• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Hej, alla. Intressanta diskussioner idag. Önskar jag hade tid att kommentera, men jag skall åka bort över helgen så här är det fullt ös.

Icka: Dina värden ser helt ok ut; så här mellan tummen och pekfingret.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla.

MB: STOOORT grattis! Nu skall det gå vägen hela vägen minsann. *bestämmer*

Ang uppsatsen. Skrev bara i tråden; hann aldrig skriva till dem och nu förstår jag det som att tråden är bort. Någon som har deras mailadress kvar? Jag vill också vara med om de nu ändå skall till Gbg och röra runt.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    Cia o krabaten skrev 2009-08-30 20:26:59 följande:
    Inboxat dig
    Thanx!
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla.

LillaD: väntar fortfarande; tar provera nu. Hur är allt med dig?

hammoleket: Missade att välkomna dig igår när jag skrev. Välkommen!
    Var skall du göra utredning?

Finesssan: Stackars liten.

Btw; fick min vilja igenom. Dr MM skrev ut levaxin efter att ännu ett blodprov visade för höga TSHvärden. TPO var tydligen negativt dock. Hoppas detta kan göra susen nu.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

hammolek: Hoppas det går bra. Jag gick hos dr B Berg när jag bodde i Linkeboda; han var väldigt bra annars. Vän och kollega till Matthiesen. Tror att det är duktiga i Linköping over all.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Välkommen in hit, Eva Lotta. Här finns massor av kunniga kvinnor. Hinner inte skriva så mycket mer just nu dock.

Sissela: Jupp, en sak mindre på listan.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

a80: ja, just det. G Berg är det ju så klart. Blandade för ett ögonblick ihop hans förnamn med en annan ruskigt duktig läkare (jag har träffat 3 riktigt bra läkare i mitt liv tror jag; Berg, Berg och Matthiesen).

MB: Och om det KAN vara det så måste det ju självklart uteslutas som möjlig orsak. Om läkaren har mer än en hjärncell kvar efter att ha festat med läkarspriten under utbildningen... *muttrar*

Sissela: Gôtt att det löste sig ändå.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    icka76 skrev 2009-09-03 09:06:48 följande:
    Tänkte på en sak nu. Jag var öronbarn när jag var liten och levde på antibiotika under 15 år (kändes det som) men iallafall en 2-3 kurer/år. Är nån som sprungit över nån artikel eller liknande om effekterna av frekvent antibiotika användande under barndom. Kanske det kan ha samband med immunologiska problem i vuxen ålder. Har försökt leta på nätet men hittar inget, söker säkert på fel ord eller på fel sidor. Kan iofs ställa frågan i Faktatråden men det ju samma människor där som här Fick en artikel till mig på jobbet igår. Någon hade lagt den i mitt postfack. Den handlade om en tjej som efter 15 missfall äntligen fått sin son. Hon hade problem med protein C och detta sågs redan 2003 på ett blodprov men ingen reagerade över det då. Tillslut kom hon till en läkare som upptäckte det och kunde behandla henne med blodförtunnande. Hon hade främst drabbats av ma. Artikeln finns i Hemmets veckotidning 26/2009 om någon är intresserad.
    APC-resistens, brukar ingå i alla mfutredningar att man kollar det. Gör de tom på SU! *kors-i-taket* Behandlas med heparin (fragmin/innohep) som sagt. Tydligen bra mot/för mycket.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

plupp: Lycka till imorgon!

Irma: hej, vännen. Tycker också att det är magar högt och lågt. fast statistiskt är det ju oerhört ovanligt med upprepade missfall; har sett siffran 1% på mängder av ställen. Då har det gällt 3 eller fler missfall..
    Och tack. Ja, det känns ju faktiskt som en vinst att få testa levaxin.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    Irma skrev 2009-09-03 20:13:01 följande:
    Bettan: Hatar att vara den där 1 procenten
    Jag med. Men tänk på hur otroligt speciella vi är. *morrar*
    Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11