• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

MB: Ja, jag förstår att det tär att behöva vänta. Hoppas det snart dyker upp ett plus igen. *kram*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla. Har varit på minisemester i en stuga på landet, men nu är jag tillbaks.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, Irma.
    Är så där. Undrar när jag skall må bättre efter det sista missfallet. Hade det riktigt trevligt på landet dock; fick äntligen lite sol och bad (annars bara regn hela semestern).
    Hur är det själv?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Irma: Ja, sol hjälper onekligen en del.
    Ja, jag funderar lite på att be om SSRI (vet att många på SISforumet uppmanar att man testar det om man är väldigt deppig; baserat på Beers bok då).

Haha.. Ja, herregud. Det är inte lätt att kommunicera med dem inte. Fast jag fick ny tid automagiskt. Fast då fick jag iofs stå ut med dr MM igen. *suckar*
    Har skrivit och begärt ut alla mina provsvar nu iaf. Hoppas det inte dröjer FÖR länge tills man får dem bara.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Mrs Sara: vad skönt.

L0ved: Måste de inte erbjuda en första tid inom 3 månader iaf? Och sen har de ytterligare tre månader på sig.. Eller hur 17 det nu är. Jag jobbar statligt numer och kommer inte ihåg exakt hur det funkar.

Ni andra som har läst mycket: Har ni hört talas om en snubbe i England som heter Taranassi? Skall tydlig vara positivt inställd till både IVIg och LIT om jag fattade rätt. När jag kollade hemsidan hittade jag dock bara info om IVF och inget om MF och MFutredningar/-behandlingar.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Heeeeej, Bling. Roligt att se dig.
    Vad spännande. Vad är det för en snubbe? Kan du berätta mer?
    Börjar själv fundera allvarligt på att söka mig utanför Sveriges gränser för att få svar. Är du medlem på SISforumet?

MB: Ciao, bella. Ja, väldans vad lugnt det är här.
    Jo, hoppas det vänder någon fördömd gång. Vette katten hur jag skulle klara mycket mer av samma.
    Hur är det med dig?

L0ved: Ja, enligt vårdgarantin får de låta dig vänta max 3 månader.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    Bling1975 skrev 2009-08-10 23:57:46 följande:
    Hallå Bettan, hur är läget med dig? Jag är med på SIS men inte så aktiv eftersom det inte känns som om det egentligen finns någon läkare här i Sverige. Jag vet att många pratar väl om Leif Matthiesen, men allt han föreskriver är väl Heparin? De som har fått annan hjälp här hemma har haft någon uttalad sjukdom utöver missfallen. Jag ska gå hos en Dr Gorgy som har brutit sig loss från det andra alternativet i London (ARGC) och öppnat eget. fördelen med honom är att han gärna utreder och behandlar även om du gör själva IVFet någon annan stans. Det finns en till klinik i Nottingham som också är bra om man vill göra allt hos dem. Om vi behöver donator framöver så kanske vi gör den behandlingen i England också. Deras resultat är fantastiska (66% per försök) och de har ett fantastiskt program där kvinnor med bra ägg delar sina ägg med en annan kvinna och på så sätt slipper betala delar av behandlingen. spara pengar och hjälpa någon på samma gång - toppen! Om du eller någon annan är nyfiken på utredning i England så finns det massor med info här: www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php?bo...
    Gör han rena mf-utredningar också alltså? Även om man inte håller på med IVF öht? Läste om den andra (dr T på ARGC), men det stod inget om mf på hans hemsida. Bara om IVF. Som vanligt.

Skriv gärna en rad på forumet ändå; du kanske kan hjälpa någon annan stackare att hitta vidare.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    Tack för infon, Bling. Vi tänker testa en gång till, men skiter det sig igen så får våra besparingar gå till utredning och behandling i England. Skönt att det finns någonstans dit man kan vända sig iaf. *pustar-ut*

Irma: Som Bling skrev, man får injektioner (ofta med mannens, rengjorda, blod) för att kvinnans kropp skall vänja sig vid det. En del får missfall för att kvinnans kropp anfaller fostret, som ju är hälften mannens gener, men det går alltså att vaccinera sig emot. Läs Beers bok!
    Tror att man kan få det gjort i Köpenhamn också, men där krävs remiss. Tidigare gjordes det på SU i Gbg, men sen drogs hennes forskningsstöd in.

Poppy: Håller tummar så hårt att de blir både blå, lila och gula!!
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Välkommen, Eva Lotta. Beklagar verkligen alla dina missfall. Vad fruktansvärt. Jag går också på SU, men jag tycker inte att de ens tar standardproverna. Är grymt besviken på det de kallar "utredning". Har du fått testa någon form av behandling?

Hej, Krus!

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Irma: Tror att det är som det står i Beers bok att man slarvat med urvalet och behandlar fel patienter på fel sätt; då är det ju inte konstigt om de olika metoderna inte visar sig vara så effektiva. Himla synd. Vi borde kanske gå ihop oss och skriva till Unander och böna och be henne att ta tag i sin forskning igen.

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11