• TantTingeling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Plupp: Nja, det är väl inte riktigt sant det där om sköterskor och rekommendationer, men när det gäller receptbelagda mediciner som har kontraindikationer vid graviditet så håller de sig nog om de är rädda om sin legitimation... {#lang_emotions_wink}

• TantTingeling
    plupp83 skrev 2009-08-04 22:21:13 följande:
    Okej, men jag frågade även om albyl som inte är receptbelagt, och hon tyckte inte att ja skulle äta det heller förrän jag träffat en läkare. Vet ju som sagt inte själv hur det fungerar, det var vad hon sa till mig, hon arbetar på sömnlabb på lasarett och hon fick ju inte rekomendera eller tala om hur hennes patienter fick äta medicin innan hon rådfrågat en läkare först.Det kanske är olika, vad vet jag
    Albyl har kontraindikation vid graviditet, och för och nackdelar måste då vägas mot varandra och därför kan inte en sköterska rekommendera det. Ja det är nog olika, hos oss värdesätter vi sköterskornas kompetens också... {#lang_emotions_smile}
  • TantTingeling

Plupp: Förresten, så bra att du börjat med ASA {#lang_emotions_smile}

MB: Förstår att du nojjar över rh-, man vill ju reda ut alla tänkbara möjligheter till varför det strular. Hoppas på ett plus för din del snart!

LillaD: Så klok du är, och så skönt att du vågar lita på din kloka doktor, ibland önskar man att man var funtad på samma vis... {#lang_emotions_smile}

På tal om svininfluensan och vaccinering: http://www.socialstyrelsen.se/Aktuellt/Nyheter/2009/Q3/press090715.htm

• TantTingeling

LOved: Såklart, välkommen! Berätta gärna mer om din bakgrund. Mångas bakgrund finns att läsa i länken i TS.

• TantTingeling

LOved: Beklagar dina mf. Det går säkert bra på måndag, du har ju rätt till utredning!

Krusbär. Åååhhh så mysigt det låter. Unnar dig verkligen detta! Och oj, så spännande det är... {#lang_emotions_smile}

• TantTingeling
    Mrs Sara: Går du hos dr. I eller hos dr. A? Det var väl nån som var bättre av de 2 vill jag minnas att du sa... Tänkte boka tid.
  • TantTingeling
    BettanB skrev 2009-08-12 21:37:31 följande:
    Hej, alla.icka: Japp, går på SU. Du får gärna inboxa om du vill. Och välkommen in hit till oss.feia: Var det din gyn som sa att TSH skall vara under 2,0? Har läst om det, men bara här på FL, skulle behöva bättre ref än så tills jag träffar min läkare nästa gång.Har just begärt att få ut alla mina prover, så ännu vet jag inte vad jag hade mer än att det var verkar ha varit över 4,0 första gången....*vinkar* till alla!
    Vet inte om du missat länken jag slängde in i faktatråden tidigare. Här står ganska klart och tydligt att det är bättre att ligga på 1.11 än 1.48... Och att risken ökar med 60% för varje dubblering av värdet...  http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19273570?ordinalpos=5&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11