StoraD skrev 2009-08-14 11:10:06 följande:
Cia: så tråkigt med operationen, jag förstår att det känns jobbigt, även om den är främst kosmetisk. Men jag förstår inte varför det inte står i FASS, när det uppenbarligen är så att läkare känner till biverkningen! Är det för att de bara testar för och anger biverkningar för de som har brist på progesteronprod (t.ex. de som gör
IVF). Är det då samma sak för de andra mediciner vi tar, t.ex. Innohep och Trombyl? Att de bara testar för biverkningar för de som har problem med t.ex. proppar? Vi vet ju inte om det är det vi har trots allt. Usch, man kan ju bli orolig för mindre... Hursomhelst, nu handlar det om lille A - lycka till med operationen vännen, har ni fått datum för när det är dags? poppy, jag mådde mest illa vid 15-tiden och framåt, morgnarna var långt ifrån värst i mitt fall! Krusbär, jag tänker på dig! ååh...
Nej det är inte så att biverkningarna i FASS bara enges för en viss grupp, de gäller för alla. Har en biverkan rapporterats in så finns den med i förteckningen. SKa läsa på sen, hinner ej nu, rapporterar då jag hittat nåt.