• TantTingeling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Har också hört samma som du Mrs Sara, och flera i tråden har sagt det. Det är därför det inte känns självklart. Men blir man sårig så blir ju infektionsrisken större å andra sidan och bakteriell vaginos kan ju också ge mf. Det är inte lätt att göra allt rätt... :)

• TantTingeling
    Cia o krabaten skrev 2009-07-07 21:30:36 följande:
    Tant: Jo visst är det så, men jag vet ju alltför väl vad alla går igenom i tråden.Jag hade 1,5 år av det h-vetet själv innan nästa resa med det jobbiga under graviditeten kom, så drygt 2 år har jag själv suttit i tråden innan lillebror kom.Visst gläds man åt andra, vissa iaf , men man kan ibland behöva slippa det just här inne.Men tack iaf!
    Jag förstår tänket. Men om jag svarar för mig själv så är det ingen ansträngning att unna någon som kämpat så att få barn och ha de bekymmer många av oss andra skulle vilja byta våra mot. Men om någon på jobbet eller nån ytlig bekant, som inte haft en sorg i sitt  liv, blir gravid då är det inte lätt att glädjas med dem, då regerar avundsjukan och känslan av att världen är orättvis.
  • TantTingeling

Undrar bara vart Bettan håller hus? Status idag?
    Och hur det går för dig MWB?
    BP: Ja vilken tur att just du fick den sötaste:)

• TantTingeling

Bettan: Skönt att höra.

DND: Jag blir som sagt sårig som attan, me annars inga biverkningar. Annat än en falska grav. symtom i form av molvärk. Jag är alltid så jäkla trött så jag kan inte säga om jag blir värre av proggisarna eller ej.
    Ja det är verkligen skit att få förhoppningar å sen blir det ändå inget. Och som Massamys säger: Inte är du ensam, du har ju tjejerna i världens supertråd som sällskap! *Kram*

MrsSara: Jag inboxar väl dig om mer info om/när det blir dags.

• TantTingeling
    EMND skrev 2009-07-09 13:46:26 följande:
    TantTingeling, jag vet raring. Vet inte hur jag skulle klara livet utan denna tråd. Jag tänkte angående din trötthet- har du kollat sköldkörtel? TSH?
    Tack för omtanken. Jo jag har kollat, var helt säker på att jag hade underfunktion, men allt såg bra ut. Tror snarare det beror på att jag stiger upp kvart över 5, har hus, 2 hundar och jobbar 45-60 timmar i veckan... :)
  • TantTingeling

DND: Mmm, har koll på det, men jag ligger under ett så jag kan inte skylla på min sköldis. 
    DND o Bettan: Nej jag måste inte, men jag förväntas jobba mer än jag gör. Har tagit en break i sommar och jobbar inga helger alls, till chefens stora förtret (jag erbjöd chefen att ge mig kicken om det inte passade *kaxig*). Så jag har varvat ner, numera ligger jag närmare 45 h än 60+h, har sålt ett hus och har inte längre 2 "bonusbarn" som jag ser efter. Och jag har bestämt mig för att minska ner mina projekt här hemma till hälften ungefär...
    Får man komma å ta en öl med er i väntan på tåget? :) 

• TantTingeling

Bettan: Ja kanske mycket, jag ska skärpa till mig lite till, men hinner inte nu :) Åååh sushi! Det MÅSTE jag äta snart!
    Idun: Jag tror att mina hundar skulle reagera på samma sätt, de är ju mina håriga bebisar och är vana vid en del uppmärksamhet. Jag har en vit herdehund (vit schäfer) och en jämthund. 2 stora byrackor alltså :)

• TantTingeling

Idun: Vet hur det känns, just nu håller vi på att renoverar och detta, i kombination med att jag jobbar en del gör att vovvarna inte får mkt stimulans. Man känner sig hemsk. Men i helgen ska jag äntligen börja spåra med ena är det tänkt. Och nästa helg börjar semestern, då blir det låååånga prommisar och skojjiga uppdåg.

MWB: Hoppas att resan blir skoj och ger lite energi!

Bettan: Blandraser av vadå?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11