ÄD på KS Huddinge Del 5
Hej på er,
Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.
Hej på er,
Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.
Amelie, även jag blödde rött färskt blod, i vecka 7 eller 9, jag minns inte riktigt. Jag tog ett par extra vaggisar och sen gick det bra. Det ska tydligen vara vanligare med blödningar vid ÄD av någon anledning, hoppas att det bara är ett skrämselskott för dig också!
Amelie: Jag hade också mensvärk, så det behöver inte betyda något.Det är något på gång i livmodern, så det är inte så konstigt det kan smärta.
Ta extra proggisar...det är helt ofarligt. Hoppas det blir bättre och vad skönt att du får komma på koll redan i morgon.
Idag har jag varit på Spec mödravården, fick en liten brun blödning imorse, det visade sig att det är gammalt blod och läkaren kunde inte se varifrån den kommer. Livmodertappen är ok, lilla killen rör sig precis som han skall, fostervattenmängd normal och moderkakan är också bra. Läkaren gjorde en steril gynundersökning och det gick bra och så kände hon på tappen och så gjorde hon vaginalt och vanligt ultraljud och så fick jag göra CTG kurva också.
Är så lättad att allt är bra med parveln.
Bette
Vad är det frågan om.. ska alla blöda samtidigt. Vad skönt att allt var som det ska Bette.
AmelieS: Även jag hade en blödning och jag gjorde som de sade här med en extra vaggis och tog det sedan lugnt resten av den kvällen och det gick ju bra för mig med.
Var idag på ultraljud v.32 och det var rätt tydligt att det var en liten tjej om inte bebben har gått i skola hos Christer Lindarw...
Tog även svinis så jag är lite öm i armen.
Nu har jag varit på koll, klarade inte av att vänta tills imorgon. Oron sätter sig i huvudet, och sen kan jag inte tänka på nåt annat. Jag fick boka om hela dagen för detta, skulle ha rest bort i jobbet idag, men vad gör man inte. Allt är bra i alla fall med den lilla. Den växer som den ska och har blivit tjockare sedan sist.Så skönt!
Nu har mina symton kommit tillbaka också. Har sovit en stor del av dagen.
Tack alla för att ni delar med er!
Bette, vad skönt att veta att allt är som det ska!
AnkieG, vad mysigt med en tjej. Förstår att det kan vara svårt att undvika att se könet i v 32. Men ni kanske ville veta också?
Kram till er alla!
God kväll på er!
AmelieS- Åh, vad skönt att allt är OK! Men, det visste vi ju redan Klart du ska få en liten parvel!
Här hemma har det varit dramatik i kväll. Klippte Adams tumnagel så det började blöda Favorit-tummen dessutom som han gärna suger på. Det blödde ymningt & ville inte sluta trots tryck en längre tid. Fick till slut paketera in tummen & hela handen för att han inte skulle bara ha förband på tummen & suga av det & sätta i halsen. Han somnade men vaknade efter en stund förtvivlad över att hans favvotumme var otillgänglig
Tog bort förbandet & det blödde bara yttepytte lite. Han somnade om sedan. Hoppas på att tummen har slutat blöda helt när han väl stoppar den i munnen. Vi hade en ny toppenbra klippare, rekommenderad av 2 andra mammor- så bra var den.. Jag återgår till sax.
I morgon ska Adam få sin första vaccination. Sen åker vi & hälsar på en mamma från MVC-gruppen + dotter. Maken åker på hajk till Åland i helgen så vi har bil i morgon för en gångs skull.
Kram!
Tror det är kört nu för min del, har haft riklig blödning sedan två timmar
Estra: Neeej, fy vad jobbigt. Åker du in till sjukan nu och kollar upp? Jag tänker fortfarande hoppas i varje fall. Många kramar till dig.
Emmy: Det låter som du får gå tillbaka till din hederliga sax eller kanske öva med nagelklipparen på mannen . Hoppas tummen repat sig nu. Spännande med första vaccinationen, ladda med lite Alvedon i fall det blir feber och gråt.
Skönt att du äntligen har bil, hoppas du kan göra någon roligt utflykt i helgen.
Amelie. Vad skönt att allt är bra
Ankie: Vad spännande med en tjej. Skönt att allt är bra med magen. Det tickar på för dig. Passa på att njut, den sista tiden går så otroligt fort. Jag kan inte fatta att jag är i vecka 39. Vad har jag gjort i alla dessa veckor?
Heja Estra!!!
Ha det girls// Prickis