• TantTingeling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

BIM +3 å varken + eller mens.
    Nån som vet hur mkt progesteronen egentligen kan sabba cykeln? Tog det förra cykeln. Har alltså haft en mens efter att jag tog progesteronet. Nu har jag varken fått äl eller mens. *muttrar*

• TantTingeling

Tack krusbär: Och grattis till snart förbi målsnöret! {#lang_emotions_flower}

Jag fick mens 2 dagar efter att jag slutat med proggen, testade med äl stickor dag 11-20 och fick inget utslag. Och nu är det alltså BIM +4. Vet knappt om jag vågar ta proggisarna innan plus nån mer gång.

Hur är det med Bettan och MWB?

• TantTingeling

Tittar in och vinkar semestervinkar till alla :)

Krusbär: Jag räknar på 29 dagar, som varit min normala cykellängd alltid. Även efter proggen, dvs cykeln innan denna. Jag har tidigare aldrig använt äl stickor så jag har inte gjort några beräkningar utifrån sådana.

MWB: Händer inget. BIM + 8, neg test på BIM +5. Har aldrig varit med om liknande förr...*muttrar*

• TantTingeling

Irma: Oj så trist, missade nog en sida första gången jag läste igenom, men nu har jag noterat det som hänt - FY och USCH vad trist! Men det låter ju som en snäll blödning ända (om de nu finns). Håller tummarna hårt och hoppas på glädjebesked imorron! Det är säkert bara progesteronet som bråkar med dina slemhinnor.

DND: Håller också med övriga. Kortvarig stress påverkar knappast.

Ego: Ja, det är verkligen mysko med min försenade mens. Min mens har aldrig hoppat förr, förutom då jag just slutat med p-piller och så. Har inte tagit proggisar sen förra cykeln, alltså mellan äl och BIM + 2 första halvan av juni, mensen kom den 13/6, 2 dar efter jag slutade med proggen. Kanske är sviter efter senaste mf, det var ju inte så länge sen (början av april). Hoppas såklart på plus men känner mig totalt ogravid, så jag tror inte det.

• TantTingeling

A80, krusbär, Bettan - A80 kommer ihåg rätt angående hCG, progesteron osv. Tilläggas kan att det är LH som stimulerar progesteronbildningen från gulkroppen innan hCG tar över.

LillaD: Nej, jag är inte alls säker på äl, jag fick inget utslag dag 11-20. Men nu har det kommit en liiiten blödning så nu kanske mensen äntligen kommer.
    Bettan: Jag tycker också det verkar helt orimligt att progesteronet ska kunna påverka så här pass, tror själv att det är mf som ställer till det. Vet ju inte ens om jag har haft någon normal cykel alls efter mitt förra mf.

• TantTingeling

LillaD: Tack för infon. Nja, det är nog inte så konstigt kanske, när allt kommer omkring. Lär ju inte vara avvikande att ha upp till etthalvår utan äl efter ett mf. Bevare oss från det iaf {#lang_emotions_smile}

DND: Vet inte om det hjälper dig, men jag har för mig att nån här (franka kanske?) fått rekommendationen att sluta med proggen vid neg test vid BIM+4

• TantTingeling

DND: Så lite så, och tack själv för omtanken. Trodde ju att jag skulle få mens idag eftersom jag blödde liiite brunt igår, men icke. 39 dagar sedan senaste mensen...

Hur är det med Irma idag?

Och med Bettan och MWB?

Usch, det har verkligen varit för mkt olycka här i tråden på senaste. Kom igen tjejer, nu tar vi i och vänder det här! *tar nya krafttag*

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11