• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Hej, alla. KOmmer bara med snabba kommentarer fn. Min dator är på dåligt humör så jag sitter vid sambons speldito. Dessutom är jag knallförkyld, stackars lilla mig.

Sparken: Håller med; det är förjäkligt att du tvingas tillbaks till det här forumet. Beklagar.

LillaD: När som helst nu...

TT: Ang PCO, är det så numer. Min läkare har vägrat att ens titta på LH och FSH öht och säger bara att eftersom jag ju blir gravid så är det ointressant. Har själv funderat över PCO, men sen släppt det eftersom ingen sagt något efter att ha tittat på vul. Har antagit att de då inte sett ngt pärlband. Mina funderingar kom sig från början av min acne, hårstrån där jag inte vill ha sådana, allt fett lägger sig på magen, jag har lättare än de flesta karlar att sätta muskler etc. Hade kanske varit värt att kolla LH och FSH ändå då...

*vinkar*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    TantTingeling skrev 2009-09-10 15:24:06 följande:
     Bettan: Ja, det är rätt exakt  den formuleringen (PCO enl. nya diagnoskriterer osv) min gynekolog använde i min journal. Detta var -06, så nya är kriterierna ju inte. Jag har också de trevliga symtomen med fett, finnar, ökad behåring, lätt för att bygga muskler mm. Min gynläkare tyckte inte att jag skulle oroa mig för om jag kunde bli gravid, men sa att jag skulle höra av mig om jag fick problem så nån roll måste det ju ändå spela. Vid PCO har man ju dessutom en förhöjd mf-risk. Jag tycker absolut att du ska vara på för att kolla FSH, LH men oxå SHBG och testosteronnivåer.
    Tack för tipsen. Det får bli att ta det om vi tvingas att ta vändan om Carlanderska. Min läkare på SU är verkligen sjukt dåligt och bryr sig inte ett skvatt om hur det går för oss. Vi har varit på honom om fler tester, men det är helt lönlöst. Nu sist slängde han ju till mig ett (1!) recept på Levaxin, troligen mest för att bli av med oss.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    TantTingeling skrev 2009-09-10 15:54:28 följande:
    Bettan: Så lite så.  Har de inte ens bokat in nån provtagning för att se om dosen levaxin är tillräcklig? Blir inte förvånad i så fall för de verkar ju vara helt puckade. JäklaskitSU. :(
    Jo, DET skall vi åtminstone kolla. Alltid något.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Shit, så nu är det en annan grej man skall hänga upp sitt hopp på? Gah!
    Funderade över pregnyl ett tag eftersom jag får så oerhört lite symptom och tänkte att det kunde bero på låg nivå hcg. Men ingen har ju tänkt så långt som till att kolla hur hcgnivån ser ut... Hatar SU!

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

icka: Haha.. så går det när man hänger i många trådar.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

irma: Såg klippet nu ist. Tack för tipset. Letade efter hans bok i somras (ville ge den till sambon i födelsedagspresent när jag gick med Myran). Kanske lika bra att den inte hade kommit ut ännu då... Fast nu funderar jag på att köpa nyutgåvan ändå.

inga direkta tips. Skriv ut listan från internetmedicin i vart fall. Kanske en bra början? Resonera lite kring immunologiska problem och hur hon ställer sig till såna frågor. Lägg något kritiskt ord om MM när du ändå är igång.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Grattis, Mamarazzi!! Vad underbart!

LillaD: Wow, spännande värre.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

irma: Ja, Margaretha ringer bekant. Tror att det är en bekant/kollega till dr LM. TROR att det var henne han talade varmt om första gången jag ringde honom. Annars kan du väl testa att göra som vi gör; be om remiss till dr LM och åka ner någon gång? Sätt isf igång med den processen asap, så du kanske kan få recept på innohep att starta vid ÄL (som jag har).
    Men vad SYND att även BE var en sån besvikelse.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    Irma skrev 2009-09-14 20:48:51 följande:
    Bettan: Det behöver ju inte betyda att hon inte går att diskutera med? Bara för att hon inte ville ta något mer på mig. Bemötandet var iallafall grymt mkt bättre än jag stött på innan....
    Sant. Men vi kommer väl att göra som så att vi testar en eller ett par gånger till på egen hand och sen börjar vi slåss för att ta oss till Köpenhamn eller kanske till England. Känns inte som någon idé att ladda järnet och riskera att gå därifrån och känna mig ledsen, besviken och arg.
    Men! Problem nummer ett är att ens få igång mensen igen. *muttrar*
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

MB: Hoppas innerligt att du har fel och att allt ser bra ut. Hoppas att du får dra igång med F ASAP. Dr LM har sagt åt mig att starta direkt vid ÄL de cykler vi försöker, så jag kommer att vara helt blå innan vi ens får plus igen.

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11