ÄD på KS Huddinge Del 5
Hej på er,
Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.
Hej på er,
Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.
Leiben: Vad fort det går undan för er, härligt!!!
Vi fick inget till frysen på vårat första färskförsök, men just nu så gör det inget så det ser ut embryot vi fick tillbaka har fastnat. Får se i veckan på VUL hur läget ser ut.
Leiben: Skönt att ni snart är igång. Vi lyckades på första färsk försöket, fick inget till frysen.
Japp, kvinnor kan... så tänker jag med. Läste en studie om kvaddlar vs akupunktur. Den visade att kvaddlar ( sc, inte intrakutanat) var det bästa. Så det är vad jag ska be om. Verkar dumt att ta intrakutant eftersom det är mer smärtsamt. Men akupunktur kanske är bra för att lugna kroppen.
Ja ja, vi får se vad som blir.
Have fun// prickis
Hej alla,
Leiben, jag kan inte svara på din fråga. Har gått i Uppsala och gjort ett färskförsök som misslyckades och plussade sedan på frysförsök i september. Jag förstår att det är spännande när det händer saker och det börjar närma sig behandling.
Pricken, stort lycka till nu med förlossningen!
Villsågärna, jag hoppas och tror också att tiden fram till mars går fort nu för er. Skriv och berätta hur det går på samtalet/besöket, och om ni får göra direktdonation.
Estra, hur mår du?
Jag är i v 11 och börjar må lite bättre. Illamåendet har avtagit lite. Imorse har jag bakat tekakor till frukost. Jag gillar att baka men har inte haft ork till det de sista veckorna. Det blev jättegott! Hoppas allt är bra med den lill* i magen. Imorgon ska jag på inskrivning hos barnmorskan.
Ha en skön söndag!
Hej på Er!
Idag blev jag sjukskriven för mitt blodtryck stiger och det finns spårämnen av äggvita i urinen men det är ju inget emot mina fötter och ben.
De är så jidrans svullna så jag kan inte ens köpa studstrumpor på apoteket...
För att inte tala om hur ont det gör att gå eller sätta sig ned.
Fick göra ett extra tillväxtultra idag för att kolla att den lilla bråkstaken växer som hon ska och hon ligger lite under den normala men följer sin egen..
Ha det gott!
AnkiG, åh vad jobbigt det låter. Jag lider med dig. Bra att du blev sjukskriven. Jag undrar också vilken vecka du är i nu?
Mitt besök hos BM gick bra. Jag känner henne sedan tidigare. Hon tog blodprover och jag fick lämna urinprov. Blodvärdet var bra, behöver inte äta järntabletter, och blodtrycket också bra. Vi fick med oss en massa papper och svara på frågor om vår bakgrund, ev sjukdomar osv. De erbjöd mig ett extra UL i v 14 och jag tackade ja till det.
Ankie: Skönt med sjukskrivning, men tråkigt att du är "sjuk". Vart hittar du dina stödstrumpor, på någon special butik eller?
Estra: Det är många som får högt blodtryck när man är hos doktorn... är väl någon sorts skräck som trissar upp det. Min mamma har alltid högt blodtr hos sin doktor, men när hon tar trycket hemma är det perfekt.
Amelie: Vänta bara tills du är i vecka 20...då lär du börja med järnet igen. Skönt med ett extra ul.
Ja inte är det kul att vara svullen. När jag stiger ur sängen på morgonen gör det så ont att gå, är som att gå på kuddar. Och låren är inte så snygga just nu. Längtar tills jag kissat ut allt. Annars är det lugnt här... mår super bra. Idag är det 40+1.
Hej tjejer!
Pricken- Jag hoppades du skulle vara på BB snusandes på en liten bebis. Snart så!
AnkieG- Skönt att du är sjukskriven. Jobbigt att vara sjuk förstås Försök att bara ta hand om dig!
Maken påminde mig om att det är fars dag på söndag. Första som betyder något för hans del
Hoppas ni alla mår bra & att du Ankie blir bättre! Kram