog vara godare om man saknade luktsinne, själva stanken förstör ju smakupplevelsen.
La Lola skrev 2009-08-21 11:47:44 följande:
Aha oki...
Det är så jävla töntigt att yttra sig negativt om surströmming om man aldrig provat! Det är dessutom lika mesigt att inte våga prova om man fått möjligheten...! Som småbarn som petar i maten och vägrar provsmaka!
Majoriteten har väl inte ens känt lukten heller...
Det smakar salt! Det smakar inte som det luktar, dessutom tänker man inte ens på doften när man väl är där och äter!
här åt vi surströmming igår på balkongen och alla stängde fönstrena, men jag känner ingen lukt alls av surströmmingen. men alltså denna lukt kan inte vara värre än grannen som säkerligen använder tusen vitlöksklyftor i maten vareviga dag så det stinker i hela trappuppgången . detta äter vi bara typ en gång/år och det kan väl knappast störa någon så fruktansvärt kan jag tycka..
jag smakar alltid på ALL mat för att jag är så nyfiken och verkligen tror att allt ska smaka gott. min sambo köper olika sorter oliver o jag smakar o smakar, men det smakar fortfarande inte gott tyvärr . tycker man kan smaka på saker om man ska uttala sig, annars vet man ju ingenting om det verkligen ÄR gott