Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Gillar du surströmming?

Aldrig provat o kommer aldrig göra det heller.

O jag blir rent förbannad på de puckon som äter detta stinkande helvete o bor i lägenhet eller på annat sätt väldigt nära sina grannar!

Numer bor jag i hus men dessa människor som inte bryr sig ett skit om andra när det gäller stanken har jag stött på ett flertal ggr genom åren.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • La Lola
    Missimo84 skrev 2009-08-21 10:59:59 följande:
    Jo det  e ju typ därför det kommer från norrland och grjer. Där uppe bor de inte så tätt
    Här bor det massor av människor iaf.

Vet inte exakt vart du menar då....
  • La Lola
    Missimo84 skrev 2009-08-21 11:07:51 följande:
    Ja asså traditionen att äta surströmming. Sen äts det ju över hela landet. Men att det från början skedde på platser där folk inte bor så tätt. Annars hade det väl utbrutit kring eller nåt Skulle dö om grannen öppnade en burk
    Här i jämtland äter vi surströmmning ja.

På Ulvön där de tillverkat surströmming ligger husen väldigt tätt.
  • La Lola
    Taggtroden skrev 2009-08-21 11:35:21 följande:
    La Lola skrev 2009-08-21 11:10:57 följande: Japp, de ligger extremt tätt! Min svärmor är uppvuxen där och berättar att de praktiskt taget bodde inne hos varandra på ön! Liten ö, många fiskarfamiljer! Fast nu är det två- tre familjer som bor där året runt... (är själv uppvuxen i Köpmanholmen, orten Ulvön hör till...)
    Ja jag har varit på Ulvön.
  • La Lola
    Taggtroden skrev 2009-08-21 11:52:21 följande:
    La Lola skrev 2009-08-21 11:47:44 följande: Hihi jag misstänkte det när du verkade veta hur det ser ut där, men ville bara instämma i ditt inlägg
    Aha!
  • La Lola
    Missimo84 skrev 2009-08-21 12:26:38 följande:
    Mjo det e ju sant iofs. Men om alla äter surströmming där så kanske ni inte misstycker om det luktar lite illa ibland hos grannarna.. Lite ömsesidigt där
    Eftersom bla jag misstycker så äter inte alla nä....
  • La Lola
    sakoline skrev 2009-08-21 12:33:36 följande:
    Det är så jävla töntigt att yttra sig negativt om surströmming om man aldrig provat! Det är dessutom lika mesigt att inte våga prova om man fått möjligheten...! Som småbarn som petar i maten och vägrar provsmaka! Majoriteten har väl inte ens känt lukten heller... Det smakar salt! Det smakar inte som det luktar, dessutom tänker man inte ens på doften när man väl är där och äter!
    Ja tyck att det är tönigt du.
Svar på tråden Gillar du surströmming?