• LAV0LINA

Gillar du surströmming?

Nå, hur står det till här på FL?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du surströmming?
  • Butterscotch

Nja, inte är det smaskens inte. Det skulle nog vara godare om man saknade luktsinne, själva stanken förstör ju smakupplevelsen.

• La Lola
    Taggtroden skrev 2009-08-21 11:35:21 följande:
    La Lola skrev 2009-08-21 11:10:57 följande: Japp, de ligger extremt tätt! Min svärmor är uppvuxen där och berättar att de praktiskt taget bodde inne hos varandra på ön! Liten ö, många fiskarfamiljer! Fast nu är det två- tre familjer som bor där året runt... (är själv uppvuxen i Köpmanholmen, orten Ulvön hör till...)
    Ja jag har varit på Ulvön.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Taggtroden

La Lola skrev 2009-08-21 11:47:44 följande:

Ja jag har varit på Ulvön.
    Hihi jag misstänkte det när du verkade veta hur det ser ut där, men ville bara instämma i ditt inlägg
  • La Lola
    Taggtroden skrev 2009-08-21 11:52:21 följande:
    La Lola skrev 2009-08-21 11:47:44 följande: Hihi jag misstänkte det när du verkade veta hur det ser ut där, men ville bara instämma i ditt inlägg
    Aha!
  • Missimo84
    La Lola skrev 2009-08-21 11:10:57 följande:
    Här i jämtland äter vi surströmmning ja.På Ulvön där de tillverkat surströmming ligger husen väldigt tätt.
    Mjo det e ju sant iofs. Men om alla äter surströmming där så kanske ni inte misstycker om det luktar lite illa ibland hos grannarna.. Lite ömsesidigt där
  • La Lola
    Missimo84 skrev 2009-08-21 12:26:38 följande:
    Mjo det e ju sant iofs. Men om alla äter surströmming där så kanske ni inte misstycker om det luktar lite illa ibland hos grannarna.. Lite ömsesidigt där
    Eftersom bla jag misstycker så äter inte alla nä....
  • sakoline

Det är så jävla töntigt att yttra sig negativt om surströmming om man aldrig provat! Det är dessutom lika mesigt att inte våga prova om man fått möjligheten...! Som småbarn som petar i maten och vägrar provsmaka!
    Majoriteten har väl inte ens känt lukten heller...
    Det smakar salt! Det smakar inte som det luktar, dessutom tänker man inte ens på doften när man väl är där och äter!

• La Lola
    sakoline skrev 2009-08-21 12:33:36 följande:
    Det är så jävla töntigt att yttra sig negativt om surströmming om man aldrig provat! Det är dessutom lika mesigt att inte våga prova om man fått möjligheten...! Som småbarn som petar i maten och vägrar provsmaka! Majoriteten har väl inte ens känt lukten heller... Det smakar salt! Det smakar inte som det luktar, dessutom tänker man inte ens på doften när man väl är där och äter!
    Ja tyck att det är tönigt du.
  • lunaria

här åt vi surströmming igår på balkongen och alla stängde fönstrena, men jag känner ingen lukt alls av surströmmingen. men alltså denna lukt kan inte vara värre än grannen som säkerligen använder tusen vitlöksklyftor i maten vareviga dag så det stinker i hela trappuppgången . detta äter vi bara typ en gång/år och det kan väl knappast störa någon så fruktansvärt kan jag tycka..

jag smakar alltid på ALL mat för att jag är så nyfiken och verkligen tror att allt ska smaka gott. min sambo köper olika sorter oliver o jag smakar o smakar, men det smakar fortfarande inte gott tyvärr . tycker man kan smaka på saker om man ska uttala sig, annars vet man ju ingenting om det verkligen ÄR gott

Svar på tråden Gillar du surströmming?