• LAV0LINA

Gillar du surströmming?

Nå, hur står det till här på FL?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du surströmming?
  • ebben

nja,inte är det smaskens inte.-men jag äter ändå!
    för lök är ju gott.
    man har lök o potatis till.kan äta massor,fast jag gillar det inte direkt.

däremot luktar det ju alldeles vedervärdigt!

• Headrush

Har aldrig testat faktiskt. Har bara hört negativt om det, förutom av Boothwalker Det är inget jag tänker gå och köpa själv för att testa, men om jag får tillfälle så kanske jag testar

• puss

jag älskar det.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Atamon

Älskar surströmming och tycker inte ens att det luktar illa

• ScarletRose

Det är så underbart gott. Har två burkar i kylen som bara väntar på mig =)

• Anova

Det är inte riktigt min favvorätt, och jag väljer hellre kräftskiva före surströmming, men blir jag bjuden tackar jag inte nej.

Är uppväxt med surströmmingsfest varje år hemma hos min farmor (som fö. är uppvuxen i surströmmingens riktiga mecca, Skeppsmalen) . Vi åt alltid surströmming i deras lusthus på landet nere vid sjön, i solnedgången i augusti. Hela lusthuset tänt med levande ljus. Och hela dagen var det traditionella förberedelser med att hämta enris (vilket vi lägger upp surströmmingen på, att servera direkt ur burken är dödsförbjudet), ta upp våra eget odlade lökar och mandelpotatisar ur landet, åka och köpa bröd hos en tant med egen bagarstuga.. Och så plocka blommor och smycka lusthuset, och så klä upp oss.. Farfar spelar dragspel, min syster och jag dansar på bryggan..
    Det var magiskt!!

(ska fan ringa farmor och farfar och höra om de vill äta surströmming med mig nästa vecka!!)

• Syra

Lukten har hindrat mig från att stoppa firren i munnen, så jag vet inte. Har svårt att tro att det kan vara gott.

• Salmiak73

jag vågar inte testa pga lukten Men jag är nyfiken? Det verkar ändå på ngt vis gott? Gillar ju fisk...Älskar alla sorter (förutom då surströmming, tror jag...eller)
    Och tillbehören som mandelpotatis, lök, hårdbröd e ju mums!

• mosterYster
    ScarletRose skrev 2009-08-21 15:15:26 följande:
    Det är så underbart gott. Har två burkar i kylen som bara väntar på mig =)
    Jag har 6 (sex!!!) burkar i min kyl! Importerade från Sverige (bor i Tyskland, så det gällde ju att hamstra i somras).
Svar på tråden Gillar du surströmming?