• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hej på er,

Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-10-29 16:31:51 följande:
    Hej på er! Estra- google är min husguru också, där kan man lösa livets gåtor Hur man klarade sig utan är ett mysterium. Tiden flyger fram, nästa vecka är snart här & då ska allt se bra ut på VUL! Ser fram emot att läsa om det pickande hjärtat GO Pricken! I morgon kommer min lillebror & svägerska från Malmö. Min storebror kommer också hit. Så vi får fullt hus av öldrickande människor i helgen. Carlsbergs alkoholfria för egen del. Ska bli kul att ha dom här! Kram till er alla!
    Men man får dricka lite alkohol även om man ammar, det är nya rön nu. Ha en supertrevlig helg allihop.

Jag kommer också ta det lugnt med den varan, men lite kan man nog dricka, smaka ändå.

Bette
  • villsågärna38
    Pricken76 skrev 2009-10-30 06:21:30 följande:
    villsågärna:Alla steg i rätt riktning är bra. Mars kommer fortare än du tror Och jag kan säga som så, att det är värt all väntan när man får det där pluset. Självklart tycker jag att det är orättvist att vissa ska vänta i flera år (jag 5 är), men that´s life , både på ont och gott.Önskar dig all lycka i jakten på ditt plus, och det kommer. Du får aldrig ge upp Kompis. Många kramar
    Tack för peppningen! Ja det är lång väntan men nu är vi ju på g iaf Hoppas, hoppas på ett plus till våren!!! Ja visst är det hemskt med denna väntan. Vi har försökt i tre år nu och har många ivf:er bakom oss. Fem år är ju en enorm väntan, läser om er här med jämna mellanrum för att inte ge upp!!!! Kramar
  • villsågärna38
    plupp06 skrev 2009-10-30 09:10:29 följande:
    Villsågärna: Förstår om det känns som en evighet för dig men snart är det jul, nyår och vips så är vi i mars! Kommer inte ihåg riktigt, men ska ni göra en direktdonation?Pricken: Måste kännas overkligt och helt underbart för er att vara så nära målet när ni längtat och kämpat i 5 år. Håller alla tummar att det ska gå bra på förlossningen.Emmylou: ha ha, skönt att det inte bara jag som har google som min husguru! På gott och ont kan man väl säga
    Ja snart är det ju jul, hjälp Och då går det fort sen!!! Vi hoppas på en direktdonation men vet inte ännu. Vi har hittat vår donator här på nätet, vet inte mer än smeknamn, ålder och lite om hennes utseende. Det låter som att det skulle kunna funka men blir ju Huddinge som får avgöra i slutändan. På inrådan ifrån dem så håller vi oss anonyma för varandra och lämnar inte ut bilder eller info som gör att vi kan spåra varandra för då har vi ingen chans till direktdonation alls. Kram
  • villsågärna38
    Pricken76 skrev 2009-10-29 13:20:36 följande:
    Hello girls!Här har inget hänt ännu.... haft några små värkar under förmiddagen, men nu är det lugnt igen. Estra: Hur går det för dig?Kram från mig
    Glömde säga lycka till med förlossningen till dig - förstår att det är nära nu!!! Kram
  • villsågärna38
    plupp06 skrev 2009-10-29 14:29:26 följande:
    Jodå, har ingen feber idag, tog sista alvedonen innan jag la mig igår och har inte behövt ta någon ny dag, skönt att det verkar släppa.Pricken: Ska bli spännande när vi märker att du inte är inne i tråden på ett tag, då förstår vi nog vart du befinner dig!!! Jag har blivit så över nojjig för allt. Var ju på vul i tisdags (RD 26) och de såg att de fanns nåt därinne men de såg ju inget hjärta. Jag vet att det kan vara för tidigt att se något men när jag läser överallt så verkar många se hjärtat så pass tidigt ändå. Blir jätteorolig att blöningarna jag haft tyder på att det lilla embryot inte lever. Embryot mätte 9 mm och då borde kunna se hjärtat (iaf enligt mina otroligt vetenskapliga efterforskningar på google ). Vet att jag inte kommer någon vart med mina grubblerier utan måste avvakta till VUL nästa vecka. kram på er alla!!
    Hoppas inte att det är någon fara. Håller tummarna för att det ska gå bra för er!!! Kram
  • Emmylou

Hallo girls!

Jag har lyckats dammsuga bort knappen som man gör stor bokstav med, men det går ändå...

Villsågärna- Kul att det går framåt! Som tidigare skrivet, tiden rusar i väg- mars är inte långt bort. Håll ut!

Bette- jag har koll på de nya rönen ang alkohol & amning. Men, jag resonerar som så att jag kan lika gärna låta bli för det mesta. En "riktig" öl kan jag absolut ta, men eftersom jag sen vill övergå till alkoholfri kan det vara bäst att inte smaka den med alkohol för då smakar den andra svagdricka sen.. Kan dricka ett halvt glas vin till maten ibland. Men, det handlar ju om mer än om alkohol går ut i modersmjölken, man ska ju orka ta hand om sin bebis också & tex gå upp på natten.

Snart kommer mina bröder & svägerska. Hoppas ni får en mysig helg allihop!
    Pricken- kanske bebis-helg för dig

• Pricken76

Emmy: Hoppas du har rätt... Lill-Pricken får mer än gärna komma nu.
    Jag kommer inte heller dricka alkohol,,,,man ska ju orka ta hand om plutten oxå. Men ett glas champagne, ja ett halvt då, det måste jag bara ha för att fira. Har längtat så länge efter det... både champagnen och att fira.

Hoppas på en skön helg för er alla. Till mig själv hoppas jag på en måttligt smärtfylld helg

• Emmylou

Sitter & väntar på att folket ska dyka upp när som helst. Adam sover (än så länge).

Pricken- Det är värt all smärta i världen, jag lovar! Jag tog sterila kvaddlar, det var värt det (ajaj). Kvinnor kan

Kram!

• Bette
    Emmylou skrev 2009-10-30 13:52:44 följande:
    Hallo girls! Jag har lyckats dammsuga bort knappen som man gör stor bokstav med, men det går ändå... Villsågärna- Kul att det går framåt! Som tidigare skrivet, tiden rusar i väg- mars är inte långt bort. Håll ut! Bette- jag har koll på de nya rönen ang alkohol & amning. Men, jag resonerar som så att jag kan lika gärna låta bli för det mesta. En "riktig" öl kan jag absolut ta, men eftersom jag sen vill övergå till alkoholfri kan det vara bäst att inte smaka den med alkohol för då smakar den andra svagdricka sen.. Kan dricka ett halvt glas vin till maten ibland. Men, det handlar ju om mer än om alkohol går ut i modersmjölken, man ska ju orka ta hand om sin bebis också & tex gå upp på natten. Snart kommer mina bröder & svägerska. Hoppas ni får en mysig helg allihop! Pricken- kanske bebis-helg för dig
    Håller med dig, man vill ju inte bli alldeles slut och kanske lite ostadig. Jag kommer ta det väldigt lugnt i början. Men som du säger ett halvt glas vin och massa vatten.

Bette
  • Leiben

Hej på er!

Nu har vi igår fått kallelse till Karolinska om ett par veckor på ett första samtal. När jag ringde dem sa de att vi ska få sätta igång efter nyår. Det har gått snabbare än vi förväntade oss och har äntligen något att vara glad över.

Jag undrar då hur många försök ni har fått. Det står att man har rätt till 2 färskförsök men att man kanske bara får ett pg a donatorbrist. Hur har det blivit för er? Har ni fått embryon till frysen också?

tack på förhand!

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5